طراحی بنر حرفه ای

طراحی بنر حرفه ای

طراحی بنر حرفه ای

 

سال ها است که از بنرهای تبلیغاتی استفاده می شود، مخصوصا در زمانی که اینترنت هنوز جوان بود. بنرهای تبلیغاتی متعددی وجود دارد که برای بازاریابی و تبلیغ یک محصول و یا سرویس به کار برده می شود. نوع ابتدایی آن فقط حاوی چند سطر متن بود سپس لینک هایی از انواع مختلف به آن اضافه شد. در بعضی از انها از انیمیشن و پنجره های باز شونده برای نمایش آگهی تبلیغاتی استفاده می شود. اما با وجود پیشرفت و تکامل روز افزون جهان، به نظر می رسد که بنرهای تبلیغاتی رو به کاهش هستند.   اگر با دقت بیشتر به این موضوع نگاه کنید، بنرهای تبلیغاتی ارزان ترین و موثرترین راه برای تبلیغ کسب و کار و سرویس هایی که شما ارائه می کنید می باشد. خلاقانه بودن طراحی بنر تبلیغاتی می تواند توجه مخاطب و بیننده را به خود جلب کند. به همین دلیل طراحان باید هنگام طراحی این بنر ها به چند نکته مهم و اصولی توجه کنند که عبارتند از:

طراحی بنر حرفه ای

۱- هر بنر را مطابق با وب سایت میزبان طراحی کنید.
در یک فعالیت تبلیغاتی موثر ابتدا باید یک وب سایت مناسب و مرتبط پیدا کنید که مورد علاقه مشتریان شما باشد آنگاه بنری طراحی کنید که با سلیقه بازدیدکنندگان آن وب سایت سازگار باشد. در عین حال سعی کنید بنری که طراحی می کنید با طراحی آن وب سایت متناسب باشد. تا کاملاً حرفه ای به نظر بیاید. گاه بعضی طراحان حرفه ای به گونه ای بنر را می سازند که گویی قسمتی از آن وب سایت است که این کار باعث می شود مقاومت بازدید کنندگان آن وب سایت برای کلیک روی آن بنر ها کاهش یابد یا به عبارت دیگر افراد بیشتری از طریق این بنر به سمت شما هدایت می شوند.

۲- سبک و کم حجم بودن .

یکی از مهمترین ویژگیهای یک بنر تبلیغاتی کم حجم بودن آن است . با توجه به سرعت اینترنت و میزان پهنای باند درکشورمان ، باید طوری بنرهای تبلیغاتی را طراحی کنید که اکثر کاربران قادر باشند آن را مشاهده کنند .

 

۳- کلمات جادویی به کار ببرید.

شما در یک بنر تبلیغاتی به اندازه یک ویدئو و یک صفحه زمان ندارید. باید حرف هایتان را تنها در چند فریم (Frame) برای مخاطبان بزنید. پس باید سعی کنید تا کلمات تاثیر گذار را برای برقراری ارتباط بیشتر با بینندگان بنر تبلیغاتی خود به کار ببرید. در رابطه با کلمات جادویی می توان یک کتاب نوشت! ام با یک جست و جوی اینترنتی می توانید اطلاعات خوبی در مورد آن ها کسب کنید

۴- شلوغ بودن ممنوع: (!)

سادگی بیش از حد و شلوغ بودن یک بنر می تواند کل مضمون آن را زیر سوال ببرد. کاربران را در پیام های شلوغ و بدون هدف غرق نکنید. از افکت های تصویری و حرکتی به اندازه و به جا استفاده کنید. نیاز نیست یک نوشته یا یک تصویر تا ابد مثل چراغ راهنمای اتومبیل خاموش و روشن شود تا بنر شما نظر مخاطب را جلب کند.

طراحی بنر حرفه ای

۵- حجم گرافیک را کاهش دهید.
اگر بنر شما خیلی سنگین باشد زمان لود شدنش در یک صفحه وب طولانی خواهد شد و طبیعی است که شانس کمتری برای دیده شدن دارد. و واضح است که کمتر روی آن کلیک خواهد شد. بنابراین باید سعی کنید حجم بنر خود را کمتر از ۱۵ کیلوبایت طراحی نمایید. البته این سایز برای یک بنر تبلیغاتی انیمیشن کمی غیر واقعی به نظر می رسد.

 

۶- کارایی بنر تبلیغاتی خود را ارزیابی کنید.
یک بنر تبلیغاتی معمولی به طور متوسط نیم درصد از بازدید کنندگان یک وب سایت را به خود جذب می کنند بنابراین اگر روی بنری ۲ درصد از بازدید کنندگان کلیک کنند آمار مناسبی است. اما بعضی مواقع به سختی می توان به چنین آماری دست یافت. اگر بعد از سه روز بنر شما بازدهی مناسبی نداشت آنگاه باید بنر تبلیغاتی خود را عوض کنید. همینطور سعی کنید وب سایت های مختلف را امتحان کنید به یاد داشته باشید هیچگاه همه بودجه خود را برای تبلیغات در یک وب سایت خرج نکنید بلکه بهتر است تبلیغات خود را در چندین وب سایت پخش کنید سپس باید بازدهی و درآمد خود را در هر مورد مقایسه کنید تا بتوانید وب سایت های مناسب خود را پیدا کنید.

 

طراحی بنر حرفه ای

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *