طراحی بنر متحرک در تلگرام پر استفاده ترین نوع تبلیغات اینترنتی بنرهای متحرک هستند . که ما به طراحی بنر متحرک تلگرامی می پردازیم.
برای سفارش ” بنر گیف” کلیک کنید.
طراحی بنر متحرک تلگرام
طراحی بنر متحرک تلگرام یا بنر گرام یا گیف
بخاطر حجم وسیعی از تبلیغات در فضاهای مجازی بهترین نوع بنر،بنر متحرک هست.
توضیحی ازموارد مهم و اساسی در طراحی بنر متحرک تلگرام
۱- آموزش طراحی بنر متحرک برای تلگرام
۲- روش چک کردن بنر متحرک (ویدیو ساخته شده یا گیف)
۳- سایز بنر متحرک
۴- حجم بنر متحرک در تلگرام چقدر باید باشد؟
۵-چگونه حجم بنر متحرک در تلگرام را کاهش بدهیم؟
۶- موارد استفاده از بنرهای متحرک تلگرام در تبلیغات و بازار یابی
۷- ویژگی های طراحی یک بنر متحرک عالی در چیست؟
۸- ابزارهای طراحی بنر متحرک
۹- موارد کاربردی در طراحی بنر های متحرک تلگرام
طراحی بنر متحرک تلگرام که gif هستند و از بهترین و سریعترین شیوه های تبلیغات در تلگرام هستند.
آموزش ساخت بنر متحرک در فتوشاپ:
۱- با توجه به اندازه بنر یک سند در فتوشاپ باز میکنیم به اینصورت که از tab file گزینه new انتخاب میکنیم.
۲- یک لایه جدید بالای سندمون باز میکنیم در این لایه با ابزار polygonal شکلی که مد نظرمون هست رو میسازیم بع با ابزار paint back رنگ مورد نظرمونو به شکل اضافه میکنیم.
۳- در این مرحله لوگو و عکس محصولمونو اضافه میکنیم.
۴- اسم محصول و توضیحاتی که باید در مورد محصول باشد رو اضافه میکنیم به لایه مورد نظردر قسمت راست .
۵- می خواهیم یک شکل مستطیلی بکشیم با ابزار rectangletool مثلاً می خواهیم دکمه بکشیم برای کلیک کردن که روی کلید اسمی و می نویسیم که موقعی که متحرک سازی میکنیم کلید هم میتونیم رنگشو تغییر بدیم.
۶- مرحله بعد که بیشتر جلب توجه میکند در تبلیغ محصول تخفیفاتی هست که باید گذاشته بشود .
برای برچسب تخفیف دو لایه می سازیم که یکی برای رنگ و دیگری border میتونیم تغییر بدیم، و درصد تخفیف ذکر میکنیم .
۷- دقت کنیم تا بنر ما زیباتر و به تمام معنا نشان دهنده تحرک و انرژی باشه. پس در یک قسمت از بنر مثلاً سمت چپ بالا یک دایره بکشیم.
این بخاطر اینه که تعادلی درسنگین سمت راست بنر بوجود بیاره.
آموزش ساخت بنر تلگرام متحرک
۸- بنر ما ساخته شده و آماده متحرک سازیه.
۹- برای متحرک کردن کار به قسمت window بریم و گزینه timeline انتخاب میکنیم . با انتخاب این گزینه یک پنجره در قسمت پایینی فتوشاپ باز میشود.
۱۰- بروی کلید frame animation می زنیم بعد تمام لایه هایی که ساختیم فریم به فریم بوجود میآید.
هر کدام از فریم ها رو می تونیم به تنهایی edite کنیم اگر نیاز به تغییر داشته باشند، و بنر متحرک ما ساخته می شود.
۱۱- دقت کنیم که هر فریم لایه مخصوص خودش و دارهتا با دیگر لایه ها اشتباه گرفته نشه.
برای ساخت لایه خاص هر فریم این روشها رو انجام میدیم:
select و انتخاب میکنیم و بعد all layers بعد آیکون time line در سمت راست بالای پنجره پیدا میکنیم و بعد گزینه Greate new layer for each frame انتخاب و ok و میزنیم.
۱۲- زمان فریم برای متحرک سازی باید با دقت تنظیم کنیم.
برای هر فریم باید زمان مناسبی براش تنظیم کنیم تا بهتر بتونه خودشو نشون بده، فریم مدنظر و انتخاب میکنیم و بروی فلش کنارش کلیک می کنیم و زمان مورد نظر و بصورت پیش فرض انتخاب میکنیم.
برای شروع خوب زمان از ۰/۲یا ۰/۵ ثانیه هست که یکی رو انتخاب میکنیم و زمان مورد نظر رو تنظیم میکنیم.
بنر گیف تلگرام
۱۳- بعد از تکمیل متحرک سازی بنر، بهتره یکبار طرحمونو چک کنیم.
پس از گزینه حلقه استفاده میکنیم گزینه once و میزنیم و یک لیست ظاهر میشه که از بین موارد از پیش فرض شده یکی و انتخاب می کنیم.
یکی از بهترین گزینه هائی که بخواهیم بصورت دائم تکرار شودگزینه forever هست.
۱۴- مرحله بعدی که پیش نمایش متحرک سازی بنرمون هست، به گزینه play برید و کلید timeline بزنید.
۱۵- بعد از اتمام کامل گیف یا همان بنر متحرک تلگرام باید ذخیره کنیم.
فایل و که به این روش ذخیره سازی میشه:
file/Export/seve for web(legacy و میزنیمو اسم مناسب برای فایلمون انتخاب می کنیم و اتمام پایانی کار طراحی بنر متحرک تلگرام.
روش چک کردن بنر متحرک (ویدیو ساخته شده یا گیف)
برای چک کردن ویدیو ساخته شدمون،یک فتوشاپ باز میکنیم و از fileگزینه import انتخاب میکنیم بعد video frames to layers بعد از کلیک بروی این گزینه یک کادر باز میشه بنام کادر دیالوگ که فایل ویدیویی مورد نظر و که از قبل اسم طراحی بنر متحرک تلگرام نامگذاری کردیم و کلیک کرده و به نمایش میزاریم.
سایز بنر متحرک
بنرهای متحرک با توجه به جایگاه (تلگرام-سایت و اینستا ) اندازه های مناسب و استاندارد دارند که تعداد پیکسل های آن بیشتر باشد حجم بنر نیز بیشتر می شود.
اندازه های استاندارد: ۱۲۰×۶۰۰ – ۱۶۰X600 -250X300 – 240X240 – 100X300 – 125X125 – 300X600 – 60X468 – 90X728 – 140X120
حجم بنر متحرک در تلگرام چقدر باید باشد؟
حجم بنرهای متحرک از ۱۰۰ کیلوبایت نباید بیشتر باشد.استاندارد از ۶۰تا۹۰ کیلو بایت هستش و بعضی از مشتریان حجم بنر رو ۲۰ کیلو بایت سفارش میدنکه بهتر با اینقدر کم شدن حجم از بکگراند های فلت استفاده بشه.
چگونه حجم بنر متحرک در تلگرام را کاهش بدهیم؟
برای اینکه حجم بنر متحرک کم کنیم سه روش وجود داره :
۱- با تغییر گزینه Diffusion به Nodither
۲- به گزینه lossy میریم و lossy افزایش میدیم.
۳- کم کردن تعداد رنگها در بنر طراحی شده
نکته بسیار بسیار مهم امکان داره سه روش بالا باعث کم شدن حجم بنر متحرک ما نشه پس هر سه مورد در بالا رو باهم انجام میدیم.
موارد استفاده از بنرهای متحرک تلگرام در تبلیغات و بازار یابی
۱- رسانه های اجتماعی ۲- ایمیل ۳- پست های بلاگ
ویژگی های طراحی یک بنر متحرک عالی در چیست؟
برای اینکه یک بنر متحرک عالی و با کیفیت و زود بازده ای داشته باشیم باید به موارد زیر دقت کنیم:
سبک و کم حجم باشد- رنگ مناسبی داشته باشه (باتوجه به نوع محصول ارائه شده) -جذاب و پر بازدید باشد- ریتم مناسب باتوجه به محصول یا کسب و کار داشتهباشد- تصاویر و شکلهای مناسب با محصول – توازن و تعادل در طراحی وجود داشته باشد -شعار تبلیغاتی مناسب با موضوع- در طراحی بنر متحرک تلگرام نباید زیاد شلوغ و خسته کننده باشد- سایز متناسب فونت و اندازه مناسب بنر که در قسمت اندازه استاندارد ذکر شده – با خبر کردن مشتریان از تخفیف های ویژه محصولات .
مواردی هستند که حتمی باید دقت شود.
ابزارهای طراحی بنر متحرک
در این قسمت ۸ برنامه در طراحی بنر متحرک و برای شما مختصر توضیح میدیم:
۱- Banner snack جز بهترین طراح های بنر متحرک هستند.
۲- my banner maker از ویژگیهاش تغییر و تنظیم سایز بنر بدون افت کیفیت.
۳- Adobe spark بصورت آنلاین میشه طراحی انجام داد متاسفانه فیلتر شده است، بروی دسکتاپ آیفون و آیپاد میشه استفاده کرد- با گذاشتن عکس و نوشته مثل مجله طراحی جالبی میشه انجام داد.
۴- snappa با این برنامه میتونیم بنر متحرک و فایل گرافیکی در قالب respng & high & jpg و retinajpg & retinapng میشه دانلود کرد و مزیت این ابزار امکان پویش طرح برای طراحی بنر متحرک با گرافیست حرفه ایست.
۵- Eximious soft banner maker ابزاری قدرتمند برای طراحی بنر متحرک با فرمت Gif
۶- Banner Designerpro این ابزار طراحی بنر متحرک برای windows و MAC مناسب هست و با خروجی Gif & swf & jpeg – html
موارد کاربردی در طراحی بنر های متحرک تلگرام
۱- فریم: به اندازه فایل گیف و تعداد فریم ها توجه کنید.
۲- پالت رنگ: پالت رنگ در تعداد ۲۵۶ رنگ
۳- ابعاد: منظور اندازه استاندارد بنر متحرک
۴- متن: متن مورد نیاز باید وکتور و با فرمت svg باشد.
اگر با فرمت های png یا jpg باشد متن نا معلوم و پر رنگ تر از حد استاندارد و ازین بابت حجم زیادی به فایل میدهد.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.