اصول طراحی بنر چاپی شامل نکات و تکنیک های خاصی می باشد که در سایت بنرساز قصد داریم امروز به صورت کامل آن ها را بررسی کنیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید…
اصول طراحی بنر چاپی چیست؟
به طور کلی اصول طراحی در بنرهای چاپی مانند: بیلبوردها، تابلوهای مغازه و… به سه دسته اصلی تقسیم می شوند:
- رعایت مد رنگی Cmyk
- رعایت اندازه ها و تریم ها به سانتی متر
- استفاده از رنگ های با استفاده از کدهای رنگی
رعایت مد رنگی Cmyk
همه توجه داشته باشید که در طراحی بنرهای چاپی حتما می بایست مد رنگی شما روی CMYK تنظیم شده باشد.(یعنی یشمی Cyan، سرخابی Magenta، زرد Yellow و سیاه Key)
بسیاری از طراحان تازه کار به اشتباه از مد رنگی RGB که مخصوص نمایشگرهای دیجیتالی است استفاده می کنند و پس از چاپ از رنگ های چاپی تعجب می کنند!
برای مثال اگر می خواهید که رنگ پشت زمینه مشکی خالص خوش رنگ داشته باشید باید کد رنگی زیر را وارد کنید.
رعایت اندازه ها و تریم ها به سانتی متر
در طراحی بنرهای چاپی حتما می بایست مقیاس اندازه خود را روی سانتی متر تنظیم کنید و برای کارهای چاپی کوچک مثل کارت ویزیت از هر طرف نیم سانتی متر و برای کارهای چاپی بزرگ مانند بنرهای بیلبورد، از هر طرف 20 سانتی متر تریم بگذارید.
تریم به این معنی نیست که در حاشیه 20 سانتی متری طرح خود کادر سفید بکشیم، نه! شما فقط در این قسمت ها متن قرار نمی دهید!
برای مثال یک بک گراند کامل دارید، آن را ادامه دهید و تا انتها آن را داشته باشید، فقط شماره های تماس، لوگو و المان های ویژه را داخل این تریم ها نبرید!
استفاده از رنگ های با استفاده از کدهای رنگی
و در انتها باید توجه کنید که برای استفاده از همه رنگ های اصلی مانند، مشکی، قرمز، زرد، آبی ، فیروزه ای و… حتما از رنگ مخصوص CMYK استفاده کنید و به صورت دستی رنگی را انتخاب نکنید!
مطمئن باشید اگر در طراحی بنر خود، اصول طراحی بنر چاپی را که 3 مورد اصلی آن را در این مقاله به آن اشاره کردیم رعایت کنید، هیچ تفاوتی بین فایل نمایش داده شده در صفحه نمایش و فایل چاپی نخواهید داشت.
همچنین می توانید برای پیدا کردن این رنگ ها از سایت فوق العاده ی ” toutes-les-couleurs ” هم استفاده کنید!
همچنین برای سفارش انواع طراحی بنر می توانید از سایت بنرساز استفاده کنید.