۴ نکته طلایی در مورد طراحی آرم برای صاحبان مشاغل کوچک

۴ نکته طلایی در مورد طراحی آرم برای صاحبان مشاغل کوچک

 

 

 

آرم شما می تواند تجارت شما را ایجاد یا خراب کند. چرا؟ زیرا داستانی در مورد تجارت شما تعریف می کند که ارزش آن را نشان میدهد.

 

 آرم نسختین چیزی است که مشتریان شما می بینند و اولین چیزی است که وقتی شخصی تصمیم به خرید می گیرد مورد قضاوت قرار می دهد.

 

تجارت شما احتمالاً شگفت انگیز است. شما یک تیم عالی ، اهداف عالی و یک محصول یا خدمات عالی دارید. با این حال ، اگر کسی از شرکت شما اطلاع نداشته باشد ، هرگز به موفقیت دلخواه خود نخواهید رسید.

 

به همین دلیل داشتن یک آرم خوب بسیار مهم است. این اولین فروشنده ، نماینده فروش ، بازاریاب و سازنده نام تجاری شماست.

این جوهر کسب و کار شماست که باعث می شود طراحی آرم شرکت شما بسیار مهم باشد.

 

اما نگران نباشید ، هیچ فشاری وجود ندارد! این که آیا شما در حال طراحی آرم خود هستید یا آن را به یک طراح آرم می سپارید ، ما در اینجا هستیم تا با مهمترین نکات طراحی به شما کمک کنیم. موارد زیر را دنبال کنید تا آرم و شرکت شما در قلب و ذهن مصرف کنندگان برجسته خواهد شود.

 

۱٫ طراحی آرم را بیاموزید

 

متناسب بودن این اولین نکته است. طراحی آرم در ابتدا آسان به نظر می رسد ، اما به سرعت می فهمید که مراحل طراحی چقدر سخت است. مهم است که هنگام طراحی آرم برای کسب و کار خود ، با مجموعه اطلاعات اساسی شروع کنید. حتی اگر می خواهید با زیر پا گذاشتن قوانین طراحی لوگوی خود را منحصر بفرد کنید ، حداقل باید بدانید که چه قوانینی را باید در ابتدا  بشکنید.

 

آرم ها می توانند متمایز ، جسورانه ، کاربردی ، تکان دهنده یا کم اهمیت باشند. اما ، اصول طراحی تمام آن ها یکسان است.

  1. یک آرم باید ساده باشد.
  2. آرم های شرکت نیز باید به یاد ماندنی و ماندگار باشند
  3. در برابر گذشت زمان مقاوم باشند.

 

بنابراین تعادلی وجود دارد که باید به آن برسید. و در نهایت ، یک آرم  باید متنوع و متناسب با نظر مخاطبان باشد.

 

 

۲٫ فرآیند طراحی خود را ایجاد کنید

 

اکنون ، ممکن است به نظر برسد که اگر شما طراحی لوگوی خود را به یک طراح گرافیک واگذار کرده باشید ، هیچ یک از این موارد مهم نیست.

این کاملا اشتباه است!

 

درک کل فرآیند همیشه مهم است ، بنابراین حتی اگر تصمیم بگیرید یک طراح آرم را برای کمک کردن استخدام کنید ، می دانید که باید چه انتظاری از وی داشته باشید. همین اصل برای نکته شماره یک صدق می کند. آشنایی با اصول طراحی لوگو ، فارغ از اینکه خودتان آن را طراحی می کنید یا نه ، به شما کمک می کند بهترین آرم را بدست آورید.

 

بنابراین مهم است که فرایند طراحی خود را یا با خودتان ، اعضای تیم طراحی یا یک طراح گرافیک تنظیم کنید. این ارتباط بهتر است و روند کلی را ساده می کند.

 

با یک طراحی جزئی شروع کنید. برای تهیه یادداشت ها ، با یک طراح یا گروهی از طراحان یک پرسشنامه بنویسید یا مصاحبه انجام دهید. با آنها ، درباره صنعت خود ، تاریخچه آن و فضای رقابتی صحبت کنید. سپس ، با استفاده از یادداشت ها و تحقیقات خود ، طرح های آرمی را که برای سایر شرکت ها و محیط های مشابه طراحی شده و موفق بوده اند را مرور کنید.

 

پس از اتمام کارها ، آرم های ابتدایی از طرح هایی که در ذهنتان نقش بسته بکشید. اصلاح کنید و به طراحی ادامه دهید تا زمانی که ایده خوبی از آنها پیدا کنید. در این مرحله توصیه می شود از یکی از برنامه های طراحی آرم استفاده کنید تا بتوانید از امکانات متنوع و کاربردی آنها در زمان خود صرفه جویی نمایید.

 

این فقط یک نمونه از مراحل طراحی است. هر کسب و کار باید فرایندی متناسب با نیازهای خاص خود داشته باشد. با این حال ، مهم این است که فرایندی ایجاد شود.

 

 

۳٫ از برند های بزرگ یاد بگیرید

 

 

دلیلی وجود دارد که برخی سازمان ها به بزرگترین مارک های جهان تبدیل می شوند. برعکس ، دلیلی وجود دارد که بقیه شرکت ها هرگز از زمین بلند نمی شوند. بنابراین ، وقتی در حال تصمیم گیری در مورد طراحی لوگوی خود برای کسب و کار خود هستید ، چرا یک ورق از کتاب شرکت های معتبر قرض نمی گیرید؟

 

نایک یک نمونه عالی از این موضوع است. این شرکت چند ملیتی با ایجاد یک برند تجاری در اطراف یک آرم و شعار مناسب خود را در سراسر جهان قابل شناسایی کرده است. خوب ، چه چیزی آرم نایک را بسیار خوب می کند؟ چرا یک آرم عالی است؟

 

پاسخ به این سوالات به شما کمک می کند تا درک کنید چه چیزی باعث ایجاد یک آرم خوب می شود و چه چیزی نه. سپس ، وقت آن است که به طراحی آرم تجاری خود برسید ، آن وقت خواهید دانست که چه کاری باید انجام دهید و از چه مواردی باید خودداری کنید.

 

۴٫ از هرگونه کلیشه مهم اجتناب کنید

 

 

گفتنش خیلی راحت تر از انجام دادنش است. با این حال ، اگر امروز به تمام آرم های شرکت ها نگاهی بیندازید ، بسیاری از آنها کلیشه ای هستند یا تناقض های آشکار دارند.

 

  • لامپ برای نشان دادن ایده ها
  • یک رعد و برق برای نوآوری و…

 

همه این تصاویر ، گرچه عالی هستند ، اما بیش از حد استفاده شده اند.

 

درعوض ، با توجه به نوع طرحی که می خواهید ایجاد کنید خلاق باشید. به طور خاص ، درک کنید که می خواهید چه پیامی را پخش کنید. ارزش های شرکت شما چیست و چه چیزی شما را از رقبا متمایز می کند؟ سپس ، وقتی می فهمید چه می خواهید بگویید ، به این فکر کنید که چگونه می توانید آن را متفاوت از سایرین بگویید. چگونه می توانید لوگوی خود را طوری طراحی کنید که مشتریان آن را بپذیرند و در عین حال ، خود را از سایر رقبا متمایز کنید.

 

سعی کنید از کلیشه ها پرهیز کنید. هنوز روش های بی شماری برای طراحی آرم شما به گونه ای وجود دارد که از راهی متفاوت و  قابل درک باشند. سعی کنید جمعیت را دنبال نکنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *