فونت مناسب پوستر

فونت مناسب پوستر

فونت مناسب پوستر | چگونه بهترین فونت را برای طراحی انتخاب کنیم؟ | تاثیر نوع فونت در طراحی پوستر تبلیغاتی بر هیچکس پوشیده نیست!

فونت مناسب پوستر برای طراحی بنر کدام است؟ برای بنر های تبلیغاتی مانند بنر های اینستاگرام بهتر است از کدام فونت ها استفاده کنیم؟ در این مقاله از سایت “بنرساز” قصد داریم با معرفی انواع فونت مناسب پوستر، در خدمت وب مستران و صاحبان مشاغل باشیم:

فونت مناسب طراحی پوستر

فونت مناسب برای پوستر چیست؟ یکی از مهمترین و جذابترین قسمت در روابط بصری و ظاهر یک پوستر انتخاب فونت مناسب برای پوستر می باشد.

این فونت ها، با سبک های مخصوص خود و ظاهر خاص، فضای مخصوص به آن فونت را برای ما به وجود می آورند. در طراحی پوسترهای تبلیغاتی باید در استفاده از فونت بسیار دقت کنید. فونت یکی از مهم ترین بخش های طراحی در طراحی پوستر می باشد.

در واقع، استفاده مناسب از فونت های مختلف فارسی باعث جلب توجه مخاطب می‌شود. انتخاب بهترین و مناسب‌ترین فونت فارسی نیاز به تجربه و آزمون و خطا دارد. با این وجود، موضوع متن، جذابیت و خوانایی نیز از دیگر معیارهای مهم در انتخاب به شمار می‌روند.

انواع فونت فارسی

در سال‌های اخیر، فونت های مختلف فارسی به میزان قابل توجهی افزایش یافته‌ است. این فونت‌ها در شکل‌ها، اندازه‌ها و وزن‌های مختلفی طراحی می‌شوند. در نتیجه، یافتن بهترین فونت فارسی برای تولید محتوا، طراحی، ساخت پاورپوینت یا وبسایت می‌تواند دشوار باشد. اگرچه، سلیقه فردی در انتخاب بهترین فونت تأثیر بسیار زیادی دارد اما تجربه و استانداردهای نگارشی باید مدنظر قرار گیرند.

در این قسمت می خواهیم به معرفی بهترین فونت های فارسی برای طراحی پوستر ها بپردازیم:

فونت B yekan

یکی از فونت‌های مناسب پوستر که طرفداران زیادی در میان طراحان دارد فونت B Yekan است. این فونت ظاهر به روزتری نسبت به سایر فونت‌های مشابه دارد و طراحان مختلف در طراحی‌های خود از آن استفاده می‌کنند.

فونت تحریر

فونت تحریر یکی دیگر از فونت‌های فارسی است که در موقعیت‌های مختلفی استفاده می‌شود. این فونت در ۶ وزن مختلف طراحی شده و پایه و اساس آن خط نسخ است.

فونت B Mitra

اگر با فونت نازنین کار کرده‌ باشید بدون شک از زیبایی آن مطلع هستید. فونت بی میترا شکل اصلاح شده فونت نازنین است. فاصله حروف در فونت میترا کمتر از فونت نازنین است و همین امر زیبایی ویژه‌ای به آن می‌بخشد.

فونت ایران یکان

برای افرادی که با فونت بی‌یکان کار کرده‌اند، فونت ایران یکان بسیار جذاب خواهد بود. این فونت هم بر اساس فونت بی‌یکان طراحی شده است و خوانایی بیشتری به ارمغان می‌آورد. بی یکان از بهترین فونت‌ های مناسب پوستر برای طراحی است.

فونت ایران سنس

اگر به دنبال بهترین فونت مناسب پوستر برای طراحی هستید، فونت ایران سنس می‌تواند یک گزینه بی‌نظیر باشد. این فونت اولین فونت فارسی بود که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفت و خیلی زود توانست جای فونت‌های انگلیسی همچون Tahoma را بگیرد.

فونت کلمه

یکی از معروف ترین و پر طرفدار ترین فونت ایرانی، فونت کلمه می باشد. این فونت در اکثر طراحی های مخصوص شبکه های اجتماعی، در وبسایت های مختلف و در پوستر های بی نظیر سطح شهر مورد استفاده قرار گرفته است. فونت کلمه، با ساختار هندسی و منظم خود، دارای یک ساختار عالی برای برجسته کردن متن می باشد.

فونت وزیر

از جمله  محبوب ترین فونت‌ مناسب پوستر است که به صورت رایگان در اختیار طراحان قرار دارد. اگر به دنبال شکل اصلاح شده فونت وزیر هستید می‌توانید از فونت فارسی شبنم استفاده کنید. این فونت ۵ وزن مختلف دارد و می‌تواند نیازهای شما در تایپوگرافی را به خوبی برآورده کند.

فونت آوینی

گاهی اوقات در طراحی‌ خود مجبوریم به سراغ فونت‌های دست‌نویس برویم. در چنین شرایطی استفاده از فونت آوینی بهترین گزینه است. فونت آوینی در زمره فونت‌های فارسی دست‌نویس قرار دارد و ظاهر زیبایی به طرح‌ها می‌بخشد.

فونت کتاب

اگر در طرح‌هایتان نیاز به فونت‌های کتابی دارید از فونت فارسی کتاب استفاده کنید. این فونت توسط ابوالفضل سيل سپور طراحی شده است و می‌تواند ظاهر فونت‌های کتابی را در طرح‌ها جاری کند.

فونت لاله‌زار

اگرچه برخی از افراد بر این باورند که فونت لاله‌زار در حال منسوخ شدن است اما استفاده درست از آن می‌تواند طرح‌ها را متحول کند.

 فونت وزیر

این فونت هم مثل ایران سنس شامل ۶ وزن مختلف است. فونت وزیر در سطح وب فارسی به شکل رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته. البته هر کسی که علاقه‌مند به حمایت باشد، می‌تواند به شکل دلخواه مبلغی را به عنوان حمایت مالی به سازنده این فونت بدهد.

فونت دانا

این فونت نزدیک به ۱۰ وزن مختلف دارد. البته فونت دانا نسبت به دیگر فونت‌ها کمی قیمت بالایی دارد. سایت فونت ایران این فونت را با قیمت ۱۱۸ هزار تومان به فروش می‌رساند که خب به نظر قیمت بالایی است.

فونت انجمن

این فونت جایزه‌ اول دوسالانه سرو نقره‌ای ۹۸ را از آنِ خودش کرده. فونت انجمن حدود ۱۲ وزن مختلف دارد و البته با قیمت ۱۲۸ هزار تومان در وب سایت فونت ایران به فروش می‌رسد.

فونت مناسب پوستر

فونت برای پوستر تبلیغاتی

همانطور که به آن اشاره شد، تاثیر نوع فونت در طراحی پوستر تبلیغاتی بر هیچکس پوشیده نیست! یک گرافیست حرفه ای به خوبی می‌داند که باید از یک فونت مناسب پوستر و  زیبا و در عین حال خوانا استفاده کند به طوری که بیننده در اولین نگاه منظور متن تبلیغاتی را متوجه شده و تاثیر آن را بپذیرد.

اهمیت انتخاب فونت در طرح‌های گرافیکی چیست؟

تا به این قسمت، به بررسی بهترین فونت‌های فارسی برای طراحی پرداختیم. در این بخش می‌خواهیم راجع به اهمیت تایپوگرافی در طرح‌های گرافیکی صحبت کنیم. زمانی که فردی از سایت شما بازدید می‌کند، بنر یا پوستری را می‌بیند یا با سایر طرح‌های گرافیکی‌ روبرو می‌شود اولین و مهم‌ترین چیزی که نظرش را به سمت خود جلب می‌کند متن روی طرح است.

بیشتر طراحان امروزی به دنبال خلق طرح‌های بی‌نظیر و منحصر به فرد هستند و تلاش می‌کنند گرافیک‌های جذابی از خود بر جای بگذارند.به همین دلیل انتخاب فونت مناسب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و نقش مهمی در جذب مخاطب دارند.

بیشتر بخوانید: مهم ترین تفاوت بنر و پوستر چیست؟

بهترین فونت های فارسی برای طراحی

در این قسمت به معرفی بهترین فونت های فارسی برای طراحی پرداخته ایم. اگر شما هم می خواهید یک بنر تبلیغاتی حرفه ای طراحی کنید، حتما باید از فونت های خاص و جذاب استفاده کنید.
اکثر فونت های فارسی ویژه طراحی دارای لایسنس می باشند و باید خریداری شوند. در طراحی بنر تبلیغاتی حتما باید از فونت های استاندارد استفاده کرد.

چگونه بهترین فونت را برای طراحی انتخاب کنیم؟

برای طراحی بهترین فونت، رعایت نکات زیر بسیار حائز اهمیت می باشد:

  • سایز فونت مناسبی انتخاب کنید.

در انتخاب سایز فونت خود دقت کنید نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک باشد سایز مناسب را نسبت به اهمیت و تیتر بودن یا نبودن کلمات و جمله انتخاب کنید.

  • از سایر مناسب برای فونت استفاده کنید.

بهتر است تصاویر و فونت هایی را که استفاده می کنید از لحاظ سایز تنظیم کنید.

  • از فونت‌‌ های استاندارد استفاده کنید.

همیشه فونت هایی وجود دارد که به عنوان استاندارد در یک بازه ی زمانی استفاده می شود بهتر است شما نیز از آن ها استفاده کنید.

  • کنتراست متن و صفحه را زیاد کنید.

سعی کنید هنگام طراحی کنتراست را رعایت کنید.متن سیاه و سفید به سهولت خوانده می‌شود. اگر پس زمینه‌ای وجود نداشته باشد به آسانی خوانده می‌شود اما باید بدانید که اگر از طرحی استفاده کردید بایست به کنتراست دقت شود و در واقع بین متن و طرح اختلاف رنگ به قدری باشد که برای مخاطبان به راحتی قابل خواندن باشد. هر چقدر متن شما مهم تر باشد مسلما باید آن را بلد تر کنید تا بیشتر به چشم بخورد.

  • از یک فونت استفاده کنید.

از استفاده کردن چند فونت بپرهیزید این کار در طراحی اشتباه محض است از یک فونت استفاده کنید و برای انواع متن ها و کلمه هایتان سایز های آن را تغییر دهید نه نوع فونت . البته شما مجبور نیستید که حتما از یک فونت استفاده کنید؛ می‌توانید از دو فونت مختلف در این بخش استفاده کنید در بعضی مواقع حتی دو فونت مختلف می‌تواند تاثیر بیشتری داشته باشد و با ایجاد سطوح اضافی و کنتراست، علاقه بصری ایجاد کند.

  • از یکسان بودن حروف اجتناب کنید.

این نکته را در نوشتن کلمات انگلیسی باید رعایت کنید. همه ی ان ها با حروف بزرگ ننویسید نکاتی که برای نوشتن فونت انگلیسی وجود دارد را رعایت کنید.

فونت پوستر

اگر شما هم به دنبال بهترین فونت فارسی برای پوستر خود هستید، بدون شک باید در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هیچ فونتی را نمی توان به عنوان بهترین فونت فارسی نام برد. چون هر فونتی مناسب برای کسب و کار خاصی می باشد.

فونت های ایرانی و فارسی حرفه ای و فوق العاده ای سالانه طراحی و آپدیت می شوند. برای مشاهده آن ها می توانید از سایت فونت ایران استفاده کنید و بهترین فونت فارسی مناسب برای کسب و کار خود را خریداری کنید.

نکات مهم در انتخاب فونت

  • باید فونتی را انتخاب کنید که مطابق با برند و هدف کتاب، پوستر یا مجله شما است.
  • ارتباط، مهم‌ترین هدف تایپوگرافی است. در حقیقت فونت مناسب با خوانندگان شما صحبت می‌کند، بنابراین فونتی را انتخاب کنید که در سطح احساسی با آنها ارتباط برقرار کند.
  • مهمترین فاکتوری که برای انتخاب فونت در نظر می گیرید، خوانایی آن باشد. سعی کنید قدرت انتقال پیام را فدای زیبایی ظاهری نکنید، زیرا هر فونتی هدفی دارد و شما باید فونت مناسب برای پروژه خود را پیدا کنید.

فونت فارسی برای پوستر

به دلیل افزایش تعداد فونت‌های فارسی، انتخاب بهترین گزینه برای تولید محتوا باید با توجه به معیارهای مختلفی انجام شود. از مهم‌ترین فونت‌هایی که برای تولید محتوا استفاده می‌شوند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فونت ایران سنس
  • فونت یکان
  • فونت انجمن
  • فونت لاله‌زار
  • فونت سینما
  • فونت کلمه
  • فونت چمران
  • فونت هندسی مربع
  • فونت کودک

در آخر

استفاده صحیح از فونت‌ها به شما این امکان را می‌ دهد که در مورد چگونگی ظاهر آن و چگونگی خواندن و درک مطالب آن برداشت درستی داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که مطالب خود را به مخاطب انتقال می‌دهید. اگر طراح هستید مطمئنا اولین چالشی که با ان روبه رو می شوید انتخاب فونت برای بنر است. یکی از نکته هایی که می تواند شما را در انتخاب فونت کمک کند، شناخت نوع مخاطب خود است.

برای بنر تبلیغاتی اینستاگرام بهتر است از این فونت ها استفاده کنید تا مخاطب بیشتر جذب بنر شما شود. امیدواریم مقاله “فونت مناسب پوستر” برای شما مفید بوده باشد.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 3.7]
هادی سیفی
هادی سیفی
هادی سیفی متولد خرداد ماه سال 1374 با مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی از سال 1400 در زمینه طراحی گرافیک و مقاله نویسی فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید: