سایز یا ابعاد پوستر

سایز یا ابعاد پوستر

از استاندارد های مرسوم پوستر در ابعاد A4, A3, A2, A1, A0 بصورت افقی و عمودی می باشد. اگرچه پوستر مربع بدلیل پرت کاغذ بیشتر جزء استانداردهای پوستر نمیباشد، اما بدلیل زیبایی و متفاوت بودن کار، پوستر مربع در ابعاد متفاوت نیز استفاده میگردد.

ابعاد و سایزهای استاندارد پوستر

جدول سایز پوستر
نام محصولمیلیمتراینچ
پوستر A4۲۹۷×۲۱۰ mm۱۱٫۷×۸٫۳ in
پوستر A3۴۲۰×۲۹۷ mm۱۶٫۵×۱۱٫۷ in
پوستر A2۵۹۴×۴۲۰ mm۲۳٫۴×۱۶٫۵ in
پوستر A1۸۴۱×۵۹۴ mm۳۳٫۱×۲۳٫۴ in
پوستر A0۱۱۸۹×۸۴۱ mm۴۶٫۸×۳۳٫۱ in
پوستر مربع۲۱۰×۲۱۰ mm۸٫۵×۸٫۵ in

 

سایز یا ابعاد پوستر

تقریباً همه حداقل یک پوستر يا آگهي طراحي کرده‌اند. چه براي اهداف شخصي چه براي يك مشتري، پوستر راهي لذت‌بخش برای ارائه پیام و انجام کارهای جالب باهنر طراحي است.

طراحی پوستر با یک صفحه‌ی معمولي شروع می‌شود. اندازه پوسترهاي رايج ٨.٥ در ١١ (یا A4 ) ١١در ٧ اینچ و ۲۲ در ۳۴ اینچ می‌باشد. اندازه پوسترهاي با قالب بزرگ معمولاً ۲۴ اينچ در ۳۶ اینچ می‌باشد. پوستر می‌تواند عمودی یا افقی طراحی شود، اما اغلب اوقات عمودی طراحی‌شده است. ما ١٠ نکته‌ی مفيد براي بهتر شدن طراحي پوستر بعدی‌تان به شما آموزش می‌دهیم:

۱- از راه دور به‌آسانی قابل‌خواندن باشد

سایز یا ابعاد پوستر

دركل اولويت یک پوستر اين است كه رويدادي را به اطلاع اشخاص برساند. اطلاعات کلیدی باید به‌آسانی از راه دور قابل‌خواندن باشد تا توجه مردم را جلب كند.

در طراحي پوستر، متن موردنظر از سه بخش مجزا تشكيل می‌شود:

عنوان: این اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین بخش متن در طراحی است كه هم می‌تواند همراه يك عنصر هنري باشد هم می‌تواند به‌خودی‌خود، عنصر هنري باشد. انتخاب کردن یک فونت خوانا نیازمند توجه و دقت است.

جزئیات: چه چيزي، كي، کجا؟ به این پرسش‌ها در قسمت دوم متن پاسخ دهيد. چه اطلاعاتي در اختيار اشخاص بايد قرار گيرد تا بدانند درخواست پوستر شما چيست؟ به شیوه‌ای مختصر اطلاعات را ارائه دهيد.

برای اندازه‌گیری ٢ راه وجود دارد – رها کردن فضا به‌اندازه حدوداً نیمی از تیتر اصلی برای قسمت‌بندی مشخص و واضح و یا استفاده از اندازه فضاي بزرگ‌تر و بکار بردن روش دیگري برای کنتراست و تضاد. (انتخاب اغلب به دیگر عناصر و اهمیت متن دوم بستگی دارد.)

چاپ ريز: معمولاً در پوسترهاي تبليغ فیلم، همه‌ی چيزهايي كه يك شخص انتظار دارد روي پوستر ببيند استفاده می‌شود. پس بهتر است جمع‌وجور باشد و نگذاريد سد راه ديد شود.

۲- كنتراست را زياد كنيد

سایز یا ابعاد پوستر

شما فقط به‌اندازه‌ی يك نگاه فرصت داريد تا توجه يك نفر را جلب كنيد. تضاد بالا بین عناصر می‌تواند به شما كمك كند این کار را انجام دهد. یک پالت رنگ یکنواخت با شیب رنگ را فراموش كنيد؛ در مورد رنگ و نوشتار جسورانه عمل كنيد. طراحی پوستر موقعيتي مناسب براي امتحان كردن یک فونت یا رنگ پالت که ممکن است برای پروژه‌های دیگر بیش‌ازحد ديوانگي به نظر بيايد، است. با آن تجربياتتان را زياد كنيد.

به یک پس‌زمینه رنگي بزرگ فکر كنيد. اكثر اوقات طراحان پوستر با یک بوم سفید شروع می‌کنند. اگر چاپگر شما اين قابليت را دارد، از یک پس‌زمینه با رنگ قوي و زنده با حاشیه كامل استفاده كنيد تا پوسترتان نسبت به بقيه برجسته و مركز توجه باشد.

برای سفارش طراحی انواع پوستر و بنر تبلیغاتی می توانید سفارش خود را از سایت بنرساز ثبت کنید!

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 2.5]
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان، متولد دی ماه 1374 فارغ التحصیل رشته الکترونیک به عنوان مدیر سایت بنرساز فعالیت خود را در زمینه طراحی گرافیک از سال 1390 آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید: