رنگ کارت ویزیت

رنگ کارت ویزیت

رنگ مناسب کارت ویزیت

رنگ کارت ویزیت

یکی از مسائل تاثیر گذار برای متفاوت کردن کسب و کار شما با دیگران، استفاده درست رنگ در کارت ویزیت است.

لوگو و کارت ویزیت، اولین معرفی از شما به یک مشتری باالقوه می باشد. بنابراین باید به صورت ناخودآگاه، الهام بخش پیام های درستی به آن ها باشد.

در نظر داشته باشید که کلیه اقلام تبلیغاتی شما، باید از یک تصویر و رنگ واحد بهره مند باشند که بتوانند همسو با هم، رسالت تبلیغاتی خود را به جا آورند.

پیش از آن که بخواهید کارت خود را طراحی کنید، بهتر است روانشناسی رنگ کارت ویزیت را بشناسید.

البته برای انتخاب رنگ کارت ویزیت، علاوه بر فرم لوگو و همسویی آن با دیگر تبلیغاتتان، باید شخصیت خود را نیز در نظر داشته بگیرید.

یکی از اشتباهات رایج و آسیب زننده این است که رنگ مورد علاقه خودتان را، بدون در نظر گرفتن تاثیر ناخودآگاه آن رنگ، برای کارت ویزیت انتخاب کنید. چرا که امکان دارد آن رنگ، مناسب تصویر تجاری شما نباشد هرچند رنگ بسیار زیبایی باشد.

رنگ کارت ویزیت

کارت ویزیت سفید

کارت ویزیت سفید

یک انتخاب استاندارد، مطمئن و حتی شاید کاملا محافظه کارانه است به طوری که در اکثر تجارت ها، قابل استفاده می شود. در بسیاری از کارت ها، سفید به عنوان رنگ پایه استفاده می شود. بنابراین اگر شما تمایل دارید که در بین رقبا برجستگی و تمایز خاصی داشته باشید، سفید به هیچ عنوان انتخاب مناسبی نیست؛ مگر اینکه شما یک لوگو و ترکیب رنگی مناسبی داشته باشید که واقعا شما را متمایز کرده باشد.

یک کارت ویزیت سفید، مانند یک بوم نقاشی است و شما هر آنچه که در تصور دارید، می توانید خلق کنید. فقط در نظر داشته باشید که این کارت باید شما را از دیگر رقبا متمایز کند.

هر قدر شما از رنگ های بیشتری روی کارت ویزیت سفید استفاده کنید، از جدیت تصویر خود می کاهید.

سفید تقریبا رنگ مناسبی برای تمام تجارت ها و بازارهای هدف است اما لزوما مناسب ترین انتخاب برای ایجاد تمایز بین شما و رقبا نیست.

 

کارت ویزیت قرمز

 

کارت ویزیت قرمز

این رنگ نشان دهنده یک تجارت پویا و مشتاق است.

این رنگ جلب توجه فراوان دارد و حواس فیزیکی را به شدت تحریک می کند. بنابراین، برای مشاغلی مانند فست فود و یا هر شغلی که فعالیت و سرعت در آن وجود دارد، مناسب است.

البته از جنبه منفی، این رنگ تداعی کننده خشم، عصبانیت و انتقام است. برای استفاده از رنگ قرمز در کارت ویزیتتان، شما باید فردی با اعتماد به نفس بالا و مدعی باشید که دنبال جلب توجه فراوان در لحظه هستید.

بیشتر اوقات، ترکیب کردن مقداری رنگ قرمز در لوگو و اقلام تبلیغاتی، به خوبی می تواند شور و هیجان آن برند را نمایش دهد.

کارت ویزیت آبی

رنگ کارت ویزیت

کارت ویزیت آبی

این کارت، پیام صداقت و امانت داری را منتقل می کند.

رنگ آبی یادآور اعتماد، انعطاف پذیری و محافظه کاری است. این رنگ اشاره به آرامش و سکون دارد و نشانه سلامت فیزیکی و روانی است.

آبی ارتباطات را افزایش می دهد و برای یک مشاور حرفه ای، یک روانشناس، یک حسابدار یا یک مشاور مالی، انتخاب بسیار خوبی است.

هر قدر به سمت آبی تیره تر حرکت کنیم، بیشتر یادآور حرفه ای بودن، جدیت، اعتبار و محافظه کاری می شود و برعکس هر میزان به سمت آبی روشن برویم، حرفه ای بودن و جدیت کمتری تداعی می شود.

اگر به دنبال ساخت یک تصویر قابل اعتماد و معتبر از تجارت خود هستید و می خواهید جاه طلبی خود را نمایش دهید، از پرده های میانی تا تیره ی رنگ آبی استفاده کنید.

 

کارت ویزیت سبز

رنگ کارت ویزیت

کارت ویزیت سبز

رنگ سبز نشانه تعادل، امنیت، رشد و ثروت است.

رنگ سبز با طبیعت، سلامتی، التیام دادن، دلسوزی و غمخواری همراه است.

گاهی اوقات دیده می شود که ثروتمندترین افراد جامعه، رنگ سبز را انتخاب می کنند. این انتخاب، تولید ثروت را به ذهن ها جاری می کند.

پرده های میانی رنگ سبز، یادآور تعادل احساسی و هارمونی(هماهنگی) و در عین حال آرامش بخش و به ویژه مناسب مشاغلی است که با محیط و طبیعت سر و کار دارند. مانند: باغبانی، برگزاری بازی گلف، مددکاران اجتماعی، موسسات خیریه و مشاوران.

سبز تیره یادآور طبیعت و کسب و کارهای زیست محیطی است.

البته شما باید این نکته رو در نظر داشته باشید با این که این رنگ، در سطح جهانی به شفادهندگی و التیام معروف است، بسیاری از مردم واکنش خیلی خوبی نسبت به رنگ سبز نشان نمی دهند.

کارت ویزیت مشکی

رنگ کارت ویزیت

کارت ویزیت مشکی

بسیار قدرتمند و جدی است. این رنگ از یک سو کاملا ظریف و اغواگر است و از سوی دیگر مخاطب را مرعوب می کند.

یک کارت ویزیت مشکی، از باقی کارت ویزیت ها از جهت رنگ متمایز است.

چاپ رنگ های نقره ای، طلایی و سفید روی کارت های مشکی، میتواند ایده بسیار خوبی باشد به طوری که کارت شما، یک کارت درجه یک و زیبا به نظر برسد و در نهایت همان تاثیر مطلوب شما را در ذهن مخاطب بگذارد.

تعداد رنگ های زیادی قابلیت چاپ روی رنگ سیاه را دارند. قرمز روشن، آبی، سبز، نارنجی، زرد، فیروزه ای، لاجوردی یا صورتی روشن، هنگامی که روی زمینه سیاه چاپ می شوند، می توانند بسیار تاثیرگذار باشند. این ها همگی بستگی به این دارد که شما می خواهید چه پیامی را به صورت ناخودآگاه به ذهن طرف منتقل کنید.

فقط در نظر داشته باشید که هر قدر رنگ های بیشتری روی کارت مشکی اضافه کنید، از جدیت کارت خود می کاهید.

کارت ویزیت نارنجی

رنگ کارت ویزیت

کارت ویزیت نارنجی

رنگ نارنجی نشانه یک حالت خوش بینانه، مثبت، یادآور تمکن مالی بالا و سرمایه گذاری بی خطر است.

رنگ نارنجی به شدت احساسات را تحریک می کند و مناسب مشاغلی مانند غذا فروشی، ارتباطات اجتماعی و روابط متقابل است.

همچنین نارنجی پیام ناخودآگاه ماجراجویی و خودانگیزی ارسال می کند و به همین دلیل، مناسب باشگاه، آژانس های هواپیمایی یا کمپین های کوه نوردی است.

با اضافه کردن رنگ های دیگر به کارت ویزیت نارنجی، شما می توانید پیام خود را متناسب با نیازتان تغییر دهید. به عنوان مثال یک کسب و کار ماجراجویانه که با محیط طبیعیت در ارتباط است، می تواند از کارت نارنجی با چاپ سبز رنگ(نوشته و لوگوی سبز) استفاده کند. یا مثلا یک سیستم بازیافت خودکار زباله، می تواند با یک کارت نارنجی و چاپ آبی ، نمایش خوبی داشته باشد.

کارت ویزیت زرد و مشکی

رنگ کارت ویزیت

کارت ویزیت زرد

رنگ زرد، نشاط بخش و محرک ذهن است.

معمولا رنگ زرد نشانه یک ذهن منطقی است، اما گاهی نشانه بازیگوشی و علاقه مندی نیز است. این رنگ محرک قوای ذهنی است و حتی گاهی اوقات به تصمیم گیری کمک می کند.

زرد رنگ مناسبی برای ارتباطات ذهنی است بنابراین برای مشاغلی مانند گروه های اجتماعی، روزنامه نگاران، معلمان، هنرمندان و کمدین ها پیشنهاد می شود.

از جنبه دیگر، استفاده زیاد از رنگ زرد می تواند تولید اضطراب کند و حس خشم و قضاوت را بر انگیزد. اگر فکر می کنید پیام رنگ زرد، پیام مناسبی برای کسب و کار شما است و از طرفی می خواهید طبعات منفی آن را دور کنید، پیشنهاد می شود برای سطح کارتتان، از رنگ های تیره تر استفاده کنید و به جای سطح کارت، در قسمتی از لوگو، از رنگ زرد استفاده نمایید.

کارت ویزیت فیروزه ای

رنگ کارت ویزیت

کارت ویزیت فیروزه ای

یک کارت ویزیت چند منظوره است.

این رنگ هم مناسب خانم هاست هم آقایان اما به شرطی که تناسب رنگی درستی با باقی رنگ ها داشته باشد.

کارت های فیروزه ای، الهام بخش اندیشه های مثبت و همچنین نشاط بخش برای روح هستند. به طور خاص فردی که از این کارت استفاده می کند، برای مخاطب، خلاقیت و هم دردی را تداعی می کند.

از آن جایی که فیروزه ای نشان دهنده ی شفافیت اندیشه و ارتباط است، می تواند یک کارت ایده آل برای معلمان، مربیان، سخنرانان در مجامع عمومی و کلیه صنایع ارتباطی کامپیوتری باشد.

به عنوان یک رنگ مهربان، برای کلینیک های سلامتی نیز کارت های فیروزه ای انتخاب مناسبی است.

همچنین برای مشاغلی که با آب و محصولات آبی در ارتباط هستند، می تواند رنگ مناسبی باشد. مانند تولیدکنندگان آب معدنی، شرکت های شست و شوی استخر، ورزش های آبی و … این رنگ برای مشاغلی که نام برده شد، می تواند نشان دهنده پاکی و خنکی باشد.

ترکیب خلاقانه رنگ فیروزه ای با نارنجی، زرد و قرمز یک جاذبه ورزشی قوی ایجاد می کند.

همچنین ترکیب این رنگ با صورتی روشن، بنفش و لیمویی، یک انرژی زنانه فوق العاده درست می کند و مناسب کارهای مرتبط با مد، زیبایی و هدایا است.

کارت ویزیت بنفش

رنگ کارت ویزیت

کارت ویزیت بنفش

این رنگ اشاره به ایده آل های بالا، تخیلات و معنویات دارد.

رنگ بنفش نشانه پیوند روح و جسم است. بنابراین می تواند مناسب مشاغلی باشد که با معنای زندگی سر و کار دارد.

بنفش یک وابستگی به آینده ایجاد می کند؛ به رویاها، تصورات، تخیلات و فانتزی ها. این رنگ موجب ارتقا و ایجاد هماهنگی روح و روان می شود و تا حدی ذهن را متعادل می کند.

با توجه به اصالت و شخصیت رنگ بنفش، می تواند انتخاب مناسبی برای هنرمندان، شاعران، موسسات حقوق بشر و هر آنچه که به آینده مربوط می شود، باشد.

همچنین بنفش احساس ثروت، لوکس بودن و افراط را القا می کند و به همین دلیل می تواند متناسب با مشاغلی باشد که ادعا می کنند در سطوح بالا و به صورت خیلی سفارشی، خدمات ارائه می کنند.(ترکیب این رنگ با طلایی، نقره ای و سفید نتیجه خوبی خواهد داشت)

کارت ویزیت ارغوانی

رنگ کارت ویزیت

کارت ویزیت ارغوانی (magenta)

از یکسو عصبانی کننده و شوکه کننده و از سوی دیگر خلاقانه و خیال انگیز است.

اگر به دنبال یک تاثیر بیدادگرانه و سرزنده هستید، ارغوانی می تواند این کار را برای شما به خوبی انجام دهد.

اگر دارای یک ویژگی منحصر به فرد هستید، ارغوانی می تواند به خوبی برای آن جلب توجه کند.

این رنگ به خصوص برای مربیان زندگی بسیار مفید است که به وسیله آن ها، می توانند درمان شوندگان خود را متقاعد کنند از افکار قدیمی دست بر دارند و وارد زندگی جدید شوند. با این رنگ می توان افراد را تشویق به احترام به خود و یک نگاه خوب به زندگی کرد.

کارت ویزیت صورتی

رنگ کارت ویزیت

کارت ویزیت صورتی

این کارت ویزیت، یک آدم دلسوز و مهربان را معرفی می کند.

رنگ صورتی نشانه آرامش بخشی و امنیت است و اغلب مناسب مشاغلی می باشد که با خانم ها سر و کار دارد. مشاغلی مانند لوازم آرایشی، مد، سالن زیبایی و به طور کل مشاغل رمانتیک.

یا توجه به لطافت و شیرینی این رنگ، برای مشاغلی مانند شکلات فروشی یا هر مکانی که چیزهای شیرین در آن به فروش می رسد، می تواند مناسب باشد.

ترکیب صورتی با رنگ های تیره نظیر آبی تیره، خاکستری، قرمز تیره و مشکی، بسیار اغواگر و خیره کننده می شود.

صورتی روشن نیز بیشتر مناسب کسب و کارهایی است که محصولاتشان ارزان به فروش می رسد و اغلب مشتریان آن ها نوجوانان و کودکان هستند.

صورتی تیره نیز مناسب تجارت هایی است که خدمات و محصولات مرتبط با احساسات ارائه می دهند.

کارت ویزیت طلایی

رنگ کارت ویزیت

کارت ویزیت طلایی

این رنگ حس با ارزش و درجه یک بودن را القا می کند.

نمادگزاری طلایی، نشانه تجمل و توان گریست. طلایی رنگ پیروزی و رسیدن است.

البته رنگ طلایی برای همه کسب و کارها توصیه نمی شود. فراموش نکنید که استفاده زیاد از این رنگ می تواند شما را به شدت مغرور و از خود راضی نشان دهد.

به همین دلیل بهتر است برای تعالی، کیفیت و بهره وری بیشتر از این رنگ، آن را روی زمینه سفید یا رنگ های تیره چاپ کنیم.

ترکیب رنگ بنفش با طلایی، تداعی کننده ثروت، گران قیمت بودن، زیبایی و لوکس بودن، است.

ترکیب طلایی با آبی، صداقت، موفقیت و امانت داری را به ذهن جاری می کند.

ترکیب طلایی با سیاه، توان گری، ثروت و لطافات را بادآور می شود.

کارت ویزیت نقره ای

رنگ کارت ویزیت

کارت ویزیت نقره ای

رنگ نقره ای بسیار ملایم تر از طلایی است. هر چیزی روی نقره ای چاپ شود، جلب توجه می کند و در عین حال بسیار پیچیده و زیبا به نظر می آید.

در عین حال چاپ رنگ نقره ای روی زمینه های تیره تر مانند سیاه، آبی تیره، قرمز تیره و سبز تیره هم زیبا، درجه یک و حرفه ای به نظر می آید.

به طور کل استفاده از رنگ نقره ای حکایت از محصولی مدرن و تکنولوژی بالا دارد. به خصوص اگر با آبی تیره، آبی روشن و فیروزه ای ترکیب شود.

نقره ای با بسیاری از رنگ ها قابل ترکیب شدن است. نقره ای با آبی تیره، محافظت و امانت داری را تداعی می کند. ترکیبش با بنفش، بی نظیری و لوکس بودن را القا می کند و در نهایت ترکیب آن با سیاه، کمال و زیبایی را ترسیم می کند.

فراموش نکنید که ترکیب نقره ای با رنک های روشن تر، از میزان جدیت و حرفه ای بودن می کاهد.

کارت ویزیت خاکستری

رنگ کارت ویزیت

کارت ویزیت خاکستری

در پاسخ به این سوال که رنگ خاکستری نشانه چیست، می توان گفت رنگ خاکستری تداعی کننده بی طرفی، محافظه کاری و کم حرفی است.

خاکستری یک رنگ کاملا مطمئن برای بسیاری از برنامه های تجاری است. این رنگ قابلیت ترکیب با تمام رنگ ها را دارد و می تواند پیام های مختلف جهت اهداف گوناگون ایجاد کند.

خاکستری رنگ بسیار خوبی برای پس زمینه است زیرا خیلی جلب توجه نمی کند و به همین دلیل باقی رنگ ها به راحتی روی آن چاپ می شود و پیامشان را منتقل می کنند. انتخاب یک رنگ درست برای چاپ روی زمینه خاکستری می تواند انرژی، زنده دلی، شور و هیجان را روی کارت شما ایجاد کند.

ترکیب خاکستری با کمی سیاه و سفید، می تواند انتخاب خوبی برای مشاغل قانونی و مالی باشد. چرا که به خوبی قدرت و کنترل را به نمایش در می آورد.

ترکیب خاکستری با آبی، تداعی کننده اعتبار، اعتماد و قابل تکیه بودن است. پرده های تیره تر آبی، می تواند تا حد خوبی کارت را جدی کند.

در کمال تعجب، ترکیب طلایی با خاکستری، القا کننده حرفه ای بودن و کیفیت بالاست.

خاکستری روشن، اگر با رنگ هایی نظیر فیروزه ای، آبی کم رنگ، آبی پررنگ و زرد ترکیب شود، تکنولوژی پیشرفته و مدرن بودن را القا می کند.

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان، متولد دی ماه 1374 فارغ التحصیل رشته الکترونیک به عنوان مدیر سایت بنرساز فعالیت خود را در زمینه طراحی گرافیک از سال 1390 آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید: