متن تراکت

متن تراکت یکی از مهم ترین قسمت در طراحی یک تراکت می باشد اما این متن چه ویژگی هایی باید داشته باشد در ادامه به این موضوع می پردازیم و بهترین نکته ها را در این مورد به شما آموزش خواهیم داد.

تراکت در ظاهر ، تبلیغاتی ساده و پیش پا افتاده است و جزو اولین تبلیغات محلی می باشد ولی تراکت طلایی واقعا به این سادگی ها هم نیست. نکاتی طلایی دارد که می تواند ما را به نتیجه مطلوب برساند. برای نوشتن یک تراکت طلایی باید نکات زیادی را مدنظر قرار داد. تراکت طلایی باید جوری باشد تا بتواند در ابتدا، دستان مخاطب را هدف قرار دهد و در دستانش قرار بگیرد و بعد از آن، روی ذهنش اثر بگذارد. به نکات زیر توجه کنید و آن ها را به کار ببندید :

متن برای تراکت

متن تراکت بسیار مهم است چرا که شما باید در کوتاه ترین زمان مخاطب را جذب کنید و هدف خود را به اون منتقل کنید اگر خدماتی دارید یا میخواهید محصولی بفروشید، پس باید جذاب ترین متن را در تراکت خود قرار دهید. در انتخاب متن تراکت باید این دو نکته را در نظر بگیرید .

۱٫بدانید واقعا چه چیزی را می خواهید به مخاطب خود انتقال دهید و می خواهید مخاطب شما چه چیزی را در مورد کسب و کار و محصول یا خدمات شما بداند.

۲٫طفره نروید. مطالب را ساده و روان و شفاف بنویسید. مخاطب باید بداند قرار است از چه چیزی استفاده کند.

در ادامه به نکات ریزتری اشاره میکنیم با ما تا ادامه مقاله همراه باشید.

متن تراکت تبلیغاتی

تبلیغات یکی از مهم ترین بخش های شناساندن یک برند می باشد، اگر میخواهید با هزینه کمتر تبلیغات محیطی انجام دهید تراکت بهترین گزینه می باشد. تراکت ها نقش موثری در تبلیغات دارند یکی از بهترین راه های تبلیغات محیطی می باشد که می توانید برای معرفی برند خود استفاده کنید. اما فقط چاپ و طراحی تراکت کافی نیست شما باید جامعه هدف خود را بشناسید چرا که مثلا پخش تراکت لوازم آرایشی برای اقایان درست نیست باید جامعه هدف شما خانم ها باشند و در جای درست تراکت های خود را پخش کنید.
حال بیایید نکته های خوب در نوشتن متن را باهم بررسی کنیم تا یک تراکت جذاب با متن جذاب داشته باشیم.

تعداد حروف را مناسب در نظر بگیرید

با توجه به دنیای امروزی و صبر و حوصله مخاطب ها شما باید در کمترین زمان و با کوتاه ترین جمله ها مخاطب خود را جذب کنید پس از تعداد حروف و کلمه های زیادی در تراکت استفاده نکنید.تعداد حروف در هر سطر بهتر است بین ۳۵ تا ۵۵ حرف باشد. کمتر از آن اثرگذار نیست و بیشتر از آن نیز مخاطب را خسته می کند از این رو فاصله بین کلمات را نیز مناسب در نظر بگیرید. سعی کنید در هر سطر بیشتر از ۱۲ کلمه نباشد.

مثبت بنویسید

سعی کنید از جملات مثبت استفاده کنید. اگر مجبور هستید از افعال منفی استفاده کنید حداقل آن را متفاوت کنید. واژه ها در ذهن افراد پیام ایجاد می کنند. از کلماتی که بار مثبتی دارند استفاده کنید مثلا به جای اینکه در جمله ای، کلمه هزینه را بکار ببرید، جمله را جوری بنویسید که از کلمه صرفه جویی استفاده کنید. یک طراحی گیرا و جذاب داشته باشید مثلا برای دور تا دور کاغذ از حاشیه هایی زیبا و مناسب متن استفاده کنید. به روش های مختلف با مخاطب ارتباط موثر برقرار کنید.

بهترین رنگ ها

نباید از تاثیر رنگ بر روی ذهن مخاطب چشم پوشی کنید اکثر تراکت ها را به صورت سیاه سفید هستند اما تاثیر تراکت های رنگی خیلی خیلی بیشتر از تراکت سیاه سفید می باشد. بطور معمول از نوشته های مشکی بر روی کاغذ سفید استفاده می شود. از خود خلاقیت نشان دهید و سنت شکنی کنید تا متفاوت دیده شوید. از حالت معمول که خیلی ها استفاده می کنند سعی کنید دوری کنید. می توانید از کاغذ های رنگی استفاده کنید ولی به رنگ نوشته نیز دقت کنید.یک سری از ترکیب رنگی های جذاب را در پایین برای شما آورده ایم:

  • سیاه روی زرد / سبز روی سفید / قرمز روی سفید / سفید روی آبی / آبی روی سفید
  • سیاه روی سفید / زرد روی سیاه / سفید روی قرمز / سفید روی سبز / سفید روی سیاه
  • قرمز روی زرد / سبز روی قرمز / قرمز روی سبز / آبی روی نارنجی / نارنجی روی سفید / نارنجی روی سیاه

این تداخل رنگی باعث جلب توجه بیشتر و بهتر خواندن آن می شود.

فونت مناسب

برای تبلیغات چاپی بهتر است از فونت های ساده و کلاسیک استفاده کنید.

در یک متن حداکثر از دو نوع فونت استفاده کنید. یک فونت برای متن و یک فونت دیگر برای کلمات یا جملات کلیدی.

کلمات کلیدی را کمی درشت تر بنویسید جوری که با بقیه متن متفاوت به نظر آید.

با جنس ورق تراکت طلایی ، اجازه دهید تا مشتری ارزش کار شما را بیشتر لمس کند

مخاطبان شما به جنس ورقی که به آن ها داده می شود توجه می کنند. هر چه بیشتر برای کسب و کار خود ارزش قائل هستید سعی کنید این موضوع را در تراکت طلایی که چاپ می کنید نشان دهید. جنس ورق چیزی است که افراد آن را لمس می کنند. اکثر افراد حواس پنجگانه ای هستند یعنی سیگنال هایی که از حواس پنجگانه شان دریافت می کنند را به عنوان پیام و منبع اطلاعات خود دریافت خواهند کرد؛ پس برای یک تراکت طلایی باید به تمام این موارد بخوبی دقت کنید.

توجه مخاطب را جلب کنید

اگر تعداد کل واژه های شما از ۲۵۰ کلمه بیشتر است ابتدای متن را با حروف درشت شروع کنید تا توجه مخاطب را جلب کند، زیرا وقتی در یک نگاه مخاطب ببیند که تعداد کلمات زیاد است از خواندن آن صرفه نظر می کند. شما با حروف درشت در ابتدای متن توجه مخاطب را به متن جلب می کنید و او را ترغیب به خواندن می کنید. بهترین متن ها از ۵۰ کلمه بیشتر نیست.

متفاوت باشید

برای متفاوت جلوه دادن کلمات کلیدی می توانید موارد زیر را انجام دهید:

از حروف ایتالیک استفاده کنید / درشت تر بنویسید / به آن رنگ بدهید.

زیر کلمات خط بکشید / علامت خاص را در اول و آخر آن قرار دهید مثل (*)

۸٫شکل نوشتن واژه ها بهتر است بصورت افقی یا همان شکل ساده باشد. از شکل های دارای انحنا و مارپیچ خودداری کنید. خواندن شکل ساده حروف راحت تر است. سرعت خواندن شکل ساده حروف بیشتر می باشد.

۹٫حروف چینی را به شکل متداول و معمول در نظر بگیرید. شکل معمول همانند آن چیزی می باشد که در مجلات، روزنامه ها و کتاب ها دیده می شود. در یک جمله ، حروف چینی باید خوانا باشد.

ساده باشید

برای یک تراکت طلایی باید اصل سادگی را رعایت کرد. هر چه صفحه تراکت شلوغ تر باشد خوانندگان کمتری دارد زیرا شلوغی باعث سردرگمی مخاطب می شود.

۱۰٫اگر محصول یا خدمات شما دارای تخفیف یا جایزه ای ویژه می باشد آن را بگونه ای مشخص در تراکت برجسته کنید مثلا در یک کادر قرار دهید یا با رنگی دیگر بنویسید.

۱۱٫یادتان باشد اگر محصول یا خدمات شما جدید می باشد باید اطلاعات کافی و لازم را به مخاطب خود بدهید تا بتواند آن را خوب تصور کند و اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشد و بداند قرار است چه چیز را بدست آورد. برای محصولات جدید باید اطمینان خاطر و تضمینی وجود داشته باشد تا بتوانید مشتری را ترغیب به استفاده از آن کنید.

از زیرعنوان استفاده کنید

اگر متن شما بیش از اندازه طولانی می شود حتما حداقل از یک زیرعنوان استفاده کنید تا مخاطب با یک نگاه کوتاه بتواند مفهوم کلی آن را متوجه شود.

با مشتری راحت باشید

جملات خود را با لحنی دوستانه ، صمیمی و خودمانی بنویسید البته این موضوع بستگی به محصول یا خدمات شما دارد مثلا برای یک خیریه باید با لحن عاطفی نوشت و یا برای یک موسسه بیمه با لحنی جدی.

۱۲٫در سطر اول حتما محصول خود را نام ببرید و از اول تا آخر ، دست کم چهار بار از نام محصول یا خدمات خود استفاده نمایید.

واضح بنویسید

متن خود را جوری بنویسید که هر کسی که آن را می خواند بتواند متوجه موضوع آن شود حتی اگر موضوع فنی باشد. کلمات ساده و متداول بکار ببرید.

۱۳٫جمله های خود را با زمان حال بنویسید. اینگونه می توانید نظر خود را بدهید و بگویید در صورت استفاده از محصول یا خدمات شما، چه اتفاق خوبی قرار است بیفتد و برای دسترسی به آن چکار باید کرد. از زمان آینده فقط برای موقعی که می خواهید تعهدی به مشتری بدهید استفاده کنید.

۱۴٫حقایق را به مخاطب خود بگویید. آن ها صداقت شما را باور می کنند، به آن احترام می گذارند و آن را مدنظر قرار می دهند.

تراکت خاص و متفاوت

اگر میخواهید تراکت شما را خیلی خاص و متفاوت باشد می توانید از برش های خاص و اختصاصی برای تراکت خود استفاده کنید. این خلاقیت میتواند خیلی باعث جذب مخاطب شود و کنجکاو شود که محتوای تراکت شما چه می باشد و زمانی را برای مطالعه تراکت اختصاص خواهد داد.
تیم حرفه ای بنرساز با بررسی برند شما بهترین طرح را برای شما آماده خواهند کرد اگر سوالی در این باره دارید میتوانید در قسمت دیدگاه از ما سوال کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان، متولد دی ماه 1374 فارغ التحصیل رشته الکترونیک به عنوان مدیر سایت بنرساز فعالیت خود را در زمینه طراحی گرافیک از سال 1390 آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید: