جنس بنر چاپی را چگونه انتخاب کنیم؟

در این مقاله می‌خوانید:

جنس بنر چاپی چه ویژگی هایی دارد؟ بنرها یکی از روش های موثر تبلیغاتی هستند که بیشترین تنوع را به خود اختصاص می دهند. این تنوع می تواند شامل انواع جنس های مختلف برای چاپ باشد. در نتیجه باتوجه به نوع جنس بنرهای چاپی، از آن ها برای فضاهای باز، در محیط های نمایشگاهی و داخلی استفاده می گردد. در این مقاله از سایت “بنرساز” قصد داریم با ویژگی های جنس بنر چاپی بیشتر آشنا شویم:

جنس بنر چاپی شامل چه ویژگی هایی می باشد؟

بنر چاپی با هدف انتقال پیام به مخاطب، به عنوان یکی از موثرترین روش ها جهت تبلیغات محیطی شناخته می شود. بیشترین کاربرد این بنرها برای مقاصد تجاری و معرفی انوع کسب و کارهای مختلف می باشد. بنرها در اشکال مختلفی شامل پرتابل، دیواری، استند، اسپیسی و … مورد استفاده قرار می گیرند.  از نظر جنس نیز بنرها در انواع برندهای چینی، ایرانی و کره ای عرضه می شوند و ضخامت های مختلفی را ارائه می دهند. به طور عمومی هرچه بنر ضخیم و مستحکم باشد، قیمت بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: عوامل مؤثر بر کیفیت چاپ بنر چیست؟

انواع بنرهای چاپی با توجه به مکان مورد استفاده

بنرهای چاپی از نظر محل استفاده به دو نوع کلی طبقه بندی می شوند:

  • بنرهای داخلی
  • بنرهای خارجی

تمامی بنر و بیلبوردهای عظیم شهری جز بنرهای خارجی قرار میگیرند.  استندها، رول آپ ها، پاپ آپ ها و سایر چاپ ها نی در دسته بنرهای داخلی هستند. در صورتی که قصد داشته باشیم از بنرهای خارجی در مدت زمان های طولانی استفاده کنیم، باید سراغ نمونه های سنگین و مقاوم برویم زیرا نمونه های نازک در مجاورت عوامل مخرب محیطی، پس از مدتی دچار پوسیدگی و پارگی می شوند.

همچنین،باید توجه داشت که اگر برای مصارف تجاری، نظیر بنر فروشگاهی قصد سفارش داشته باشیم، بهتر است از نوع فلکسی بنر استفاده کنیم. زیرا آن ها روکش محافظ دارند و نور را از خود عبور می دهند. در نتیجه، استفاده طولانی مدت از آن ها بدون محدودیت در دسترس خواهد بود.

جنس بنر چاپی را چگونه انتخاب کنیم؟

انواع بنرهای چاپی از نظر جنس

متریال مورد استفاده برای بنرهای چاپی انواع مختلفی دارد. باید قبل از انتخاب جنس بنر، حتماً به شرایط کاری، شرایط جوی محل نصب بنر و نوع فعالیت برند توجه کنیم. جنس بنر چاپی انواع مختلفی دارد. گاهی می‌توان از نوع PVC استفاده کرد و گاهی دیگر پلاستیک‌های معمولی یا وینیل. در پروژه‌هایی مشخص و برای مصارف داخلی حتی می‌توان از گلاسه‌های معمولی بهره گرفت؛ اما به طور کلی متریال یا جنس‌های مختلف بنرهای چاپی عبارت‌اند از:

  • پی وی سی یا اتیلن: جنس بنرها عموماً PVC است که در اندازه دلخواه شما به چاپ می‌رسند.
  • وینیل: بنر وینیل یکی از انواع جنس بنر چاپی است که چاپ دیجیتال بوده. روی پارچه آغشته به این ماده در سه نوع وینیل تیره، براق و شفاف برای تبلیغات استفاده می‌شود. از آنجایی که بنر وینیل برای مقاومت در برابر خراشیدگی، با یک‌لایه لمینت سرد عایق می‌شود، طول عمر آن را به بیش از ۴۸ ماه افزایش پیدا می‌کند.
  • مش: در انتخاب جنس بنر چاپی می‌توانیم از مش استفاده کنیم. واحد وزنی بنر مش گرماژ 15 اونس (OZ) است و عرض متداول 200, 320 است. هرچقدر ضخامت بنر مش بالاتر باشد در زمان نصب مشکل کشسانی ایجاد نمی‌شود.
  • کاغذ: منظور از بنر کاغذی، عموما همان آگهی‌های اعلامیه یا استخدام هستند که روی دیوار چسبانده می‌شوند و ازآنجایی‌که مقاومت بالایی ندارند نمی‌توان در همه امور از آن‌ها استفاده کرد.

انتخاب بنر مناسب

از مهم‌ترین نکات برای انتخاب بنر مناسب، کمک گرفتن از یک طراح حرفه‌ای است، طراح اگر حرفه‌ای و خلاق باشد می‌تواند به قدری هنرمندانه بنر را طراحی کند که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب کند. حتماً توجه داشته باشید که همخوانی نوع فعالیت شرکت با بنر طراحی شده، بسیار مهم است و به عبارتی، بنر می‌تواند در یک نگاه هویت شرکت را نشان دهد. نکته بعدی برای داشتن یک بنر خوب، همکاری با یک چاپخانه مدرن و مجهز است. هرچه دستگاه‌های چاپ جدیدترین باشند توانایی‌های بالاتری برای چاپ دارند و همچنین کیفیت چاپ آن‌ها اط نظر جنس بنر چاپی هم بالاتر است.

انواع بنرهای چاپی از نظر ساختار

بنرهای چاپی از نظر ساختار استفاده و بهره برداری نیز انواع مختلفی دارند. به عنوان مثال گاهی یک بنر به شکل پوستری ساده روی دیوار قرار می گیرد و در زمانی دیگر، به شکل پارچه و پرده با طناب به دیوار متصل می گردد. به طور مشابه، گاهی بنر را به شکل استند در فضاهای نمایشگاهی به خدمت می گیرند و گاهی نیاز است کار به شکل تابلو، روی سردر یک فروشگاه نصب شده و به بهره برداری برسد.

انواع بنرهای چاپی از نظر ساختار عبارتند از:

  • بنرهای خیابانی
  • بیلبورد های شهری
  • استندهای خیابانی
  • استندهای نمایشگاهی
  • رول آپ ها
  • پاپ آپ ها
  • بنرهای نمایشگاهی
  • بنرهای پرچمی
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
هادی سیفی
هادی سیفی
هادی سیفی متولد خرداد ماه سال 1374 با مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی از سال 1400 در زمینه طراحی گرافیک و مقاله نویسی فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *