تمام آنچه باید درباره طراحی آرم بدانید
آیا به طراحی آرم جدیدی نیاز دارید؟ ما قبل از شروع پروژه ، هر آنچه باید بدانید را به شما خواهیم گفت.
زمانی که شروع به طراحی آرم جدید خود می کنید ، احتمالاً همه گزینه های موجود را بررسی خواهید کرد. آیا آرم جدیدی را برای نام تجاری خود انتخاب می کنید ، یا طرح آرم قبلی را تغییر می دهید؟ هرچه تصمیم می گیرید ، ممکن است سوال کنید:
چه چیزی باعث طراحی عالی آرم می شود؟
چگونه آرم ایجاد می کنید تا اصل محصول ، شخص یا مارک تجاری خود را به تصویر بکشید؟
ما برای تمام سوالات شما در مورد طراحی آرم پاسخ داریم. کافی است با ما در بنر ساز مطالعه این مقاله را ادامه دهید
اگر در این راه به ایده هایی نیاز دارید ، به پست های قبلی ما که میتونید لیست کامل اون ها رو در بلاگ مشاهده کنید ، مراجعه کنید. بعلاوه ، اگر به دنبال طراحی آرم های شگفت انگیزی هستید می توانید در همین حالا سفارش طراحی آرم خود را ثبت کنید.
چرا طراحی لوگو مهم است؟
لوگوی شما اولین نقطه تماس شما با دنیای خارج است. اگر افراد با برند تجاری شما ارتباط برقرار کنند ، احتمال اینکه از محصول یا خدمات شما استفاده کنند بیشتر می شود. طراحی عالی آرم نیاز به ترکیبی پیچیده از مهارت های طراحی و نظرات خلاقانه دارد.
طراحی آرم فقط یک قسمت کوچک از برند تجاری است ، اما آرم یا برند تجاری همچنان قسمت اصلی بیشتر طرح های تجاری است.
برای مشاهده نمونه کار های انجام شده بنر ساز به اینجا مراجعه نمایید.
قوانین طلایی طراحی آرم:
وقتی به شخصی فکر می کنید که زندگی شما را تحت تأثیر قرار داده است ، تقریباً می توانید شکل ظاهری او را به تصویر بکشید. و همین طور برند هایی که ما اغلب از آنها خرید میکنیم . فقط با فکر کردن در مورد تجربیات خود با محصول ، شرکت یا خدمات ، می توانیم به راحتی آرمی را تصور کنید.
در جایی که فقط تعداد معدودی از شرکت ها در یک بازار یا بازار خاص فعالیت می کردند ، اکنون ممکن است صدها ، شاید هزاران نفر وجود داشته باشد ، همه برای جلب توجه رقابت می کنند ، همه می خواهند ما ابتدا به آنها نگاه کنیم. این امر نیاز فزاینده ای را برای برند ها ایجاد می کند تا از لحاظ بصری خود را از یکدیگر متمایز کنند تا با رقبا اشتباه گرفته نشوند.
این تمایز از طریق طراحی هویت برند حاصل می شود
طیف وسیعی از عناصر که همه با هم کار می کنند تا تصویری متمایز در ذهن ما تشکیل دهند. بسته به فعالیت شرکت ، این هویت می تواند شامل لباس فرم ، تصاویر روی وسایل نقلیه ، کارت ویزیت ، بسته بندی محصول ، لیوان ، تبلیغات بیلبورد و مجموعه موارد دیگر باشد.
مهم است که به یاد داشته باشیم وقتی چیزی را نگاه می کنیم ، ابتدا نمی خوانیم و قبل از آن اشکال را می بینیم ، رنگ را می بینیم و اگر برای جلب توجه ما کافی باشد ، می خوانیم. بنابراین در هر نمونه ، صرف نظر از شرکت ، عنصر کوچک اما اساسی در تصویر برند ، آرم آن است.
وظیفه
وظیفه ما به عنوان طراح این است که ذات برند را به شکل و رنگی که به احتمال زیاد پایدار است تقسیم کنیم ، زیرا ظاهر بصری نقشی اساسی در ایجاد ارتباط در مغز ما بین آنچه که میبینیم “آرم” و برند تجاری دارد. از بسیاری جهات ، آرم یک شرکت شبیه چهره عزیزان ما است.
تطابق
وقتی آرم مناسب با یک محصول عالی مطابقت داشته باشد و وقتی برای مدت زمان قابل توجهی از آن برند استفاده شود ، در نهایت می تواند به یک دارایی با ارزش برای هر شرکتی تبدیل شود. تیک نایک ، طاق های طلایی مک دونالد ، ستاره سه پر مرسدس اینها تنها چند نمونه از برجسته ترین موارد است. اما علاوه بر ماهیت فراگیر آنها ، چگونه به یک لوگو بهترین فرصت ممکن را برای رسیدن به وضعیت مشابه می دهید؟
ویژگی های جهانی در هر پروژه آرم موفق وجود دارد و من برخی از آنها را برای کمک به بهبود کیفیت علائم ایجاد شده در اینجا ذکر کردم.
مقدمات کار
یکی از جالب ترین قسمت های طراح بودن این است که با هر پروژه جدید چیزهای جدیدی یاد می گیرید. هر مشتری متفاوت است و حتی در یک حرفه ، مردم کار خود را به روش های مختلف انجام می دهند.
برای دستیابی به اتفاق نظر در مورد ایده طراحی شما ، باید از همان ابتدا سوالات صحیح را از مشتری خود بپرسید:
چرا اینجا هستید؟
چه کاری انجام می دهید؟
چگونه آن را انجام می دهید؟
چه چیزی شما را متفاوت می کند؟
شما برای کی اینجا هستید؟
برای چه چیزی بیشتر ارزش دارید؟
این سوالات ممکن است کاملاً ساده به نظر برسد ، اما پاسخ دادن به آنها چالش برانگیز است و به سوالات بیشتری درباره کار مشتری شما منجر می شود. آنچه در این مرحله از یک پروژه کشف می کنید به تعیین ایده اصلی طراحی آرم شما کمک می کند.
ترسیم ایده ها
استفاده از صفحه طراحی فرصتی است تا چشم هایمان را از زیر تابش پیکسل های روشن صفحه های نمایش کنار بکشیم و کمی به آن ها استراحت دهیم. اما مهمتر اینکه ، کشیدن ایده های مختلف می تواند بسیار سریعتر باشد.
همچنین اگر شب با ایده ای که نمی خواهید آن را از دست بدهید بیدار می شوید ، قلم و کاغذ کنار تخت شما بهترین راه برای به ترسیم کردن است.
همچنین این کار قرار دادن اشکال را دقیقاً در جایی که می خواهید آسان می کند
نگران نباشید همیشه وقت هست تا ایده های خود را در یک سیستم (لب تاپ ، تبلت یا…) ذخیره کنید برای یادگیری این کار می توانید به لیست مطالب بنر ساز در بخش بلاگ سر بزنید
هنگامی که ایده های طراحی را برای مشتری توصیف می کنید ، قبل از دیجیتالی کردن یک ترسیم، به اشتراک گذاشتن یک یا دو طرح با مشتری می تواند مفید باشد ، زیرا تجسم نتیجه را بدون حواس پرتی از حروف چاپی و رنگ برای آنها آسان تر می کند. ولی لازم نیست تمام طرح هایی که داشتید رو به اشتراک بگذارید فقط بهترین ایده ها.
امیدوارم تونسته باشم با ارائه تجربیات ناچیز خودم به تمام عزیزان طراح ( حتی طراحان نوپا) کمک کوچکی کرده باشم.
اگر شما هم تجربه یا نظری دارید میتونید اون رو در قسمت نظرات زیر همین پست با بنر ساز و سایر عزیزان به اشتراک بگذارید.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.