متن منوی رستوران

متن منوی رستوران را چگونه بنویسیم؟ در صنعت رستوران، داشتن یک منو با طراحی زیبا که چیدمان خوبی نیز داشته باشد، امری ضروری است. طراحی منوی رستوران یکی از مهم ترین اقدامات در زمان راه اندازی رستوران یا کافی شاپ است. منوی رستوران شما ابزار اصلی فروش شماست. در این مقاله از سایت “بنر ساز”  به نکات لازم جهت طراحی و نوشتن منوی مناسب برای رستوران اشاره خواهیم کرد:

متن منوی رستوران و کافه

در متن منوی رستوران، نباید از جملات بلند و زیاد استفاده کرد، اگر منوی شما حالت تراکت دارد و بیرون از رستوران به دست مشتری خواهد رسید، حتما باید راه های ارتباطی مثل آدرس، شماره تماس، وب سایت و… در آن درج شود. اما در صورتی که منوی شما در داخل مجموعه به مشتری داده خواهد شد، نیازی به آدرس و شماره تماس نیست!

۱- انتخاب آیتم های منو

نوشتن منوی رستوران بسیار حائز اهمیت است. چه غذاهایی را باید در منو گنجاند و از ارائه چه غذاهایی باید صرف نظر کرد؟ یک منوی ایده آل ترکیب و تعادلی از غذاهای منحصر به فرد و غذاهای قدیمی و دلخواه اکثریت مشتریان می باشد. همچنین باید در برگیرنده ی غذاهایی با قیمت متعادل برای حفظ سود باشد. غذاهایی را باید انتخاب کرد که بتوان در مواقع شلوغی و پیک رستوران در آشپزخانه به سرعت تهیه و ارائه کرد.

۲- قیمت گذاری آیتم های منو

دانستن قیمت مواد اولیه برای نوشتن متن منوی رستوران، ضروری است. به عبادت دیگر برای قیمت گذاری آیتم های منو دقیقاً نیاز دارید بدانید قیمت مواد اولیه ی هر غذا چقدر است. به طور متوسط سود هر منو برای شما چیزی حدود ۴ الی ۴/۵ برابر می باشد. بدین معنی است که اگر شما به عنوان مثال مواد اولیه را ۱۰۰۰ تومان خریداری می کنید باید چیزی در حدود ۴۵۰۰ تومان به فروش برسانید. شاید به نظر برسد که شما مبلغ بسیار بالایی سود خواهید کرد ولی فراموش نکنید که شما صرفاً بابت همان مواد غذایی پول نمی گیرید. شما به افرادی بابت آماده سازی، پخت، سرو، نظافت سالن و … پول پرداخت می کنید به علاوه شما هزینه هایی مثل هزینه های جاری نیز دارید.

متن منوی رستوران

۳- در مورد طرح بندی منو تصمیم بگیرید

فونت و رنگ آمیزی طرح منوی شما باید تم رستوران شما را منعکس کند. به عنوان مثال اگر شما قصد دارید یک رستوران مکزیکی راه اندازی کنید، رنگهای پر جنب و جوش مثل قرمز، بنفش، فیروزه ای و سبز انتخابهای مناسبی برای منو خواهد بود. دقت کنید که از فونت های بسیار ریز یا فونت هایی که خواندن آنها دشوار است پرهیز کنید.

۴- در منوی رستوران از چه چیزهایی باید اجتناب کرد

منو قلب هر رستوران محسوب میشود. در حقیقت ویترینی است برای انواع غذا و نوشیدنی شما. درحالی که میتوان منوها را به عناوین مختلف و متنوع به مشتریان ارائه داد ولی چند دستورالعمل مهم وجود داد که برای نوشتن و طراحی منو باید رعایت کرد. همانطور که قبلاً گفته شد از فونت های غیر معمول و سخت برای نوشتن منو استفاده نکنید. از نوشتن مقدار دقیق غذایی که در بشقاب مشتری سرو خواهد شد پرهیز کنید. از نوشتن بیش از حد اصطلاحات آشپزی خودداری کنید، منو شما باید برای همه قابل درک باشد، و بسیاری موارد مشابه دیگر.

۵- متن منوی رستوران خود را آپدیت کنید

منو چیزی نیست که یکبار نوشته شود و بعد به دست فراموشی سپرده شود. منوی خود را حداقل سالی یکبار و ترجیحاً سالی دوبار آپدیت کنید. به روز رسانی منظم منو به شما اجازه می دهد تا غذاهای محبوب را تقویت و غذاهای کم فروش تر را بررسی کنید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان، متولد دی ماه 1374 فارغ التحصیل رشته الکترونیک به عنوان مدیر سایت بنرساز فعالیت خود را در زمینه طراحی گرافیک از سال 1390 آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید: