مواردی که طراحان جوان باید بدانند

شما آماده اید که حرفه طراحی خود را شروع کنید و اشتیاقتان را به زندگی خود تبدیل کنید.

شما نرم افزار هایی را یاد گرفته اید ، تمرین  مطالعه کرده اید. اما برای تبدیل اشتیاق به یک کار طولانی مدت و موفق ، به جاه طلبی و استعداد بیشتری نیاز دارید.

برقراری تعادل بین خلاقیت و برنامه ریزی شغلی و مدیریت آن یک هنر حیاتی برای طراحان گرافیک است. تسلط بر بعضی از آن ها زمان می برد در حالی که بعضی از موارد را فقط می توانید از طریق تجربه یاد بگیرید ، اما دلیلی ندارد که از مشاوره تخصصی بهره مند نشوید.

نکاتی برای کمک به افزایش خلاقیت شما

استاد فتوشاپ شوید

شما در فرآیند طراحی خود از انبوهی از ابزارهای مختلف استفاده خواهید کرد و هر طراح برنامه های مورد علاقه خود را دارد.

اما یک برنامه وجود دارد که اگر می خواهید موفق شوید باید مثل کف دست خود آن را بلد باشید. adobe Photoshop.

این برنامه ویرایش گرافیک دیجیتال به قدری قدرتمند و همه کاره است که می توانید بیشتر کار خود را با آن انجام دهید

اگر با فتوشاپ راحت نیستید ، می توانید با نرم افزار های دیگری کار کنید  ، باید با تمرین و مشاهده دوره های آموزشی آنلاین ، کارگاه های آموزشی یا آموزش های ویدئویی سرعت خود را بالا ببرید. و با تمرین و ممارست برای به روز بودن و ارتقا مهارت های خود در فتوشاپ تلاش کنید.

الهام گرفتن (نه تقلید)

گرچه مطمئناً می توانید از دنیای اطراف خود الهام بگیرید ، اما به عنوان یک طراح حرفه ای روش های امتحان شده و واقعی برای الهام گرفتن وجود دارد.

منابع آنلاین بسیاری وجود دارد. وبلاگ بنر ساز  ، مجله Adobe Create ،  و  ۹۹designs فقط چند منبع عالی برای الهام گرفتن هستند. اینترنت پر از منابع خلاقانه ای است که در انتظار کشف جوانان مشتاق مانند خود شما است.

الهام گرفتن از کارهای دیگران بدون کپی برداری ناخواسته برای طراحان جوان دشوار است. به جای کپی کردن طرح، قطعه یا سبکی را که توجه شما را به خود جلب کرده تجزیه و تحلیل کنید و عواملی را که باعث جذابیت آن شده است ، شناسایی کنید. نکته اصلی این نیست که دقیقاً همان کاری را که دیگران انجام داده اند انجام دهید ، بلکه باید کارهای خود را به روشی مشابه انجام دهید.

از ترند ها آگاه باشید ولی از خودتان غافل نشوید

ترند چیست؟ وقتی می گویند چیزی در حال ترند شدن است، به این معناست که به سرعت در حال فراگیر شدن است و مورد توجه بسیاری قرار گرفته. برای مثال ممکن است خبر، یا جنبشی شدیدا مورد توجه و صحبت افراد قرار گیرد و افراد زیادی را به خود مشغول نماید. 

در دنیای فناوری محور ما ، محتوای بصری با افزایش سرعت تکامل می یابد و کار طراح را بی نهایت هیجان انگیز می کند. برای پیروزی در این کار، باید در جریان باشید.

استفاده از کتابخانه ، منابع الهام بخش و… برای به روز و در جریان ترند ها بودن ، اقدامی خردمندانه و خلاقانه است.

با این حال ، صرفاً برای پیروی از آخرین ترند ها ، سبک طراحی خود را فدا نکنید. فردیت شما به عنوان یک هنرمند و خلاقیت شما به عنوان یک طراح چیزی است که شما را در مجموعه ای از طراحان جوان متمایز می کند. راز موفقیت الهام گرفتن از روندهایی است که سبک شخصی شما و نیازهای مشتریان را به صورت ویژه ای ادغام می کند.

ساده بمانید

وقتی تحصیلات خود را در دانشکده طراحی گرافیک سپری می کنید یا در نخستین روزهای آزاد کاری “فریلنسری” خود هستید ، طبیعی است که مهارت های خود به نمایش بگذارید و بخواهید خودی نشان دهید. و کاملاً می توانید این کار را انجام دهید بدون اینکه لازم باشد هر تکنیکی که یاد گرفته اید و هر ایده ای را که ارائه داده اید در یک طرح واحد قرار دهید.

ولی در هنگام انجام یک پروژه واقعی به غریزه خود و سخن طراحان با تجربه اعتماد کنید که می گویند قوی ترین طرح ها آنهایی هستند که با مفهوم روشن و منسجم ، موضوع تعریف شده و فقط یک یا چند تکنیک می باشند که به طور کارآمد اجرا می شوند. به عبارت دیگر: انجام بده ، زیاده روی نکن و ساده باش

هماهنگی بصری

برای تحقق بخشیدن به طرح های عالی، شما باید هماهنگی بصری را به عنوان پابه کار خود حفظ کنید. پروژه شما نه تنها باید مختصر و منظم طراحی شود ، بلکه باید بخواهید که یک تجربه خوشایند را برای بینندگان ایجاد کند.

چگونه به هماهنگی بصری برسید؟

بسیار ساده تر از آن است که فکر می کنید – با کلمه کلیدی “ساده” است شروع کنید.

به عنوان مثال ، با انتخاب رنگهای کم کنتراست با پالت رنگ خود کار کنید ، بیش از دو نوع فونت انتخاب نکنید و مطمئن شوید که سبک های فونت استفاده شده در طرح شما کاملا روان هستند و به بهترین شکل ممکن یکدیگر را تکمیل می کنند.

مهمترین چیز رعایت سلسله مراتب محتوا است: متن های مهم را با پس زمینه های پر سر و صدا یا فونت های دیوانه کننده تحت الشعاع قرار ندهید ، موضوع اصلی خود را با عناصر جانبی متعدد و غیره خراب نکنید. شناسایی ارتباط هر یک از عناصر در طراحی به شما کمک می کنند اطمینان حاصل کنید که به این سلسله مراتب احترام گذاشته اید.

استفاده از منابع گرافیکی مناسب

این منابع یک نجات دهنده واقعی برای طراحی  پروژه های خلاقانه هستند

پس هر چه زودتر دنبال آن ها بگردید و ازشون استفاده کنید. 

منابع رایگان می توانند تصاویر، الگو و موارد مفید دیگری را برای طراحی بنر های تبلیغاتی در اختیار شما بگذارند.

در این منابع مزایای دیگری نیز وجود دارد ، فایل های موجود در آن ها به راحتی در دسترس هستند و این مسئله سرعتطراحی شما را بالا می برد.

می توانید آنها را  ویرایش کنید تا دقیقا به چیزی که در ذهن دارید تبدیل شوند. بعلاوه آنها دارای وضوح بالا و مناسب برای هرگونه استفاده حرفه ای هستند.

حتی منابع غیر رایگان هم با توجه به مزایای گفته شده و قیمت مناسبی که دارند عضوی جدا نشدنی از این لیست خواهند بود.

به عناون یک طراح جوان شما چه مواردی را به لیست بالا اضافه می کنید؟

از چه منابعی استفاده می کنید؟ (نظرتون رو در مورد اون منابع بنویسید)

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان، متولد دی ماه 1374 فارغ التحصیل رشته الکترونیک به عنوان مدیر سایت بنرساز فعالیت خود را در زمینه طراحی گرافیک از سال 1390 آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید: