جایگذاری اصولی متن ها در طراحی بنر
در این مقاله قصد داریم درباره استفاده اصولی از متن ها در طراحی بنر با شما صحبت کنیم اگر بخواهیم گرافیک را به دو بخش اصلی تقسیم کنیم:
بخش اول مربوط به طراحی المان های گرافیکی بنر میشود
و بخش دوم مربوط به استفاده اصولی و حرفه ای از متن ها در طراحی بنر
متن ها یکی از المان های مهم در طراحی بنر به شمار می روند و از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند پس در همین ابتدا لازم است به شما بگوییم که از جایگذاری متن ها به هیچ عنوان غافل نشوید و نهایت دقت خود را برای استایل دادن به متن و همچنین جایگذاری اصولی آن به کار بگیرید اگر بخواهیم به طور حرفه ای به بحث بازاریابی و طراحی بنر نگاه کنیم متن های بنر زبان شما هستند و پیام تبلیغاتی شما را به مخاطبین تان می رسانند پس همانطور که در بالا گفتم هنگام استفاده از متن و ظرافت و دقت زیادی را به خرج دهید در ادامه با ما باشید تا یکسری نکات حرفه ای تر را درباره متون با شما در میان بگذاریم
جایگذاری اصولی متن ها در طراحی بنر
رعایت تراز بندی متن ها هنگام طراحی بنر
در طراحی گرافیک تراز بندی متون یکی از موارد مهم به شمار می رود در ابتدا تا حد امکان سعی کنید تراز بندی متون را از حاشیه های سمت چپ راست بالا و پایین به طور متناسب تنظیم نمایید
هیچگاه یادتان نرود که یکی از اصول های بسیار مهم در طراحی چه در طراحی المان ها و چه در طراحی متن ها تراز بندی یکسان میباشد . اگر اصول تراز بندی را در طراحی بنر رعایت نکنید متن های شما از لحاظ چیدمان با هم همخوانی نخواهند داشت و به اصطلاح هر کدام ساز مخالف می زنند همین امر سبب میشود که از زیبایی طراحی بنر کاسته شود
جایگذاری اصولی متن ها در طراحی بنر
پیروی از یک استاندارد خاص در هنگام طراحی بنر
پیشنهاد می کنم که همیشه قبل از هر نوع سفارش طراحی بنر ابتدا کمی وقت بگذارید و مواردی که بسیار مهم هستند را مشخص کنید
مانند ویژگی های کسب و کارتان ، ویژگی های محصول یا خدماتتان و همچنین تخفیف ها و قیمت های ویژه .
مواردی را که خدمت شما عرض کردم معمولا مواردی هستند که در هر کسب و کاری چه خدماتی و چه فروشگاهی از اهمیت بالایی برخوردار است پس اگر شما آنها را از قبل مشخص کنید و به طراح خود بدهید قطعاً طراح شما طرح حرفه ای تری را به شما تحویل خواهد داد
پس قبل از سفارش هرگونه طراحی این موضوع را به یک رویه و یا یک عادت تبدیل کنید و از قبل لیستی از موارد مهم محصول یا خدمات تان را آماده کنید و برای طراح خود ارسال نمایید
جایگذاری اصولی متن ها در طراحی بنر
استفاده از کادر ها یا باکس متن در طراحی بنر
در برخی از طراحی ها دیده می شود که به دلیل نوع انتخاب بک گراند رنگی را که برای متون انتخاب میکنیم با بک گراند همخوانی ندارد و یا به اصطلاح در بنر بخوبی دیده نمیشود و اگر متن های استفاده شده در طراحی بنر به خوبی دیده نشوند مشکل بزرگتری رخ خواهد داد و در نهایت پیام تبلیغاتی شما به سختی به مخاطبتان انتقال داده میشود و از بازخورد تبلیغات شما به شدت کاسته خواهد شد حال برای رفع این مشکل می توانیم از چند تکنیک متفاوت استفاده نماییم :
تکنیک اول :استفاده از آیتم استروک می باشد به این صورت که با استفاده از این آیتم یک حاشیه نازک در اطراف متون شما ایجاد خواهد شد که آن را از بکگراند متمایز می سازد و باعث می شود که متن شما قابلیت خوانایی بیشتری داشته باشد
تکنیک دوم : استفاده از کادر ها یا باکس های متون می باشد به این صورت که با استفاده از آیتم شیپ در فتوشاپ میتوانید کادرهای باریکی را ایجاد نمایید و در زیر متن خود بصورت بک گراند قرار دهید فراموش نکنید که رنگ
کادر زیر متن بایستی با رنگ پس زمینه اصلی طراحی بنر ما متفاوت باشد در نهایت با استفاده از این روش میتوانید متن خود را نسبت به پس زمینه اصلی متمایز کنید و باعث شوید که پیام تبلیغاتی شما به راحتی خوانده شود
استفاده از علائم راهنما برای جلب توجه بیشتر
گاهی اوقات در طراحی بنر نیاز داریم که یکی از متن ها باید به متن های دیگر در دیده شود و به اصطلاح جلوی چشم باشد این کار از دو روش می توانیم استفاده کنیم
روش اول: استفاده از علائم راهنما مانند فلش ها که می توانیم آن فلش را در گوشه ای از بنر استفاده نمایید طوری که به متن مورد نظرتان اشاره کند
روش دوم: بزرگتر کردن فونت متن مورد نظر ، بلد (bold ) کردن آن و ایجاد رنگ بندی متفاوت نسبت به بقیه متون
جایگذاری اصولی متن ها در طراحی بنر
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.