طراحی منو غذا

طراحی منو غذا

یک منوی خوب برای رستوران می تواند تجربه ی غذا خوردن خوب را افزایش دهد، به مشتریان کمک کند تا انتخاب های بهتری داشته باشند و ذائقه ی آن ها را تحریک کند. در نظر داشته باشید که منو چیزی فراتر از لیست غذاهای یک رستوران است. منو اگر به خوبی طراحی شود می تواند به عنوان یک ابزار تبلیغاتی استفاده شود. منو هویت رستوران و محرکی برای افزایش سود رستوران است.

در این مطلب می خواهیم چند راهکار جهت طراحی منو معرفی کنیم که به افزایش سود رستوران شما کمک خواهد کرد.

طراحی منو غذا

۱) به الگوهای حرکت چشم آگاه باشید.

برای سال ها رستوران ها منوهای خود را با این فرض طراحی می کردند که چشمان مشتریان آن ها به نقاط خاصی از منو، مانند گوشه ی بالا سمت چپ کشیده خواهد شد، به همین دلیل آن ها عذاهایی را که سود بالاتری داشتند در آن قسمت جایگذاری می کردند. اگرچه تحقیقات جدید نشان می دهد که مشتریان تمایل دارند منو را مثل یک کتاب، از سمت راست بالای صفحه شروع کنند.

طراحی منو غذا

۲) منو را به بخش های مختلف تقسیم کنید.طراحی منو

زمانی که مشتری در منو به دنبال انتخاب غذاست مطمئنا دوست ندارد که با یک منوی وسیع و در هم و گیج کننده روبرو شود. شما نیز سعی کنید در طراحی منوی رستوران تان از دسته بندی های مختلفی استفاده کنید تا پیدا کردن غذا برای مشتریان راحت تر باشد.

طراحی منو غذا

۳) استفاده از عکس های عالی

عکس غذاها بیشتر برای فست فودها و رستوران های زنجیره ای رایج است، نه رستوران های سطح بالا. اگر شما در منوی خود از عکس استفاده می کنید حتما به کیفیت بالای عکس ها توجه ویژه داشته باشید. این کار ممکن است کمی هزینه های طراحی منوی شما را بالا ببرد اما بسیار ضروری است. برخی از رستوران ها نیز کیفیت غذا را به تخیل مشتری خود واگذار می کنند، چرا که عکس غذاها برای همه ی افراد خوشایند نیست.

طراحی منو غذا

۴) از توضیحات استفاده کنید.

توضیحات کامل به همراه اسم غذا می تواند به مشتریان شما کمک کند تصمیم دقیق تری در انتخاب غذا داشته باشند. سعی کنید توضیحات را تا جایی که می توان کامل و در عین حال خلاصه بیاورید. توضیحات غذا مخصوصا برای افرادی که تصمیم ندارند در طراحی منو از عکس استفاده کنند ضروری به نظر می رسد.

۵) بر روی قیمت تاکید نکنید.

یکی از اشتباهاتی که رستوران داران در طراحی منو مرتکب می شوند در نشان دادن قیمت غذاست. بعضا دیده می شود که قیمت با فونت درشت نوشته می شود یا از رنگ هایی که حساسیت به بار می اورد استفاده می کنند. دقت کنید در عین حال که مشتری علاقه دارد قیمت غذایی که تصمیم دارد انتخاب کند را بداند، شما نیز نباید زیاد بر روی قیمت تاکید کنید.

طراحی منو غذا

۶) استفاده از چهارچوب و قاب ها را در نظر داشته باشیدطراحی منو

قاب ها توجه را به سمت یک گروه خاص از غذا جلب می کنند. اما در استفاده از قاب نیز باید دقت ویژه داشته باشید. اگر یک رستوران سنتی هستید نباید چهارچوبی شنبه به منوی رستوران های لاکچری داشته باشید.

۷) از رنگ های مناسب استفاده کنید

رنگ ها بر اساس سبک مشتریانی که به رستوران شما می آیند و همچنین پیش زمینه ی رستوران انتخاب کنید. رنگ های مختلف هر کدام تاثیرات روانشناختی متفاوتی بر بیننده ایجاد می کنند. بنابراین رنگ های انتخابی شما به تغییر خلق افراد و جلب توجه مشتریان به سمت غذاهای خاص کمک می کند. به عنوان مثال برای رستوران هایی که غذای مکزیکی سرو می کنند رنگ های گرم بهترین انتخاب است.

طراحی منو غذا

۸) چاپ

بعد از طراحی منو نوبت به چاپ آن رسیده است. چاپ خوب نشان دهنده ی هویت نام تجاری شماست. همانطور که در طراحی منو حتما از یک متخصص گرافیست بهره می برید، حتما از او نیز بخواهید تا نکته های یک چاپ خوب را برای شما شرح دهد. استفاده از فونت خوب، فاصله مناسب بین نام و توضیحات به مشتریان کمک می کند تا راحت تر غذای خود را انتخاب کنند و از حضور در رستورانی با نظم و انظباط لذت کافی ببرند.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان، متولد دی ماه 1374 فارغ التحصیل رشته الکترونیک به عنوان مدیر سایت بنرساز فعالیت خود را در زمینه طراحی گرافیک از سال 1390 آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید: