نحوه ی طراحی کاتالوگ

نحوه ی طراحی کاتالوگ

طراحی کاتالوگ بصورت حرفه ای برای نمایش یک کسب و کار بسیار لازم میباشد.

در طراحی گاتالوگ و گسترش و  معرفی محصولات و یا خدمات گرافیک نقش مستقیم و مهمی ایفا میکند.

در اصل طراحی کاتالوگ برای معرفی یک کسب و کار به شکل حرفه ای انجام می گیرد.

البته تجربه نیز در طراحی کاتالوگ تبلیغاتی و کاتالوگ صنعتی حائز اهمیت است.

شایان ذکر است  هر میزان طراحی کاتالوگ تبلیغاتی حرفه ای تر انجام گیرد.

باعث همراهی مخاطبان بیشتری  با خود میشود.

نکته قابل توجه این که در طراحی کاتالوگ صنعتی باید بیان گر حرفه ای بودن و کیفیت کار باشد

دیگر اینکه اگر در طراحی کاتالوگ ارزان از تصاویر  بی کیفیت بهرمند شد.

طبعاً بازدهی آن هر مقدار هم چاپ کاتالوگ حرفه ای انجام شود کاهش مییابد.

 در اکثر موارد قبل از طراحی و تهیه کاتالوگ لازم است با طراح کاتالوگ مشورت انجام گیرد.

در طراحی کاتالوگ میتوان فهرستی از دستورالعمل ها و یا تعدادی از اسامی و توضیحات دسته بندی را بصورت فهرستی در طراحی حرفه ای شده باشد.

میتوات از کاتالوگ به عنوان راهی ارتباطی میان محصولات و خدمات با مصرف کنندگان و مخاطبین نام برد.

دیگر اینکه کاتالوگ جهت معرفی کالا و یا ارائه خدمات میتواند بعنوان بازاریابی همیشگی در دسترس باشد.

برای طراحی کاتالوگو تعیین ابعاد می‌تواند در میزان هزینه طراحی و چاپ آن موثر باشد.

طراحی و چاپ کاتالوگ در اندازه و ابعاد افقی و عمودی انجام می‌شود

میشود از طراحی کاتالگ بعنوان جذب بیشتر مخاطبین برای فروش فراوان محصولات بعنوان یکی از روشهای تبلیغاتی شرکت ها و نیز شرکت های تولید کننده نام برد.

ممکن است در نگاه نخست طراحی کاتالوگ یک امری ساده تلقی شود. ممکن است. ولی در اصل کاری تخصصی میباشد.

حتماً هنگامی که قصد بازاریابی قوی و افزایش فروش، تمایل به طراحی و چاپ کاتالوگ را دارید.

که البته در طراحی آن باید تمام نکات و جزئیات مهم در طراحی کاتالوگ توسط طراحان بکار گرفته شود.

باید از به یک طراح متخصص و حرفه ای بخواهید این امر را برای شما انچام دهد.

چرا که  کاتالوگ درخواستی شما فقط با داشتن یک طراحی حرفه ای و ماهرانه که بر مبنای اصولی آن انجام شود باعث رسیدن شرکت شما به جذب مشتری و فروش فراوان که همان هدف نهایی از طراحی کاتالوگ است میشود.

بازار رقابتی بسیار زیادی در طراحی و چاپ کاتالوگ وجود دارد که دلیل آن هم کاملا مشخص  است.

جلوه بصری کاتالوگ نقش بسیار فراوانی برای اهداف تبلیغاتی شرکتها در بازاریابی و فروششان دارد.

در بازاریابی و فروش محصولات هر صنفی قطعاً رنگ بندی و کیفیت کاتالوگ نقش فراوان دارد.

ودیگر اینکه هزینه طراحی کاتالوگ نقش فراوانی در راهبرد های شرکت  ها و کسب و کارها دارد.

باید در طراحی کاتالوگ این نکات مدنظر گرفته شود. طراحی کاتالوگ بصورت مدرن، حرفه ای، فوری، ارزان و نیز با کیفیتی بسیار فوقالعاده طراحی شود تا بتواند تمامی اهداف تبلیغاتی شرکت ها را به بهترین کیفیت ارائه دهد.

مهم‌ترین نکات در موقع قراردادن اطلاعات در زمان طراحی کاتالوگ

 

طرحی را انتخابنمایید که دارای تعادل باشد.

دیگر اینکه در یک صفحه کاتالوگ مقدار بسیاری  از اطلاعات و محصولات را قرار ندهید.

در طراحی کاتالوگ اگر تعداد بسیاری محصول را در یک صفحه قرار دهید.

خریدار را دچار سردرگمی کرده و تصمیم به مطالعه کاتالوگ تا انتهای آن را دچار مشکل و بازدارندگی می نماید.

البته چاپ کاتالوگ می‌تواند بصورت یک مجموعه‌ی چهارصفحه‌ای مختصر و خلاصه باشد و یا یک کتاب چند صد صفحه‌ای باشد.

همچنین شرکت هایی که حداقل محصولات را دارند می‌توانند از کاتالوگ برای بالا بردن سطح فروش خود بهر برده و از آن به بهترین شکل استفاده کنند.

حتی در بعضی مواقع  کاتالوگ‌ها با صفحات کمتر و کوچک‌تر بودن آن بهتر از نسخه‌های بزرگ میباشند و قادر خواهند بود توجه خریداران فراوانی را به محصولات  شرکت جلب کنند.

قابل ذکر است که مطالعه کاتالوگی که آیتم های فراوان دارد برای بعضی اشخاص میتوانند خسته کننده و حوصله سر بر باشد.

هنگامی که مزایا و معایب چاپ کاتالوگ برای محصولات و یا خدمات کسب‌ وکار خودتان را بررسی نمودید. باید اینکه  احتمال سفارش دوباره‌ی آن را نیزدر نظر داشته باشید.

طراحی گرافیکی کاتالوگ

 

شاید بتوان گفت یکی ازشاخص ترین ارکان درباره پیشرفت و موفقیت کاتالوگ ها، طراحی گرافیکی کاتالوگ میتواند باشد.

اما جلوه بصری و زیبایی ظاهری در طراحی کاتالوگ را میتوان یکی از مهم ترین دلایل جلب مخاطبین بشمار آورد.

هدف از طراحی کاتالوگ ها این است با بوجودآوردن جلوه بصری فوق العاده ای تمایل، توجه و اعتماد مشتریان را جلب نماید.

همچنین باعث شود مخاطب تصمیم بگیرد به یک خریدار تبدیل شود.

البته رعایت اصول گرافیکی در زمان طراحی را  شاید بتوان  مهم ترین موضوع درباره چاپ دانست.

 

چند نکته از اصول مهم هنگام طراحی عبارتند از:

 

رنگ کاتالوگ

فونت کاتالوگ

عکس محصولات

چاپ کاتالوگ

هنگام طراحی کاتالوگ چه اطلاعاتی بایددر نظر گرفته شود

 

در مرحله شروع کار طراحی کاتالوگ و در نخستین صفحات باید خلاصه ای از رزومه شرکت و فعالیت هایی شرکت برای مخاطب بصورت مختصر ارائه شود.

درج گواهی ها همچنین از افتخارات و جایزه ها و استانداردها و ایزو ها که شرکت در مدت تاسیس و ادامه کار کسب کرده نیز مطرح شود.

از بهترین کالا  و فرایند تولیدی و محصولات حائز اهمیت و همچنین بهترین فعالیت انجام شده نیز گفته شود.

همچنین در مورد مزیت رقابتی کالا نسبت به بقیه رقبا قید شود و توضیح جامعی از آن داده شود.

بکار گیری از تصاویر و مطالب و توضیح کامل و دقیق از کالا برای تصمیم گیری و انتخاب بهتر مخاطبین و مشتریان انجام شود.

دیگر اینکه توضیح کامل در مورد هر کالا بصورت منفرد عنوان شود. بگونه ای  که مخاطب قادر باشد کالای مورد نظر خود را نسبت به بقیه کالاها مورد مقایسه قرار دهد و انتخاب نهایی را انجام دهد.

نکته دیگر اینکه باید در کاتالوگ، درج آدرس سایت و آدرس و نشانی و تلفن های تماس برای پاسخگویی به سوالات مخاطبین و نیز مراجعه حضوری هنگامی که قرار است مشتری به صورت حضوری کالا را دیده و یا تست کند.

 ترکیب رنگ در طراحی کاتالوگ اهمیت فراوان دارد

 

میدانید که ترکیب رنگی از اهمیت فراوانی در طراحی کاتالوگ بشمار میرود.

هر رنگ به تنهایی بیانگر پیام خاصی بوده و آن  را به مخاطب خود منتقل میکند.

باید بدانید که رنگها در ۹۰ ثانیه اول مشاهده کاتالوگ بیشترین اثر را بروی احساس مخاطب خود میگذارند.

دیگر اینکه اثر عجیب رنگ می تواند به راحتی مشتری را به خرید کالای شرکت شما ترغیب کند.

در اصل رنگ ها برخورد ما را نسبت به یک موضوع خاص به صورت کامل بیان میکنند و  میتوانند به راحتی احساسات ما را هدف قرار دهند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *