نمونه طراحی بنر
نمونه طراحی بنر
انواع نمونه طراحی بنر
بنر اول بنر فلش
بنر دوم بنر گیف
بنر سوم جی پی جی
بنر چهارم html
نمونه طراحی بنر
معایب و مزایای نمونه طراحی بنر های فوق
اگر از مزایای بنر گیف برایتان بگوییم این است که از حجم بسیار کمی برخوردار است و تمام مرورگر های دنیا آن را بصورت پیشفرض پشتیبانی می کنند یعنی اگر شما از آن در یک شبکه تبلیغاتی و یا هر وبسایتی استفاده کنید این بنر برای تمامی مرورگر ها کاملا نمایش داده میشود اما معایبی که دارد این است که نسبت به بنر فلش از توانایی کمتری برای ساخت انیمیشن برخوردار است زیرا با بیشتر کردن انیمیشن حجم بنر بشدت بالا میرود مثلا اگر شما بخواهید از یک انیمیشن جزئی در آن استفاده کنید حجم آن تا حدود ۱۰۰ مگ میرود که این حجم برای بنرهای گیف اصلا خوب نیست البته این موضوع را هم فراموش نکنید که امروزه سرویس های اینترنت فوق العاده پر سرعت شده اند و میتوانند این حجم را براحتی نمایش بدهند اما معایب دوم این است که تعداد رنگ های استفاده شده در بنر گیف بسیار محدود است یعنی شما نهایتا برای این بنر میتوانید از ۲۶۵ رنگ استفاده بکنید.
نمونه طراحی بنر html که در حال حاضر جدیدترین نسل بنر محسوب میشود اما مزایا و معایبی دارد که من ابتدا از مزایا شروع میکنم و خدمتتان توضیح میدهم مزایای بنر فلش این است که انیمیشن بسیار روانی دارد و این انیمیشن زیبایی خاصی به این بنر میدهد اما معایبی که دارد این است که تمام مرورگر ها ان را ساپورت نمیکند و همین موضوع باعث شد که در چند سال گذشته این بنر تقریبا منسوخ شود یعنی وقتی کسی بخواهد از بنر فلش در تبلیغات خود استفاده کند خیلی از افراد نمیتوانند آن را ببینند و باید بصورت دستی ان را اجرا کنند و ایراد بعدی این است که بنر فلش حجم بسیار بالایی را دارد و این دو مورد از معایب این نوع بنر محسوب میشود.
نمونه طراحی بنر
مثلا اگر بخواهید رنگ طلایی را استفاده بکنید باید چند رنگ را ترکیب کنید تا این رنگ بدست بیاید و در نهایت وقتی شما خروجی بنر گیف را بگیرید چون رنگ طلایی از ۲۶۵ رنگ بیشتر است خواهید دید که رنگ طلایی ما دفرمه خواهد شد یعنی رنگ طلایی که ما در فرمت جی پی جی داشته باشیم متاسفانه آن را در بنر گیف نخواهیم داشت بنر بعدی بنر جی پی جی است که ویزگی که دارد این است که بسیار سبک است و اینکه از تعداد رنگ های زیادی میتوان از آن استفاده کرد حتی در این بنر از شانزده میلیون رنگ هم میتوانیم استفاده کنیم اما ایرادی که به آن وارد است این است که فضای کافی برای متن های تقزیبا بلند را ندارد یعنی فضای محدودی دارد و ما عکس و متن محدودی میتوانیم در آن استفاده کنیم و معایب دیگر آن این است که معمولا فقط برای بنر های اطلاع رسانی و محصولات کاربرد دارد یعنی اگر ما احتیاج داشته باشیم بنر را چند فریم کنیم و توضیحات بیشتری برای مخاطب داشته باشیم این بنر گزینه مناسبی محسوب نمیشود.
نمونه طراحی بنر
اما بنر html پیشرفته ترین نوع بنر محسوب میشود که من توضیح مختصری در مورد آن به شما میدهم که این بنر فقط توسط کدنویسی اجرا میشود با استفاده از جاوا اسکریپت سی اس اس و اچ تی ام ال البته زبن های مکمل دیگری هستند که میتوانند در این بنر استفاده شوند و بنر زیباتری را خلق کنند اما مزایایی که این بنر دارد این است که اگر در امر کدنویسی مهارت داشته باشیم میتوانیم انیمیشن های نسبتا روانی را خلق کنیم و یک مزیت دیگر این است که چون این بنر از طریق کدنویسی ساخته شده هرقدر انیمیشن در آن بکار برود شاید نهایتا حجم آن به ۱۵۰ کیلوبایت برسد البته من اکثر بنر های html که دیده ام با توجه به انیمیشن های زیبایی که در آنها بکار رفته بوده حجمشان نهایت بین ۲۵ تا ۳۰ کیلوبایت بوده است.
اما معایبی که دارد این است که در ایران خیلی شبکه های تبلیغاتی محدودی دیده میشود که زیرساخت این نوع بنر را داشته باشند اکثر این شبکه ها زیرساختشان بنر های گیف جی پی جی و فلش است و هنوز به این قدرت نرسیده اند که زیرساخت بنر html را بای ما پیاده سازی کنند و آخرین معایب آن این است که طراحان عزیز برای ساخت آن هزینه های نسبتا بالایی را طلب میکنند یعنی این بنر به نسبت زمان و مهارتی که میخواهد امکان دارد در حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان هزینه داشته باشد که با توجه به بنر های گیف هزینه بالایی است,پس دوستان عزیز این شد مزایا و معایب بنر هایی که امروزه بکار میرود.
نمونه طراحی بنر استاندارد
اما میخواهم خدمت شما بنر های مرسوم در بین نمونه طراحی بنر هارا معرفی کنم این بنر ها امروزه بنر های جی پی جی و گیف هستند که بهترین و استاندارد ترین نوع بنر ها هستند و امروزه همه ترجیح میدهند که از این نوع بنر ها استفاده کنند امیدوارم که این آموزش مورد توجه شما قرار گرفته باشد.
نمونه طراحی بنر
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.