طراحی بنر خوب

توضیحی کوتاه در مورد بنر

 

یکی از رایج ترین تبلیغات، بنرها هستند و استفاده از ابزارهای نوین و پیشرفته علاوه بر افزایش تاثیر این روش تبلیغاتی،

تحولی در این نوع تبلیغ ایجاد کرده است برای اشخاصی که از ابزارهای قدیمی تبلیغ مانند تلویزیون استفاده می کنند،

تبلیغات بنری نقش  موثری در افزایش قابلیت های تصویری و علامت های تجاری دارند؛ در شرایط یکسان تبلیغات بنری تاثیر به بسیاری در افزایش معروفیت نام تجاری شرکت ها دارند،

که هزینه این نوع تبلیغات کمتر از تبلیغات معمول است.

منظور از بنر تبلیغاتی چیست ؟

 

ارائه پیام تبلیغاتی در قالب و فرمت گرافیک و با شیوه ای خلاقانه و هنری دانست.

بنرها مانند پوسترهای تبلیغاتی جهت تبلیغات طراحی و چاپ می گردند و پیام تبلیغاتی خود را
در فرم و قالب یک طرح هنری و گرافیکی به مخاطب ارائه میشود.

متن های استفاده شده در طراحی بنرها اغلب تبلیغاتی است و از جملات زیبا و شکیل در آن استفاده میشود.

هزینه طراحی و چاپ بنرها معمولا از پوسترهابصرف تر هستند و جنبه تبلیغاتی آن بالاتر و در نتیجهاز لحاظ اقتصادی بصرف تر است.

بنر ها به طور کلی برای مصارف تبلیغاتی و اطلاع رسانی طراحی میشوند و منظور از بنر پیام‌های تبلیغاتی ‌ای است که در سطح وب استفاده می‌شود،

در مجموع این گونه بنرها بر اساس تکرار مجموعه‌ای از تصاویر پشت سر هم یا همان تصویر بر ثانیه ساخته می‌شوند،

که تصاویر و یا متون داخل بنر پس از گذشت مثلاً یک ثانیه به اندازه معینی جابجا شده و تشکیل تصویر انیمیشن شامل تبلیغات را می‌دهند که این تصاویر با پسوند ذخیره می‌شوند و در سر صفحه یا پانوشت یک وب سایت به نمایش می آیند.

در حالت کلی طراحی بنر به دو بخش اصلی تقسیم میشود:

 

بخش اول شامل: طراحی بنرهای تیلیغاتی چاپی یا فیزیکی

بخش دوم شامل: طراحی بنرهای تبلیغاتی مجازی

 

طراحی بنر چاپی

 

برخلاف سایر متریال ها چاپی در تبلیغات، بنرها باید در فاصله های دور قابل مشاهده و خوانا باشند بنابراین عناصر خاصی وجود دارند.

که باید در نظر نظر گرفته شوند. نکته ای که باید قبل از  طراحی در نظرگرفته شود.

محل قرار گیری بنر مورد نظرتان است. محل قرار گیری بنر احتمال دارد که بر انتخاب رنگ که در بنر استفاده می شود تاثیر بگذارد.

طرح رنگ بنر باید با جایگاه قرارگیری بنر در تضاد باشد نکته دیگر که درباره بنر  مورد توجه قرار گیرد،

این است که در فاصله زیاد، هدف شما جلب توجه کند پس سایز فونت ها باید بزرگ باشد و قابل خواندن باشد و فونت خوانا و بولد را انتخاب کنید.

تنوع فونت های زیادی موجود است که باید در نظر بگیرید  وقتی روی بنر قرار می گیرند و چاپ می شوند  از لحاظ بصری  خود را نشان دهند.

 

 چاپ بنر و کاربردهای آن در طیف وسیع:

 

استفاده در همایش‌ها، کنفرانس‌ها، سمینارها ، نمایشگاه ها و اجلاس‌های مختلف برای اطلاع‌ رسانی و مورد توجه قرار گرفتن به برند و یا استفاده برای جلب مخاطب قبل از ارائه محصولات جدید و تبلیغات هر چه مؤثرتر محصولات است.

تقریباً برای هر یک ار موارد ذکر شده که هر شرکت میزبانی و یا در آن شرکت می‌کند، چاپ بنر می‌تواند به انتشار و انتقال پیام بازاریابی و معرفی محصولات یا خدمات آن شرکت کمک کند.

بنرها در جنس، سایز و ابعاد مختلفی وجود دارند که شما می‌توانید با توجه به نوع مراسم و فضای تعبیه‌شده آن را انتخاب کنید.

 

طراحی بنر های مجازی:

 

به طور کلی بنر های مجازی (منظور استفاده در فضای مجازی و وب) به دو دسته کلی بنر های گیف و بنر های فلش تقسیم میشوند.

بنرهای گیف دارای انواع مختلف و متفاوتی هستند که می توان آنها را به صورت زیر تقسیم کرد

– بنر های ثابت :

– بنر های متحرک :

بنر های ثابت: این بنرها معمولا در فرمت گیف GIF طراحی می شوند و شامل تصاویر و متونی هستند که ثابت بوده و حرکت نمی کنند

بنرهای متحرک: این نوع بنرها از ترکیب چندین بنر ثابت و با استفاده از نرم افزارهایی مخصوصیمانند فتوشاپ طراحی می شوند و مانند کارتون های انیمیشنی دارای خاصیت تغییرپذیری بوده

 

در طراحی بنرهای چاپی داخلی و خارجی

 

طراح به راحتی می تواند برای تبلیغات محیطی خود، با استفاده از ترکیب رنگ های درست و بکارگیری خلاقیت، توجه مشتریان بیشتری را به محل درآمد و کسب مشتری خود جلب کند. نکته‌ ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که بنر‌ها هنوز هم به‌ طور مستقیم نیازهای شغلی را برآورده می‌‌ کنند.

این مهم شاید به توانایی بنرها در تبلیغات مربوط به آرم و زنده نگه‌ داشتن نام شرکت‌ها، محصولات و خدمات و هم‌چنین یادآوریمدام نام آن‌ها برمی‌‌گردد.

در عصر حاضر اشخاصی که ابزارهای تبلیغاتی سنتی را برای محصولات خود مناسب نمی‌دانند، می‌توانند از تبلیغات بنری برای گسترش نام شرکت خود بیش‌ترین بهره را برده و به جذب مخاطب و بازار فروش خود کمک کنند.

تبلیغات بنری با وجود حجم کم‏، وسیله‌ای کارآمد برای رسیدن به اهداف چند مفید هستند؛ لذا بنرها در اصل بخشی از پیام‌های تبلیغاتی شرکت‌ها و وب‌سایت‌ها هستند این شیوه‌‌ی تبلیغ‏، اسم، نشانه (logo) و تولیدات شرکت‌ها را با روش‌هایی خلاقانه و متنوع به نمایش می‌‌گذارد.

بنرها، ابزاری برای افزایش و جلب توجه مخاطب و میانگین مشتریان به شمار می‌‌آیند و مشتری را به دنبال کردن تبلیغ تشویق می‌‌کنند و هدف دیگر از تبلیغات بنری ماندگاری نام تجاری است تبلیغات بنری یک راه موثر برای نمایش پیام های تبلیغاتی است.

استفاده از نقـش بنـرها و آرم در تبلیغات

 

استفاده هوشمندانه و بجا از بنر به ویژه در معرفی برند و پیشبرد فروش بسیار موثر است. بنابراین تبلیغات از طریق بنر می تواند و باید بخشی از راهکار تبلیغاتی شرکت ها باشد.

 

توضیحاتی در مورد بنرهای تبلیغاتی

 

اینکه بدانیم بنرهای تبلیغاتی جزو پرکاربردترین انواع مختلف تبلیغات آنلاینی هستند. در حال حاضر تبلیغات بصورت آنلاین از طریق بنر های تبلیغاتی، یکی از رایج ترین و موُثرترین راه ها برای جذب مشتری به محسوب میشود.

با توجه به استفاده روز افزونمخاطبین از اینترنت و وسایل دیجیتالی متصل به اینترنت، این روش بازاریابی ها هر روزهوسیعتر و تاثیر گذاری بیشتری هم پیدا خواهند کرد.

اکثر شرکت ها کوچک و بزرگ از تبلیغات بنری برای جلب توجه و جذب کردن افراد برای بازدید از وبسایت یا صفحه اینترنتی خاصی استفاده کرده.

پس حتما به سایت های نمایش دهنده تبلیغات بنری توجه کرده اید، این سایت ها برای درآمد بیشتر در هر صفحه چندین تبلیغ قرار می دهند.

بنری بیشتر جلب توجه میکند که طراحی حرفه ای و خلاقانه داشته باشد. در نتیجه بنرهای تبلیغاتی پر بازدید و عالی قطعا باید طرح گرافیکی منحصر بفردی داشته باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *