آموزش تغییر رنگ مو در فتوشاپ

 آموزش تغییر رنگ مو در فتوشاپ

 

تغییر رنگ مو اغلب یک روند چالش برانگیز بوده است. و نتایج اغلب غیرواقعی بودند و دستکاری ها آشکار بود. این گردش کار همه چیز را تغییر می دهد.

برای آموزش های بیشتر از ” بنرساز ” روی لینک کلیک کنید.

روش۱: ماسک کردن مو

خوشبختانه ابزار Quick Select فتوشاپ باعث می شود تا ماسک موها ( تغییر رنگ مو  ) آسان شود. تصویری را که می خواهید ویرایش ( تغییر رنگ مو  ) کنید باز کنید. ابزار Quick Selection Tool را از پالت ابزار انتخاب کنید.

 

 

اندازه برش را با استفاده از کلیدهای براکت مربع روی صفحه کلید تغییر دهید ، حالا موها ( تغییر رنگ مو  ) را با استفاده از قلم  انتخاب کنید

با انتخاب مجیک مو  ( تغییر رنگ مو  ) ریزهای اطراف رو انتخاب می کنیم. اگر انتخاب شما خیلی دور ( تغییر رنگ مو  ) است ،

از کلید کنترل برای کم کردن انتخاب استفاده کنید.

 

 

وقتی مو ها  ( تغییر رنگ مو  ) را انتخاب کردید ، روی دکمه Refine Selection در بین گزینه های انتخاب کلیک کنید.

این کار به شما امکان می دهد لبه ها را نرم کنید و کمی شفافیت  ( تغییر رنگ مو  ) به انتخاب اضافه کنید تا واقع بینانه تر شود.

یک پالت جدید تغییر رنگ مو را مشاهده خواهید کرد که برخی گزینه های مربوط به لبه ها را انتخاب کرده است.

ابتدا از قسمت کشویی View Mode گزینه On White را انتخاب کنید. این کار شما را قادر می سازد تا فقط انتخاب مو  را مشاهده کنید.

بعد برس را از سمت چپ انتخاب کنید و شعاع آن را بین ۱٫۵ تا ۲٫۵ قرار دهید ، این کار با توجه به تصویر شما متفاوت خواهد بود. اکنون می توانید با زدن قلم مو ( تغییر رنگ مو  )  برخی از شفافیت ها را در لبه ها برگردانید ، به خصوص که موهای ریز مانند موهای سمت چپ در این تصویر وجود دارد.

 

 

پس از اصلاح  ( تغییر رنگ مو ) لبه ها ، به بخش Output رفته و New Layer with Layer Mask را انتخاب کنید. این انتخاب لبه صاف شده را در یک لایه جدید ، که در مرحله بعدی از آن استفاده خواهید کرد ، قرار می دهد.

 

 آموزش تغییر رنگ مو در فتوشاپ

روش۲: رنگ  دلخواه مونو انتخاب می کنیم

ابتدا به پالت لایه ها بروید. در اینجا ، یک لایه تنظیم ویژه با استفاده از Color Balanceadjustment ایجاد خواهید کرد. برای این کار ابتدا مطمئن شوید که تصویر کوچک ماسک لایه در لایه شما ایجاد شده است. روی تصویر کوچک ( تغییر رنگ مو  )  عکس کلیک نکنید.

آنچه شما در اینجا انجام می دهید این است که به لایه تنظیم کننده باید بگویید تا تنها روی انتخاب مو  ( تغییر رنگ مو ) تأثیر بگذارد.

 

اکنون CTR را بگیرید و روی تصویر کوچک ماسک لایه کلیک کنید تا از انتخاب ریزه های کوچک  روی تصویر ( تغییر رنگ مو ) خود استفاده کنید. بعد ، در پایین پالت لایه ها، روی آیکون Adjustment Layers کلیک کنید تا لایه تنظیم جدید را ایجاد کنید. از لیست کشویی ، Color Balance را انتخاب کنید. اکنون لایه تنظیم جدید با نام Color Balance را در بالای لیست لایه ها مشاهده خواهید کرد.

 

 

اکنون با کلیک کردن روی تصویر کوچک ، لایه Color Balance را فعال کنید.

این کار باعث ایجاد لیست کشویی رنگ می شود و هم اکنون می توانید رنگ موهای ( تغییر رنگ مو ) دلخواه خود را ایجاد کنید. به یاد داشته باشید که از دکمه کشویی بالا در قسمت pop-up نیز برای تنظیم شدت سایه و روشن استفاده کنید.

 

 

بسته به اینکه آیا ظاهر جسورانه و هنری می خواید و یا شیک و متالیک ، رنگ شما در لایه تنظیم رنگ  ( تغییر رنگ مو ) انتخاب می شود.

با تغییر رنگ ها در اطراف رنگ دلخواه بازی کنید و نتایج را یادداشت کنید.

 

 آموزش تغییر رنگ مو در فتوشاپ

روش۳: حالت ها و Opacity را مخلوط کنیم

در این مرحله ، شما می توانید برای تنظیم دقیق جزئیات ، مطمئن شوید که رنگ مو ( تغییر رنگ مو  ) جدید شما واقع گرایانه به نظر می رسد ، و نه بصورت نقاشی و فتوشاپ شده. تنها کاری که اکنون باید انجام دهید تنظیم حالت ( تغییر رنگ مو ) تیرگی و حالتهای ترکیبی از لایه تراز رنگی است.

حالت ترکیبی HUE با تیرگی ۷۵٪ تصویری فلزی می دهد.

 

برای تصاویر پررنگ تر ، SATURATION یا SOFT LIGHT را امتحان کنید. بسته به اینکه از چه رنگهایی  ( تغییر رنگ مو  ) استفاده می کنید،

می توانید با DARKEN و SCREEN به نمایش های عالی برسید.

  Opacity را اضافه میکنیم 

 

در اینجا ما چهار نگاه کاملاً متفاوت داریم. همه آنها از همان پرونده و یک لایه تنظیم فقط با تغییر تراز رنگ ها بدست آمده اند.

و شدت آنها با استفاده از حالت های ( تغییر رنگ مو )تیرگی و ترکیب، ( تغییر رنگ مو  ) تغییر کرده است.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان، متولد دی ماه 1374 فارغ التحصیل رشته الکترونیک به عنوان مدیر سایت بنرساز فعالیت خود را در زمینه طراحی گرافیک از سال 1390 آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید: