تکنیکهای طراحی بنر حرفه ای
دوستان عزیز سلام قصد داریم نحوه طراحی بنر حرفه ای جهت تبلیغ محصولات فروشگاهی را برای شما توضیح دهیم قابل ذکر است که بنرهای فروشگاهی دارای قانون و قواعد خاصی میباشند که با رعایت کردن آنها میتوانیم نتیجه مطلوبی را در تبلیغات بنری کسب نماییم
طراحی بنرهای فروشگاهی کمی با بنرهای دیگر متفاوت می باشد که در ادامه به بررسی این نکات خواهیم پرداخت
رعایت اصل سادگی در طراحی بنر حرفه ای فروشگاهی
تکنیکهای طراحی بنر حرفه ای
بنرهای فروشگاهی برخلاف بنرهای دیگر که ظاهری گرافیکی دارند بایستی بسیار ساده طراحی شوند هدف از طراحی ساده داشتن فضای کافی جهت نمایش تصویر محصول – نام محصول و کلماتی نظیر پیشنهاد ویژه- تخفیف ویژه با مدت محدود و قیمت می باشد زیرا مهمترین قسمت بنر فروشگاهی را نام محصول- تصویر محصول- قیمت – پیشنهاد ویژه و یا تخفیف با مدت زمان محدود تشکیل میدهد و تا حد امکان باید این پنج مورد را بلد نماییم تا خیلی واضح جلوی چشم مخاطب قرار گیرد پس دقت نمایید که از به کار بردن افکت های عجیب و غریب و بکگراند های رنگارنگ پرهیز کنید
مورد دوم تصویر محصول را دستکاری نکنید و بگذارید که حالت عادی خودش را داشته باشد زیرا دستکاری تصویر محصول ممکن است باعث گمراهی مخاطب شود
استراتژی قیمتگذاری در طراحی بنر
دقت داشته باشید که استراتژی قیمت گذاری یکی از آیتم های بسیار مهم در طراحی بنر حرفه ای فروشگاهی می باشد به این صورت که شما بایستی یک قیمت اصلی در نظر بگیرید به طور مثال قیمت اصلی شما ۸۰/۰۰۰ هزار تومان میباشد حال مورد اول اینکه تا حد امکان بایستی صفرهای اضافی قیمت را حذف نمایید و قیمت را به این صورت بنویسید ۸۰ هزار تومان و در مرحله بعد بایستی در هنگام طراحی بنر بر روی قیمت اصلی یک خط صاف کشیده و در پایین آن قیمت تمام شده را لحاظ نمایید
تکنیکهای طراحی بنر حرفه ای
در رابطه با مورد اول که به کاهش صفرها اشاره کردیم این کار تأثیر مثبتی بر روی مغز خواهد داشت بطوری که هر چه تعداد صفرها بیشتر باشد مغز عکس العمل منفی نشان خواهد داد و هرچه تعداد صفرها را حذف نماییم مغز راحت تر قیمت را قبول خواهد کرد که این مورد به روانشانسی مغز برمیگردد و جز تکنیک های nlp محسوب میشود
در حالت دوم هم وقتی مخاطب قیمت اصلی و در آخر قیمت تمام شده را در کنار هم مشاهده کند حس خوبی به آن منتقل خواهد شد و متوجه میشود که تخفیف ویژه ای برایش در نظر گرفته ایم .
استفاده از دکمه فراخوان در طراحی بنر حرفه ای فروشگاهی
بعد از اجرا کردن مواردی که تا به حال گفتیم نوبت به استفاده از دکمه فراخوان میرسد که به عبارتی تیر خلاص محسوب خواهد شد در پایان طراحی بنر حرفه ای فروشگاهی نیاز به یک دکمه فراخوان خواهیم داشت اما استفاده از دکمه فراخوان یا همان call to action دارای شرایط خاصی نیز می باشد
مورد اول : دقت داشته باشید که رنگ دکمه فراخوان با بکگراند بایستی متضاد باشند به طور مثال اگر بکگراند شما از رنگ سفید تشکیل شده است میتوانید از رنگ نارنجی برای دکمه فراخوان استفاده نمایید
مورد دوم :اگر بتوانید یک تحرک جزئی به دکمه فراخوان بدهید قطعاً جلب توجه بیشتری خواهد داشت و نتیجه خیلی بهتری را برای شما به همراه خواهد آورد
مورد سوم:جهت نگارش متن بنر فراموش نکنید که بایستی از متن های روانشناسی شده استفاده نمایید مانند جمله های دستوری که می تواند بیشترین تاثیر ممکن را از لحاظ بازخورد بر روی بنر شما داشته باشد به مثال های زیر توجه نمایید :
خرید کن- همین حالا خرید کنید – کلیک کنید – همین حالا کلیک کنید و …..
تکنیکهای طراحی بنر حرفه ای
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.