تفاوت لوگو و آرم در چیست؟

تفاوت لوگو و آرم در چیست؟ این تفاوت را در این مقاله از سایت “بنر ساز” بررسی خواهیم کرد: آرم در واقع در لغت به معنای نشانه و نماد می‌باشد که امروزه برای معرفی اسم و شکل خاص یک شرکت و موسسه از آن استفاده می شود. آنچه اهمیت دارد فرق آن با لوگو است که برخی از افراد این دو را مثل هم می دانند در صورتی که تنها وجه مشترک این دو، طراحی های انجام شده آن ها برای معرفی عنوان و یا تصویر سازمان و شرکت است. در ادامه مطلب به ویژگی های آرم و لوگو خواهیم پرداخت:

تفاوت لوگو و آرم در چیست؟ بررسی ویژگی ها

آرم

یک عنوان گرافیکی نیست بلکه فقط یک نشانه و یا تصویر گرافیکی یا ساده است٬ هر کسی با دیدن این نشانه یا آرم تشخیص میدهد که این آرم مربوطبه چه عنوانی است ولی هیچ کس نمی تواند بفهمد که این نشانه مربوط به چه عنوان خاصی است(اسم شرکت و…). بنابراین در کنار نشانه یا آرم اسم مربوط به شرکت و یا… که معولا اسمی خاص هست قرار میگیردد. این نوع طراحی هم دو سبک تقریبا متفاوتی دارد. عده ای از طراحان گرافیک نشانه را خودشان طراحی می کنند و عده ای دیگر نشانه را از جای دیگر الگو ب رداری می کنند.

خلاقیت در لوگو ۱۰۰٪ بکار رفته ولی در آرم بین %۴۰ تا ۷۰% میباشد. همچنین هزینه در طراحی آرم کمتر از طراحی لوگو میباشد.

لوگو

تفاوت لوگو و آرم در چیست؟ لوگو یک عنوان به اشکال و صورتهای مختلف گرافیکی است که طراحی این اشکال بستگی به سلیقه و خلاقیت طراحان گرافیک دارد. از لوگو می توان برای اشکال و تصویرهای مختلف گرافیکی استفاده کرد و طراحی این تصاویر به حسن سلیقه مخاطب آن بستگی دارد.

انواع لوگو را می توان به سه دسته تقسیم کرد:

نوع اول طراحی لوگو شخص است که با نام یک فرد یا عنوان مربوط به آن انجام می شود.
نوع دوم مربوط به یک شرکت یا کمپانی است که لوگو مربوط به کار و نام شرکت طراحی می شود.

تفاوت لوگو و آرم در چیست؟

بررسی تفاوت های لوگو و آرم

لوگو و آرم سمبل و نماد تجارت هستند. اما لوگو بر خلاف آرم علاوه بر سمبل و نماد بودن می تواند گویای خیلی از مسائل سازمانی مثل اهداف، نوع سرویس دهی، خدمات، محصولات و حتی بازار هدف و مشتریان نیز باشد. در واقع لوگو بیانگر مسائلی از سازمان است که دریک آرم ساده ناگفته مانده است. شاید طراحی یک آرم برای یک شخص حقیقی یا سازمان تازه تأسیس که نیازی برای هزینه طراحی لوگوی حرفه ای نداشته باشد مناسب به نظر برسد. اما در مورد یک کسب و کار حرفه ای یا مجموعه ای تجاری که بخواهد در بازار رقابت حرف هائی برای گفتن داشته باشد یک آرم شاید زیاده از حد ساده و پیش پا افتاده باشد.

طراحی لوگو چه تفاوتی با آرم دارد؟

طراحی لوگو نیاز به صرف زمان بیشتر و خلاقیت زیاد دارد. معمولا در این مواقع باید تا جائی که امکان دارد آنچه در درون و بیرون سازمان وجود دارد را در نظر گرفت . اما این مشکل در مورد آرم وجود ندارد.

یک آرم میتواند به سادگی طراحی شود. حتی شخصی که صاحب یک کسب و کار ساده است میتواند با اندکی خلاقیت آرم مورد نظر خود را طراحی کند. این کار برای صاحب کسب و کاری که نخواهد هزینه ای جهت طراحی نشان و نماد تجارت نوپای خود صرف کند راه حل بدی نیست. هر چند شاید در این روش هم مختصر آشنائی با نرم افزارهای گرافیکی مخصوص طراحی اجتناب ناپزیر باشد .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان، متولد دی ماه 1374 فارغ التحصیل رشته الکترونیک به عنوان مدیر سایت بنرساز فعالیت خود را در زمینه طراحی گرافیک از سال 1390 آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید: