اصول رنگبندی
هر رنگ پیام و ویژگی مخصوص بهخود را دارد و برای هدف خاصی ایجاد میشود. هر برندی با هدفی که در تبلیغات دارد رنگ خاصی را انتخاب میکند.
رنگ ها در طراحی ها مهم ترین عامل را دارا هستند.
باید در انتخاب رنگ ها دقت به خرج داد.
هر رنگ معنای خاص خودش را دارد:
۱-رنگ بنفش
رنگ بنفش حس تجملاتی و لوکس بودن را همراه با جاهطلبی و خلاقیت به کاربر منتقل میکند. اولین برخورد مخاطب با برندی که پالت بنفش را در تبلیغات بهکار برده است، حس دعوت از کاربر به دنیای جذاب را دارد. رنگ بنفش مظهر اعتماد و تاثیرگذاری است.
۲-رنگ نارنجی
رنگ نارنجی مخاطب را به خلاقیت، دوستی و علاقه دعوت میکند و حس لذت جوانی و شادابی را به کاربر میبخشد. با توجه به هدفی خاص در بنر تبلیغ سایت نارنجی را با رنگهای سیاه، سفید و خاکستری استفاده میکنند.
۳-رنگ سبز
رنگ سبز نشانه رشد، تولدی دوباره، طبیعت و فراوانی است. سبز مظهر آرامش، امنیت و ثروت است. رنگ سبز احساس تازهای از زندگی جدید را به ارمغان میآورد. برند استارباکس از سبز برای لوگو و تبلیغات خود استفاده میکند.
۴- رنگ زرد
رنگ زرد دارای انرژی زیاد و رنگی گرمابخش است. زرد رنگ آفتاب و رنگی غنی که یادآور طلا و گنج است. رنگ زرد خطرناک است زیرا چشم مخاطب را اذیت میکند. پیشنهاد میشود از دوز کمتری از زرد در تبلیغات استفاده کنید.
۵-رنگ قرمز
رنگ قرمز در همه مواقع استفاده میشود. قرمز بیانگر شور، سرعت، عشق و هیجان است. رنگ قرمز با احساسات قدرتمندی در ارتباط است. قرمز در همه زمینه تبلیغاتی از خدمات هواپیمایی گرفته تا صنعت فیلم و خوردهفروشی استفاده میشود. رنگ قرمز را در بنرهای تبلیغاتی استفاده میکنند که حس فوریت را القا کند و کاربر را متقاعد به خرید کند.
رنگ قرمز را با ترکیبی از رنگ سفید استفاده میکنند.
۶-رنگ آبی
رنگ آبی نشانه اعتماد و پایداری است. آبی رنگ پرطرفدار در بین مردم جهان است. تعداد زیادی از برتدها از آبی در طراحی بنر اینترنتی و لوگو استفاده میکنند. شبکههای اجتماعی، فناوری اطلاعات، سیستم بانکداری و تکنولوژیهای مختلف از رنگ آبی برای ایجاد حس اعتماد استفاده میکنند. برندهای مثل سامسونگ، دل، تویتتر، لینکدین، فیسبوک، فورد و بسیاری دیگر از رنگ آبی استفاده میکنند.
۷- رنگ سیاه و سفید
رنگ سیاه نماد جسارت، قدرت و رمز وراز است. یکی از بهترین ترکیبهای متنی رنگ سیاه و سفید است. برندهای که رنگ مشکی را در استراتژی لوگو و تبلیغاتشان قرار میدهند، هدفشان کیفیت و لوکس بودن است. برند بلکبری از رنگ مشکی استفاده میکند.
سفید نماد پاکی و صداقت است. رنگ سفید به تنهایی استفاده نمیشود و معمولا با رنگهای دیگری ترکیب میشود. از رنگ سفید در صنعت بهداشتی و پزشکی، فناوری اطلاعات و برندهای قدرتمند استفاده میشود. برند اپل از رنگ سفید ماهرانه بهره گرفته و در محصولاتش از آن استفاده میکند.
طراح، در انتخاب رنگ برای طراحی بنر باید با روانشناسی رنگها آشنایی کامل داشته باشد.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.