متن کارت ویزیت

متن کارت ویزیت

اگر نمی‌دانید روی کارت ویزیت و پشت کارت ویزیت چه متنی باید بنویسید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله به صورت تخصصی به متن کارت ویزیت خواهیم پرداخت!

متن کارت ویزیت چه اطلاعاتی باید داشته باشد؟ کارت ویزیت نه تنها وسیله ای برای کسب اطلاعات به مشتریان، بلکه یک روش تبلیغات و بازاریابی موثر برای جذب مخاطبان و مشتریان جدید است. به همین دلیل با پیشرفت دنیای دیجیتال، همچنان از کارت ویزیت برای این منظور استفاده می شود. یک کارت ویزیت خوب، برند شما را توسعه داده و اطلاعات مفیدی را در خصوص کسب و کار شما به مخاطب و مشتری منتقل می‌کند. در این مقاله از سایت “بنر ساز”  قصد داریم شما را با اطلاعات درج شده در متن کارت ویزیت و اهمیت آن آشنا کنیم.

متن روی کارت ویزیت

در روی کارت ویزیت باید اطلاعات مهم و ضروری خود را وارد کنید، به صورت کلی اطلاعات روی کارت ویزیت عبارت‌اند از:

  • لوگو
  • نام شرکت یا مجموعه به فارسی و لاتین
  • یک خط شعار یا توضیح نوع کسب و کار
  • آدرس سایت یا شبکه‌های اجتماعی

متن پشت کارت ویزیت

اصولا متن‌های پشت کارت‌ویزیت شامل اطلاعات تماس و توضیحات تکمیلی در مورد خدمات مجموعه می‌باشد. اما در کل هر چقدر متن کارت ویزیت کمتر باشد، طرح کارت ویزیت حرفه‌ای تر و جذاب تر می‌شود!

  • راه‌های ارتباطی ( آدرس، شماره تماس، تلگرام و… )
  • Qr Code ( که در صورت اسکن کاربر را منتقل به سایت یا اینستاگرام کنید! )
  • لوگو ( نسبتا کوچکتر از روی کارت ویزیت )
  • لیست خدمات ( غیر ضروری )

در ادامه به صورت تخصصی تر در مورد هر کدام از بخش هایی که در بالا به آن اشاره کردیم توضیح داده ایم!

نمونه متن کارت ویزیت

در کارت ویزیت چه بنویسیم؟

امروزه تنوع طرح و ویژگی‌های مختلف کارت ویزیت ها، باعث به وجود آمدن نمونه‌های مختلفی از آن‌ها در بازار شده است. کارت ویزیت شما یکی از مهمترین ابزاری است که برای بازاریابی می توانید تهیه کنید. شما کارت ویزیتتان را به مشتریان احتمالی خود می دهید تا اطلاعات لازم برای تماس با شما را داشته باشند. همچنین می توانید آن را در روزنامه ها درج کنید یا بوسیله آن خودتان و کارتان را به دیگران معرفی کنید. در ادامه مطلب به نکات مهمی که قبل از طراحی کارت ویزیت باید حتماً در ذهن داشته باشید، اشاره خواهیم کرد:

۱. لوگو و شعار

یکی از نکاتی که در نوشتن متن کارت ویزیت باید به آن اشاره کرد، لوگو و شعار اصلی برند است. پیش از قرار دادن اطلاعاتی روی کارت ویزیت خود، ابتدا باید به لوگو برند و کسب و کار توجه شود. کارت ویزیت شما باید معرف نام تجاری شما و حوزه فعالیتتان با استفاده از اشکال، کلمات و رنگ ها باشد.

هر فردی کارت ویزیت شما را میان انگشتان خود می‌گیرد بایستی با دیدن لوگوی شما، تجارت و کسب و کارتان را بشناسد و در ذهن خود به دنبال این باشد که لوگوی شما را در چه فضاهای دیگری دیده است. این فضا می‌تواند دفتر شما یا وب سایت، خبرنامه، نمونه کارها و … باشد.

۲. نام و عنوان شغلی

وجود اطلاعاتی در متن کارت ویزیت مثل نام و عنوان شغلی به نظر موضوعی عادی است و نیازی به شرح ندارد. اما در عمل اینگونه نیست. به خاطر داشته باشید که کارت ویزیت وسیله ای برای معرفی شجره نامه شما نیست بلکه  برای معرفی کسب و کار شما به مخاطب و مشتری است. پس باید اطلاعات درج شده در کارت ویزیت به گونه ای باشد که مخاطب با دیدن آن به سمت شما آمده و مشتاق به کسب اطلاعات بیشتر باشد.

از همین رو در کارت ویزیت شرکتی و سازمانی بعد از قرار دادن اسم برند و لگو ، نام خود را پیش از عنوان شغلی درج کنید.

در مورد عنوان شغلی چگونه عمل کنیم؟

اگر هم زمان به عنوان یک مترجم آزاد، کارآفرین و صاحب کسب و کار کوچک مشغول به کار و فعالیت هستید، به طور قطع عناوین مختلف شغلی را می‌توانید یادداشت کنید اما کدام یک برای درج در کارت ویزیت برای شما مثمر ثمر خواهد بود؟ بهتر است از آن عنوانی برای معرفی شغل خود استفاده کنید که اصلی ترین کار شما است و تمایل دارید در آن شاخه به کار گرفته شود.

شاید در یک کنفرانس یا رویداد تجاری کارت ویزیت های زیادی به شما داده می‌شود که در کنار عنوان شغلی و نام آنها، شاخه اصلی فعالیت نوشته نشده است. این یک ضعف بزرگ در کارت ویزیت است زیرا شخص گیرنده کارت پس از مدتی با مشاهده آن کارت به خاطر نخواهد آورد که حوزه کاری مربوطه چه بوده است و نتیجه آن ارسال کارت ویزیت به سطل زباله به جای برقراری تماس با وی است.

۳. اطلاعات تماس

اطلاعات تماس مهمترین بخش اطلاعات در متن کارت ویزیت است. اگر می‌خواهید مخاطبان و مشتریان با شما تماس بگیرند باید به آنها بگویید که چگونه این کار را انجام دهند. اما پرسش اصلی این است که چه اطلاعاتی در این خصوص باید قید شود؟ پاسخ : راه های ارتباطی مستقیم .

با توجه به ماهیت کارت ویزیت ها که تبادل آنها براساس یک ارتباط انسانی مستقیم است، این کارت ها یک ارتباط مستقیم را میان شما و مخاطبتان ایجاد می کنند. به همین علت نباید این ارتباط را با یک ایمیل عمومی مانند info@yourdomain.com که مربوط به کل شرکت می شود و یا یک خط تلفن که به اپراتور متصل می‌شود، شکننده و تضعیف کنید.

شماره شما باید ثابت باشد. نباید شماره ای را یادداشت کنید که با جا به جایی و تغییر مکان، مخاطب نتواند با شما  ارتباط بگیرد. اگر صاحب یک تجارت حرفه ای هستید ایمیلی را ذکر نکنید که تحت یک سرویس دهنده عمومی مانند Gmail باشد ، زیرا بسیار غیر حرفه ای است.

همواره اطلاعات تماس مستقیم خود به عنوان یک دارنده کسب و کار و تجارت را در کارت ویزیت ذکر کنید و از قرار دادن راه های تماس شخصی خود در کارت ویزیت کسب و کارتان اجتناب کنید.

۴. قرار دادن وب سایت به شیوه هوشمندانه

هدف از قرار دادن آدرس وب سایت در کارت ویزیت این نیست که به همگان بگویید شما نیز یک وب سایت دارید.

مخاطبان و مشتریان با دیدن آدرس وب سایت شما بر روی کارتتان به محض رسیدن به منزل یا محل کار خود سعی می‌کنند وارد وب سایت شما شوند تا اطلاعات بیشتری را از شما دریافت کنند. پس بهتر است آنها را به صفحه ای هدایت کنید که اطلاعات مدنظر شما را به آنها نشان دهد.

یک صفحه با یک شعار یا ویدیوهای کوتاه و سرگرم کننده را ضبط کنید تا مخاطبان بهتر بتوانند از شما اطلاعات لازم را کسب کنند. می‌توانید در آن صفحه یک رویداد ویژه یا پیشنهاد خاص را به منظور تشکر از آنان بابت مراجعه به وب سایتتان در نظر بگیرید.

یک نکته حرفه ای: یک URL یا نشانی را به وب سایت خود اضافه کنید که بسیار کووتاه و تایپ آن آسان باشد.

به یاد داشته باشید که هیچ کس یک آدرس سه خطی را تایپ نمی‌کند.

به همین خاطر آدرس صفحه خود را ساده و جذاب نگه دارید. به عنوان مثال آدرس yourdomain.com/magic بسیار جذاب تر از آدرس yourdomain.com/landing-page است.

۵. پروفایل ها در شبکه های اجتماعی

پروفایل خود در شبکه های اجتماعی را در گروه اطلاعات در کارت ویزیت قرار دهید. اما الزاما همه آنها را در کارتتان یادداشت ننمایید.

شبکه های اجتماعی بخش ضروری کسب و کارهای سنتی و مجازی شده اند و امروز اگر شما در این شبکه ها نباشید از نظر مشتریان، حضور شما ناقص و دارای اشکال است.

اما این بدین معنا نیست که باید هرچه پروفایل در شبکه های اجتماعی دارید را در کارت ویزیت خود قرار دهید. بایستی پروفایل های خود را اولویت بندی کرده و پروفایل هایی که در راستای کسب و کار شما است را در کارت خود قرار دهید.

برای مثال چنانچه شما یک عکاس یا فیلمبردار هستید و با یک حساب کاربری در شبکه اجتماعی اینستاگرام فعال هستید، آن را در کارت خود یادداشت کنید. اگر صاحب کسب و کار کوچکی هستید با حضوری قوی و پرقدرت در شبکه های اجتماعی مرتبط آن را تبلیغ کنید.

تاکید می‌کنیم پروفایل هایی را در کارت ویزیت خود قید کنید که در زمینه کاری شما قوی و مفید باشند.

۶. فضای سفید

بله، درست است، فضای سفید  (خالی) بسیار مهم است و جایگاه ویژه ای در کارت ویزیت دارد. چند بار پیش آمده است که کارت ویزیتی را دریافت کرده و با نگاه به آن و مشاهده محتوای بسیار زیاد، احساس ناخوشایندی داشته اید؟

باید محتوای شما به قدری باشد که بیننده با دیدن کارت ویزیت شما احساس بدی نداشته و مایل به نگهداری آن باشد.

معنای فضای سفید نیز به همین مهم اشاره می‌کند که فضای خالی از محتوا بایستی بر روی کارت ویزیت شما باشد تا محتوای کارت خوانا بوده و خسته کننده نباشد.

برای مشاهده بهتر این موضوع می‌توانید به طرح کارت ویزیت های مینیمالیستی موجود در اینترنت که حاوی اطلاعات لازم و کافی هستند، نگاهی بیندازید.

۷. خلاقیت

این نکته نهایی بسیار مهم و در واقع پایانی موفقیت آمیز برای همه نکات مطرح شده است. اگر همه نکات فوق را رعایت کنید اما خلاقیت در قرار دادن اطلاعات در کارت ویزیت به خرج ندهید، به هیچ وجه آن نتیجه دلخواهتان را کسب نخواهید کرد.

سعی کنید از طریق طراحی کارت ویزیت خود مخاطب را از کسب و کارتان آگاه سازید. برای مثال اگر شما در زمینه موسیقی فعالیت می‌کنید، می‌توانید کارت ویزیت خود را به صورت یک پیانو طراحی کنید.

اگر یک عکاس هستید می‌توانید یک طراحی مدرن را انتخاب کنید یا هماهنگ با نام آتلیه خود، یک طراحی کلاسیک اما خلاقانه داشته باشید.

متن زیبا برای کارت ویزیت

اگر شما کسب و کار حرفه ای و بزرگی دارید و یا از آن دسته افرادی هستید که برای برند سازی خود ارزش بالایی قائل هستید. می‌توانید طراحی کارت ویزیت اختصاصی و تاثیر گذار را خود را به ما بسپارید.

به نظر شما قرار دادن چه اطلاعاتی روی کارت ویزیت ضروری است؟ چگونه می توان متنی زیبا برای کارت ویزیت طراحی کرد؟ در ادامه مطلب ۷ نکته مهم و اساسی را در این زمینه خواهیم گفت. شما می توانید با رعایت این نکات، کارت ویزیت خود را از یک تکه کاغذی که مردم به خانه هایشان می‌برند یا دور می‌اندازند به یک وسیله ارتباطی و بازاریابی قدرتمند تبدیل کنید.

متن کارت ویزیت

روی کارت ویزیت چه بنویسیم؟

کارت ویزیتی که ما به مخاطبانمان ارائه می‌دهیم در جلب نظر و آشنایی آنان با ما و کسب و کارمان تاثیر زیادی دارد. به همین دلیل باید به دنبال طراحی و چاپ کارت ویزیتی باشیم که کیفیت و جذابیت بالایی داشته باشد. این کارت باید کاملاً حرفه ای، خوانا، و جذاب باشد تا بتوانید مشتریان را جذب کند.  اعمال همه این نکات روی یک کاغذ کوچک کار چندان ساده ای نیست؛ اما قابل انجام است.

نام برند و اطلاعات تماس از مهم ترین اجزای کارت ویزیت به حساب می آید، چرا که هدف اصلی کارت ویزیت این است که به افراد کمک کند شما را به خاطر بسپارند و بتوانند در صورت نیاز با شما تماس بگیرند. اطلاعات تماس می تواند شامل شماره تماس، آدرس پستی، کروکی و آدرس ایمیل شما باشد.

متن کارت ویزیت چه اطلاعاتی را در اختیار مخاطب قرار می دهد؟ همانطور که به آن اشاره کردیم، کارت ویزیت یکی از موثرترین و ارزانترین ابزارهای تبلیغات و بازاریابی به شمار می رود. کارت ویزیت هویت برند را به نمایش در می آورد و اطلاعات یک شخص یا شرکت را به ساده ترین شکل در اختیار مخاطبان قرار می دهد.

اما در درج متون بر روی کارت ویزیت چه اصولی باید رعایت شود؟ یکی از مهم ترین نکات در طراحی کارت ویزیت توجه به فضای سفید یا همان فضای منفی است. فضای سفید هر فضایی در کارت ویزیت است که متن ندارد. مقدار این فضای خالی در کارت ویزیت شما از عناصر  کارت به حساب می آید، چرا که استفاده اصولی از از فضای خالی باعث می شود تا طراحی و ساختار اطلاعات ساده و خوانا باشد. توجه داشته باشید تا فضای کافی برای جداسازی مهم ترین اطلاعات و متمایز کردن آنها ببر روی کارت ویزیت را داشته باشید.

بنابراین، متنی که بر روی کارت ویزیت قرار می گیرد میبایست اصولی و مفید بوده تا اطلاعات را به بهترین شکل انتقال دهد. از جمله این اطلاعات که برخی ضروری و مهم بوده و برخی اطلاعات تکمیلی حساب می شوند شامل نام و خدمات برند، اطلاعات تماس، لوگو یا عکس، آدرس وبسایت یا شبکه های اجتماعی، آدرس پستی، کد QR و … هستند. در ادامه با جزئیات بیشتری به این موارد میپردازیم.

خدماتی که برند شما ارائه می دهد از دیگر اجزای مهم یک کارت ویزیت است. کسی که به کارت ویزیت شما نگاه می کند باید فوراً بتواند تشخیص دهد که برندتان در چه زمینه ای فعالیت می کند. می توانید این موضوع را با درج شعار تبلیغاتی برند و یا عنوان خدمات در کارت ویزیت به وضوح بیان کنید. فرض کنید یک فریلنسر یا صاحب کسب و کار کوچک هستید، در اینصورت این موضوع را همراه با خدماتی که ارائه می دهید مشخص کنید. یا اگر مدیر یک شرکت هستید، حتما علاوه بر نقش خاصی که در زمینه های مختلف در آن شرکت دارید، عنوان «مدیر» را نیز بر روی کارت درج کنید تا تمامی کارهایی که برای آن کسب و کار انجام می دهید شناخته شود.

آدرس وبسایت و شبکه های اجتماعی هم از جمله اطلاعاتی هستند که در کنار اطلاعات تماس اصلی، می توانند روی کارت درج شوند تا مخاطب بتواند از راه های مختلفی با شما در ارتباط باشد. با درج آدرس وبسایت و یا کد QR بر روی کارت ویزیت می توانید فرد را به صفحه اصلی یا بخش های دیگر وبسایت خود مثل “درباره ما” و یا “ارتباط با ما” هدایت کنید. حتی می توانید برای نمایش تصاویر مربوط به خدمات خود مانند نمونه کارها و غیره نیز از این روش استفاده کنید که می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد.

استفاده از لوگو و تصاویر می توانند یک عنصر بصری جذاب تری اضافه کنند که کارت ویزیت شما را به یاد ماندنی تر می کند. می توانید از تصویر خود و یا لوگوی برند و حتی نمونه کاری از خدماتی که انجام می دهید استفاده کنید. حتما به این نکته توجه کنید که  تصویری که انتخاب می کنید وضوح بالایی داشته باشد تا در اندازه کوچک به راحتی قابل مشاهده باشد.

در آخر

اگر نمی‌توانید ایده های خوب برای کارت ویزیت خود بیابید نیز نگران نباشید. می‌توانید از یک طراح حرفه ای و خلاق کمک بگیرید یا از نمونه کارت ویزیت های موجود در اینترنت استفاده کرده و ایده بگیرید.

آنچه که شما تصمیم بر انجام آن گرفته اید ایجاد ارتباطی دو سویه با مشتری و مخاطب با ارائه یک کارت ویزیت حرفه ای و حاوی نکات و اطلاعات مهم است، زیرا گاهی داشتن یک کارت ویزیت جذاب به برقراری ارتباط میان مخاطب و صاحب کسب و کار می‌انجامد، هدفی که همه کارت ویزیت ها به دنبال انجام آن هستند.

 

متن برای کارت ویزیت عکاسی

کارت ویزیت برای صنف عکاسی، یکی از مهم‌ترین راه‌های برندینگ و ماندن در ذهن مخاطب می‌باشد. برای عکاسان و فیلم‌بردارها یک امر طبیعی است که مشتریان و همراهان از آن‌ها شماره تماس درخواست میکنند. حالا اگر یک کارت ویزیت خلاقانه و جذاب به مشتری بدهید، بدون شک در ذهن مخاطب ماندگارتر خواهید بود. در ادامه متن برای کارت ویزیت عکاسی را بررسی می‌کنیم:

متن برای کارت ویزیت عکاسی

متن روی کارت ویزیت عکاسی

در روی کارت ویزیت بهتر است لوگو و یک راه‌ارتباطی مانند آدرس سایت یا پیج اینستاگرام درج شود!

  • لوگو عکاسی
  • آدرس سایت یا پیج اینستاگرام

متن پشت کارت ویزیت عکاسی

در پشت کارت ویزیت شما می‌توانید راه‌های ارتباطی بیشتر + معرفی برخی خدمات را به صورت کلی داشته باشید. ( حتما توجه کنید که با متن زیاد، کارت ویزیت خود را شلوغ و زشت نکنید! )

  • شماره‌های تماس
  • آدرس دقیق
  • معرفی کلی خدمات ( عکاسی صنعتی / مدلینگ / ودینگ و… )
  • آدرس صفحات اجتماعی
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 4.3]
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان، متولد دی ماه 1374 فارغ التحصیل رشته الکترونیک به عنوان مدیر سایت بنرساز فعالیت خود را در زمینه طراحی گرافیک از سال 1390 آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید: