۵ مزیت برند تجاری: چرا به یک برند تجاری قوی نیاز دارید

همه می دانند که داشتن یک برند قدرتمند مهم است ، اما دقیقاً چه کاری برای یک شرکت انجام می دهد؟

به نظر می رسد “برند” چیزی است که شرکت های نوپا دائماً آن را می شنوند. اگر تا به حال از یک کنفرانس کارآفرینی بازدید کرده اید یا یک ویدیوی کسب و کار مبتدی را بصورت آنلاین تماشا کرده اید ، به احتمال زیاد صدها بار در یک ساعت کلمه برند را شنیده اید.

پس بزرگ ترین مورد درباره مارک تجاری چیست؟ مزایای مارک تجاری چیست؟ آیا داشتن یک برند قدرتمند در واقع یک تجارت را متمایز کرده و به آن در مقابل رقبای خود برتری می بخشد؟

هر شرکت بازاریابی تجاری عالی به شما می گوید: بله. داشتن یک برند قدرتمند قطعاً به برجسته شدن یک تجارت و پیشی گرفتن از رقبا کمک خواهد کرد.

برند چیست؟

ایده هرکدام از برند های تجاری متفاوت است. برخی از مردم فکر می کنند که این فقط قلم ها و رنگ هایی است که شرکت ها تصمیم به استفاده از آنها می گیرند. برای داشتن یک برند موفق، به داشتن یک لوگو حرفه‌ای نیاز دارید. خدمات طراحی لوگو نیز توسط تیم بنرساز انجام می‌شود.

اما اگر درک درستی از برند تجاری داشته باشید ، می دانید که حداقل برخی از موارد زیر را شامل می شود:

 

  • سبک طراحی (به عنوان مثال آرم ، رنگ ، تایپوگرافی و بسته بندی)
  • وب سایت و بازاریابی
  • ویترین (فروشگاه)
  • حضور در رسانه های اجتماعی
  • خدمات مشتری
  • محیط کار و فرهنگ شرکت
  • شعارها
  • کیفیت محصول و قیمت گذاری
  • فلسفه و به طور کلی “شخصیت”

 

 

 

همانطور که ثروتمندترین مرد جهان ، جف بزوس ، گفته است:

 

 

یک برند تجاری به معنای واقعی کلمه همان چیزی است که مردم وقتی در اتاق نیستید در مورد تجارت شما می گویند

 

 

چه عاملی باعث ایجاد یک برند قوی می شود؟

 

موارد بسیاری وجود دارد که برند شما را قوی می کند:

منحصر به فرد بودن ، کیفیت ، پیام واضح ، فلسفه محکم ، بازاریابی هدفمند و آگاهی مخاطب تنها مواردی معدود است. به طور معمول ، آنچه باعث می شود یک برند عالی باشد فقط یک چیز شگفت انگیز نیست – بلکه ترکیبی از چندین مورد است.

 

یک مثال عالی ، شرکت ایکیا است. اگرچه آنها به طور قطع یک شرکت کوچک نیستند ، اما کاملاً یک برند قدرتمند را نشان می دهند. چرا؟ زیرا آنها به قیمت های پایین ، فروشگاه های غول پیکر ، تجربه مشتری و رنگ های آبی و زرد با فونت پر رنگ معروف هستند.

 

 

 

 

به همین ترتیب ، طرفداران اپل نه تنها به یک عامل ، بلکه برای چندین عامل اصلی این برند را می پسندند: ظاهر زیبا. نوید محصولات با کیفیت و نوآوری. فضای خلاقانه فروشگاه ها و این داستان پشت همه اینهاست.

 

 

 

وقتی به شرکت هایی فکر می کنید که آنقدر قدرتمند هستند که ممکن است جزو عجایب دنیا محسوب شوند (مانند اپل ، نایک ، آمازون) ، در نظر بگیرید که همه آنها چیزهای زیادی را برای ایجاد مارک تجاری خود ترکیب می کنند. این فقط یک آرم نیست. این فقط یک عنوان نیست. این فقط تحقیقات بازاریابی نیست. همه اینهاست ، و بسیاری موارد دیگر.

 

حتی مارکی که خیلی کمتر شناخته شده است – به عنوان مثال ، بیایید شرکت کوچکی که پیتزا های منجمد می سازد ، را بررسی کنیم. این شرکت عوامل تجاری بسیاری را جمع بندی می کند که برای ایجاد یک استراتژی قابل توجه مورد نیاز است.

مزایای برند تجاری چیست؟

پس چرا برندسازی اینقدر مهم است؟

در واقع داشتن یک برند قدرتمند برای چه کاری مفید است؟

این یک آب و هوا همیشه در حال تغییر است ، اما در اینجا ۸ مزیت اصلی برند تجاری لیست شده است:

  1. شناخت مشتری
  2. وفاداری مشتری
  3. افزایش اعتبار
  4. استعداد ها را به خود جلب کنید
  5. اعتماد به نفس بسازید

۱٫ شناخت مشتری

هرگز قدرت آشنایی را دست کم نگیرید. وقتی مشتری در حال خرید است تایپوگرافی / رنگها / تصاویر غیرقابل توصیف، همه و همه برند را در ذهن مشتری ثبت خواهند کرد.

از چیزی خوشمزه و چشم نواز (مانند پیتزای فوق الذکر) گرفته تا چیزی ساده و روزمره (مانند آب معدنی) ، نام تجاری خوب در ذهن خریداران خواهد ماند.

۲٫ وفاداری مشتری

هنگامی که خریداران شروع به شناسایی و خرید خدمات یا کالایی می کنند ، یک برند خوب می تواند باعث بازگرداندن بیشتر آنها شود – و می تواند آنها را “پیروان” وفادار آن برند کند. هنگامی که شرکتی یک محصول عالی را با مارک تجاری جذاب ترکیب می کند که تمام علایق مشتریان را در نظر دارد ،در واقع آن کسب و کار شاهد افزایش روز افزون وفاداری مشتریان خود خواهد بود.

۳٫ افزایش اعتبار

وقتی یک کسب و کار دارای برند تجاری معتبری باشد ، اعتبار آن شرکت را در صنعت خود و همچنین نزد مشتریان افزایش می دهد.

بازاریابی نوآورانه همراه با خدمات خارق العاده مشتری و تصاویر جالب ، یک شرکت را به عنوان یک تجارت حرفه ای نشان خواهد داد

۴٫ استعداد ها را به خود جلب کنید

وقتی یک تجارت دارای برند تجاری عالی است ، مردم آن را می بینند. و غالباً ، افرادی که توجه می کنند افراد کار آمدی هستند همچون: بازاریاب های شبکه های اجتماعی یا طراحان وب سایت یا ایده پردازان. هنگامی که یک تجارت با برند تجاری موفق کار بسیار خوبی انجام می دهد ، این افراد متفکر اغلب می خواهند بخشی از کاری باشند که آن تجارت انجام می دهد. و وقتی شرکتی به افرادی مانند آن ها این اجازه را می دهد ، آنها بیش از پیش قدرت درونی خود را آشکار می کنند.

۵٫ اعتماد به نفس بسازید

در اینجا یک مورد خوب وجود دارد: برند تجاری خوب نه تنها برای مشتریان خود ، بلکه برای صاحب تجارت و تمامی عوامل نیز اعتماد به نفس فراهم می کند. با یک برند تجاری عالی ، تمام انرژی ، وقت ، پول و کار صرف شده در یک شرکت به صورت یک ارائه کامل و حرفه ای جمع می شود.

برند تجاری برای پیشبرد محصول یا خدمات اصلی خود. با جلب توجه عموم آن را به جلو سوق می دهد. برند تجاری خوب برای عموم مردم است.

 

اطمینان حاصل کنید که تمام موارد را به درستی درک کرده اید

همانطور که می بینید ، ساخت و توسعه یک برند تجاری بیش از اینکه یک تجارت باشد یک هنر است

و هنگامی که به درستی انجام شود ، برند قوی شما می تواند تجارت را بیش از آنچه فکر می کردید ، پیش برود.

اگر شما صاحب شغلی هستید که می خواهید شرکت خود را با استراتزی های برند سازی پیشرفت دهید ، مطمئن شوید که همه حوزه ها را پوشش می دهید تا فرصت ها را از دست ندهید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان، متولد دی ماه 1374 فارغ التحصیل رشته الکترونیک به عنوان مدیر سایت بنرساز فعالیت خود را در زمینه طراحی گرافیک از سال 1390 آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید: