ویژگی های یک پوستر مناسب

ویژگی های یک پوستر مناسب

 

در این مرحله آموزش قصد داریم ویژگی های یک پوستر مناسب رو بررسی کنیم تا بتونیم با استفاده از این ویژگی ها یک پوستر حرفه ای طراحی کنیم.
بشر امروزه به دنبال یافتن یک زبان بین المللی برای ارتباط بین انسان ها است؛ پوستر به عنوان یک هنر تجسمی می تونه در این زمینه خیلی موثر باشه. سه نکته مهم در طراحی یک پوستر وجود دارد :

ویژگی های یک پوستر مناسب

  • سرعت انتقال پیام
  • کیفیت انتقال پیام
  • در برداشتن فرهنگ و هویت ملی و انسانی پیام
یکی از مسائلی که در طراحی برخی از پوستر ها لازمه حتما مد نظر گرفته بشه سطح سواد مخاطبان است. پوستر باید از نظر ترکیب رنگی جذاب باشه و با موضوع پوستر تناسب روانی داشته باشه.
ویژگی های یک پوستر مناسب

 

یک نکته مهم دیگه که باید قبل از طراحی درنظر گرفته بشه محل نصب پوستر است، به طور مثال ممکنه  پوستر در محلی نصب بشه که وسایل نقلیه در حال عبور اون رو بخونن.

ویژگی های یک پوستر مناسب

مهم ترین نکته در این زمینه اینه که  پوستر باید بتونه بدون اتلاف وقت بیینده و مخاطب موضوع رو منتقل کنه، یعنی بیننده با یک نگاه موضوع رو درک کنه و در ذهن مخاطب حک بشه. برای این موضوع لازمه اول ایده خودمون رو روی کاغذ ثبت کنیم تا در طول طراحی ما رو هدایت کنه. این ایده که میتونه خیلی ساده و ابتدایی باشه ولی مهمه که  بعد از درک عمیق و بررسی موضوع شکل بگیره.
ویژگی های یک پوستر مناسب
سفارش انواع طراحی پوستر و بنر حرفه ای در سایت بنر ساز
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان، متولد دی ماه 1374 فارغ التحصیل رشته الکترونیک به عنوان مدیر سایت بنرساز فعالیت خود را در زمینه طراحی گرافیک از سال 1390 آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید: