آموزش کار با پلاگین های فتوشاپ

آموزش کار با فیلتر پلاگین های فتوشاپ

 

از بین متداول ترین سوالاتی که تازه کاران فتوشاپ در مورد پلاگین میپرسند این است که کجا من یک پلاگین نصب کنم و چگونه بعدا آن را بارگذاری کنم؟

Plugin-یا plug-in- یک برنامه ی کامپیوتری ست که با یک برنامه ی دیگر ادغام میشود تا ویژگی های جدیدی به برنامه اصلی اضافه کند و عملکردها را بهبود ببخشد.

برای آموزش های بیشتر از ” بنرساز ” روی لینک کلیک کنید.

 

Adobe به شما اجاز میدهد تا فیلترهای پلاگین را از دیگر نرم افزارها در برنامه اش نصب کنید.

بعضی از پلاگین های سازگار فتوشاپ، یک نصب کننده دارند که شما را در طول فرایند راهنمایی میکند؛ اما اگر پلاگین در فتوشاپ اضافه نشده باشد،

چکار خواهید کرد؟ چگونه این فایل ها را نصب میکیند؟ این بسیار آسان است. همه ی کاری که باید بکنید، کپی یا دراگ کردن فایل ها به پلاگین از Adobe Photoshop است.

 

آموزش پلاگین با https://bannersaaz.ir

طریقه ساخت فیلتر پلاگین

 

پوشه ی Adobe به طور معمول در Program Files در ویندوز و در Applications در کامپیوترهای مک است.

اگر شما فتوشاپ را در هر مکان دیگری نصب کرده اید، باید در آنجا پوشه ی پلاگین را جست و جو کنید.

این را در خاطر داشته باشید که وقتی  فیلتر پلاگین های جدید نصب میکنید،

فتوشاپ باید بسته شود. یا شما باید دوباره ادیتور را راه اندازی کنید.

دفعه ی بعد که فتوشاپ را باز میکنید، پلاگین در منوی Filter در دسترس خواهد بود.

 

برای دسترسی به پلاگین در فتوشاپ، مطابق شکل بالا این مراحل را طی کنید: Filter -> AKVIS -> Enhancer

نکاتی در مورد پلاگین در فتوشاپ

 

  1. فتوشاپ پلاگین هایی که در زیرپوشه ها و زیرشاخه ها داخل پوشه ی  فیلتر پلاگین وجود دارد را شناسایی میکند. شما میتوانید فیلترهای خود را طبقه بندی کنید. فقط یک فولدر جدید بسازید و فایل ها را در آن قرار دهید
  2. -فتوشاپ همچنین shortcuts (Windows) و alias (Mac OS) را با پوشه ها و زیرپوشه های پلاگین تشخیص میدهد. فیلترهای پلاگین را در هر پوشه ی دیگری در خارج از فتوشاپ نصب کنید و سپس یک shortcut برای “.۸bf” file  ایجاد کنید و در فولدر پلاگین قرار دهید. با shortcut میتوانید پلاگین هایتان را سریع و امن مدیریت کنید.
  3. شما میتوانید  additional plug-ins folder را در Preferences فتوشاپ انتخاب کنید. با دستور Edit در Windows یا Photoshop در Mac، سپس Preferences -> Plug-ins & Scratch Disk. Additional Plug

        سپس فولدر یا دایرکتوری را از لیست انتخاب کنید.

 

آموزش پلاگین با https://bannersaaz.ir

 

توجه: اگر شما فولدر پلاگین اضافی را در Photoshop 32 bit انتخاب کردید، اطمینان حاصل کنید که فولدر فایل های ۶۴ bit نداشته باشد، به عبارت دیگر شما با پیام error مواجه خواهید شد.

نکته: بعضی فیلترها به طور مستقیم در منوی اصلی فتوشاپ نمایش داده میشوند. –معمولا بین عنوان های Windows و Help. بعضی از پلاگین ها-که سایز عکس ها را تغییر میدهند- در منوی Automate ظاهر میشوند. برای مثال پلاگین Magnifier:

File -> Automate -> AKVIS Magnifier

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان، متولد دی ماه 1374 فارغ التحصیل رشته الکترونیک به عنوان مدیر سایت بنرساز فعالیت خود را در زمینه طراحی گرافیک از سال 1390 آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید: