هنر و اسرار برند سازی شخصی

برند تجاری شخصی به هیچ وجه یک موضوع جدید یا سبک نیست.

اما با ظهور رسانه های اجتماعی ، نام تجاری شخصی مانند همیشه قابل دسترسی است ، به این معنی که شما فرصت های بسیار بیشتری دارید ، اما در مقابل رقابت بسیار بیشتری نیز دیده می شود.

 

برای اینکه در میان سر و صدا برجسته شوید ، باید به یک برند با ارزش تبدیل شوید. این برند “شما” است. نگاهی دقیق به هنر برند تجاری شخصی بیندازید و ببینید چگونه می توانید از آن برای شروع ساختن نام تجاری شخصی خود استفاده کنید.

 

۱٫ اهداف خود را تعیین کنید ، برند خود را برنامه ریزی و تعریف کنید

 

 

قبل از ایجاد نام تجاری خود ، باید اهداف مشخصی تعیین کنید و بر اساس آن برنامه ریزی کنید. شما باید نگاهی بیندازید که اکنون در کجا هستید و در کجا می خواهید باشید.

 

آیا می خواهید در مقام خود به مقتدر شوید؟ چرا؟ آیا قصد دارید موقعیت شغلی جدیدی را بدست آورید یا به عنوان یک فریلنسر در خانه باشید؟ آیا می خواهید مشتری های بیشتری پیدا کنید و یا قیمت های خود را افزایش دهید؟

 

کشف دلیل و مکانی که می خواهید در آینده باشید به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید که چگونه این کار را انجام دهید.

 

بعد از اینکه اهداف خود را فهمیدید ، جایگاه خود را انتخاب کردید و برنامه ای را تعیین کردید ، باید برند خود را شروع کنید.

 

۲٫ برند خود را بشناسید ، درک کنید و باور داشته باشید

 

 

برند شخصی شما نیاز به داشتن ظاهر و احساس و همچنین راهی برای برقراری ارتباط دارد ، اما این فراتر از داشتن یک آرم و حساب های رسانه های اجتماعی است. شما باید “تصویر سازمانی” ثابت را در همه رسانه ها و در هر زمان حفظ کنید. تفاوت بین برند و هویت بصری را اینجا ببینید.

 

ایده اساسی و مفهوم اصلی در پشت داشتن این “تصویر شرکتی” این است که هر کاری که انجام می دهید ، هر کاری که متعلق به شماست و هر چیزی که تولید می کنید باید ارزش ها و اهداف برند شخصی شما را در کل منعکس کند.

 

اصل سازگاری

سازگاری این ایده، اصلی است که باعث ایجاد برند تجاری شما می شود. این به دیگران نشان می دهد که برای چه چیزی ایستاده اید ، به چه چیزی اعتقاد دارید و چرا وجود دارید.

“به یاد داشته باشید اینکه چقدر خوب هستید مهم نیست ، بلکه مسئله اصلی این است که چقدر می خواهید خوب باشید.”

۳٫ نام تجاری خود را ایجاد و حفظ کنید

 

بعد از اینکه اهداف خود را تعیین کردید ، بازار هدف خود را مشخص کردید و نحوه درک خود را تعریف کردید ، می توانید پایه و اساس برند خود را تشکیل دهید. در زیر عناصر سازنده اساسی وجود دارد که به شما در انجام این کار کمک می کند.

یک هویت بصری منحصر به فرد داشته باشید

یکی از ساده ترین راه ها برای تمایز خود در رقابت داشتن هویت بصری منحصر به فرد است. این هویت بصری باید سازگار و منعکس کننده اهداف اولیه شما باشد ، در عین حال انعطاف پذیر باشد تا بتواند در همه زمینه های ارتباطی شما کار کند. حداقل از داشتن کارت ویزیت ، سربرگ ، CV به روز ، وب سایت و انواع پروفایل های آنلاین اطمینان حاصل کنید.

وب سایت ، نام دامنه و آدرس ایمیل خودتان را داشته باشید

آیا می دانید وقتی افراد نام شما را در گوگل تایپ می کنند چه چیزی پیش می آید؟ امیدوارم نام و وب سایت شما در نتایج باشد ، در غیر این صورت ، یک راه سریع برای صعود به بالای موتورهای جستجو داشتن دامنه اختصاصی خود مانند bannersaaz.ir است.

در وب سایت خود ، باید اطلاعاتی در مورد خود ، پیوند به وب سایت های دیگر ، پروفایل های اجتماعی خود و همچنین یک وبلاگ و در صورت وجود ، یک بخش برای نمونه کارهای خود داشته باشید.

شما همچنین باید یک آدرس ایمیل با برند شخصی مانند info@bannersaaz.ir تنظیم کنید زیرا این آدرس بسیار حرفه ای تر از یک سرویس ایمیل رایگان مانند bannersaaz@gmail.com است.

شبکه های اجتماعی. (درگیر شوید و ارتباط برقرار کنید!)

داشتن یک حساب فیسبوک یا توییتر یک چیز است ، اما در واقع استفاده مناسب از آن برای برند تجاری شخصی خود چیز دیگری است. باید به یاد داشته باشید که هر کاری که می کنید ، می گویید و به اشتراک می گذارید بازتاب دهنده برند تجاری شما است ، چه از نظر شخصی و چه از نظر شغلی.

از خود بپرسید چه ارزشی برای دوستان و پیروان خود قائل هستید؟ آیا درگیر و ارتباط برقرار کردن با آن ها هستید؟ ، نه اینکه فقط آنچه را برای صبحانه صرف کرده اید به اشتراک بگذارید! آیا پروفایل های آنلاین خود را بضورت مناسب پر کرده اید؟ آیا در هر نمایه به وب سایت های خود پیوند می دهید؟ امضای ایمیل شما چطور است؟

روش های زیادی برای کمک به ارتقا شما و برند تجاری شما وجود دارد ، اما ساده ترین راه این است که افراد بتوانند به راحتی شما را پیدا کنند و با شما ارتباط برقرار کنند. وقتی این کار انجام شد ، حتماً درگیر شوید و ارزش را ارائه دهید.

هنر و اسرار برند سازی شخصی

نگهداری ، امنیت و نظارت بر برند تجاری

برند شما تجارت و شهرت شماست. چرا نمی توانید صحبت مردم درباره شما را کنترل کنید؟

از هشدارهای گوگل، جستجوی توییتر و بسیاری از ابزارهای دیگری که در دسترس شماست استفاده کنید تا بدانید چه زمانی از شما و در چه جایی از برند شما نام برده می شود. این به شما امکان می دهد آتش را زود هنگام خاموش کنید ، همچنین به افرادی که به شما کمک می کنند یا به شما لینک می دهند متصل شوید و از آنها تشکر کنید.

۴٫ راز نام برند شخصی…

به یاد داشته باشید ، برنامه ریزی، پایه و اساس برند شخصی شما است و  آن را می سازد ، اما در نهایت ، به آنچه مردم در مورد شما می گویند برمی گردد ، نه به آنچه در مورد خودتان می گویید ، بنابراین هدف نهایی این است که خودپنداری شما برابر با برداشت دیگران از شما است.

 

این راز برند تجاری شخصی است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان، متولد دی ماه 1374 فارغ التحصیل رشته الکترونیک به عنوان مدیر سایت بنرساز فعالیت خود را در زمینه طراحی گرافیک از سال 1390 آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید: