برترین گرایش های طراحی برند

بسیاری از گرایش های طراحی برند سال ۲۰۲۱ نتیجه رویداد های همین سال خواهند بود. برخی دیگر نیز ادامه ترند هایی که در سال ۲۰۲۰ موفقیت آمیز بوده اند.

ما در این پست ترند های مختلفی را که توانسته اند خودی نشان دهند بررسی می کنیم.

 

گرایشهای برتر طراحی برند برای سال ۲۰۲۱ کدامند؟

 

بسیاری از گرایش های طراحی گرافیکی سال ۲۰۲۱ در زیبایی شناسی برند تأثیرگذار است. در اینجا بهترین گرایش های طراحی برند رو جمع کردیم. و در زیر جزئیات بیشتری از هر یک از این روندهای طراحی برند را می نویسیم.

 

۱٫ رنگهای خاموش

 

چند سال پیش ، رنگ های نئون بسیار عصبانی بود. اما از سال گذشته تغییر متمایزی از چنین رنگهای جسورانه ای وجود داشته است.

 

بیشتر طراحان برند هم اکنون رنگهای خاموش را ترجیح می دهند. رنگهای ملایم تری که با پایه سیاه یا سفید مخلوط می شوند. کمی رنگ تیره را بیشتر می کنیم تا روشنی کمتر به چشم بیاید.

 

تصویر زیر نشان می دهد که چگونه رنگ های خاموش در مقایسه با سایر رنگ ها پررنگ تر به نظر می رسند.

 

 

همانطور که می بینید ، تنوع رنگ تغییر نمی کند ، فقط وضوح آن تغییر می کند. شما می توانید به هر اندازه که می خواهید از رنگ ها را در طراحی برند خود استفاده کنید ، اما باید روشنایی را کاهش دهید.

 

 

۲٫ مینیمالیسم

 

مینیمالیسم به عنوان یکی از برترین گرای های طراحی برند در چند سال گذشته مطرح شده است.

 

هر ساله یک تغییر کوچک و جدید به سمت زیبایی شناسی مینیمالیستی برداشته می شود. و ما شاهد ساده گرایی در صفحات فرود “وب سایت ها” ، پست های شبکه های اجتماعی ، خبرنامه ها ، آرم ها و حتی در مورد تبلیغات فیزیکی، استند ها و طرح بسته بندی محصولات هستیم.

 

وب سایت DELL در حال حاضر یک نمونه عالی از مینیمالیسم است.

 

 

می بینید که چقدر منظم است. فضای سفید زیادی برای اطمینان از اینکه مشتریان بتوانند محصولات این شرکت را به وضوح بینند وجود دارد. عناصر بصری و متنی نیز برای مشاهده آسان گروه بندی می شوند.

 

به خصوص با افزایش بازاریابی موبایل ، مینیمالیسم به جایی نمی رود. همانطور که کاربران بیشتری وب سایت ها و محتوای برند ها را در صفحه های کوچکتری (موبایل ها) مشاهده می کنند ، مینیمالیسم اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد. زیرا هیچ کسی دوست ندارد وقتی در حال مشاهده وب سایت یا… است با تعداد زیادی از عناصر موجود در سفحه مواجه شود و او را سردرگم سازد.

 

۳٫ عدم تقارن

طراحی مبتنی بر شبکه ها از گرایش های طراحی برند تجاری خارج می شوند و در عوض ، ما شاهد عدم تقارن بیشتری در طراحی وب و آرم های تجاری خواهیم بود.

 

این یک حرکت متمایز از گرایش طراحی گذشته است. اما طراحی های نامتقارن متمایز و به یاد ماندنی هستند.

این سبک همچنین به طراحان این امکان را می دهد تا زیبایی ظاهری نهفته در سبک مینیمالیستی را به کار گیرند پس اگر شما در سبک متفارن زندانی نیستید ، آزادی بیشتری در جابجایی عناصر و طراحی نا متقارن دارید.

 

و این دقیقاً همان چیزی است که ما در سال ۲۰۲۱ شاهد آن خواهیم بود ، و این دقیقا همان چیزی است که در وب سایت فروشگاهی زیر نظاره گر آن هستید.

 

 

 

۴٫ نمایش داده ها

 

داده ها جزئی از فضای طراحی شده اند. اما اشتراک داده های خام ارزش کمی برای بیننده دارد. شما باید آن را بصورت حرفه ای و منظم کنار یکدیگر بچینید تا درک آن برای بیننده آسان باشد. شما همچنین باید آن ها را از نظر ظاهری بصورتی طراحی کنید که جذابیت داشته باشند. هیچ کس نمی خواهد به تعدادی از اعداد که در کنار هم قرار گفته اند نگاه کند.

 

به این نمودار ساده داده در مورد هزینه بازاریابی نگاه کنید. نه تنها از رنگ های خاموش استفاده شده است بلکه از طراحی ساده و زیبایی برخوردار است.

 

 

 

 

۵٫ نمادها و تصاویر مسطح

 

یکی از نکات جالب در مورد روند طراحی برند این است که چیزی های قدیمی اغلب دوباره جدید می شود “رترو دیزاین”. و این دقیقاً همان چیزی است که در مورد نمادها و تصاویر هم مشاهده می کنیم.

 

به وبلاگ زیر نگاه کنید. تصاویر، متون و طرح بندی مسطح 

 

 

واقعا زیباست!

 

آیکون ها در گذشته یک ابزار بصری قدرتمند برای برند ها بوده اند و در سال ۲۰۲۱ نیز ان رند ادامه خواهند داشت.

 

 

۶٫ فونت های ساده و کلاسیک

 

این فونت ها نوستالژی ، ظرافت و قابلیت اطمینان را برمی انگیزند و به همین دلیل دوباره محبوب می شوند. 

 

همانطور که در این تصویر می بینید ، Mailchimp در حال استفاده از فونت های ساده در صفحات اصلی خود است.

 

 

البته فونت های کلاسیک به راحتی سایر فونت ها دیده نمی شوند و این ممکن است چشم بیننده را اذیت کند ، بنابراین بهتر است از این فونت برای پاراگراف های بزرگ استفاده نکنید. ولی در استفاده آن برای عناوین و زیر عناوین شک نکنید.

 

۷٫ آرم های متحرک

 

محتوای طراحی شده توسط شما با هدف ماندن کاربران در یک صفحه یا پست برای مدت طولانی است. هرچه آنها به یک پست بیشتر نگاه کنند ، احتمال تعامل با آن بیشتر است.

همین اصل در مورد سایر عناصر تجاری مانند آرم نیز صدق می کند.

 

 

آرم های متجرک راهی عالی برای جلب توجه کاربر هستند ، که همیشه در یک دنیای پرمحتوا دارای اولویت بالایی می باشند.

 

اگر این روندی است که می خواهید دنبال کنید ، ممکن است بخواهید هزینه ها و روش های طراحی مجدد آرم را بررسی کنید بسته به آرم شما ، ممکن است روند کار آنقدرها که فکر می کنید گران نباشد. پس برای ساخت آرم جدید و محرک خود در سال جدید همین حالا سفارش خود را در بنر ساز ثبت نمایید.

 

 

۸٫ همپوشانی

 

 

ما در سال ۲۰۲۱ شاهد طرح های بیشتری هستیم که همپوشانی دارند زیرا آنها با طراحی مینیمالیستی که قبلاً ذکر کردیم ارتباط دارند.

 

همپوشانی ها به طراحان اجازه می دهد تا عناصر را در حالی که فضای سفید کافی روی نمایشگر در اختیار دارند که خوانایی طرح را بهبود می بخشد ، گروه بندی کنند.

 

دلیل دیگری هم وجود دارد که همپوشانی ها در اوج اقتدار هستند. آنها با لایه بندی عناصر روی یکدیگر به تصویر عمق می بخشند و  به دلیل مجاورت با یکدیگر به ایجاد ارتباط بین عناصر کمک می کنند.

همچنین یک طرح همپوشانی که خوب اجرا شده باشد می تواند باعث جلب نظر بینندگان و بهبود تعامل آن ها با طرح شود ، به همین دلیل محبوبیت روز افزون پیدا می کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *