طراحی کتابچه ام دی اف رحمان

طراحی کتابچه ام دی اف رحمان

طراحی کتابچه ام دی اف رحمان

برای ثبت سفارش از ” بنرساز ” روی لینک کلیک کنید.

یا با شماره ۰۹۲۱۴۵۷۳۸۷۶ تماس بگیرید

 

 

طراحی کتابچه ام دی اف رحمان

 

طراحی صفحات، ترکیبی جادویی از سه عنصر رنگ و حروف و تصویر هستند که باید دو وظیفه جلب و قاپیدن چشمان تورق‌کنندگان و اطلاع‌رسانی را بر عهده داشته باشند.در امان عناوین مقالات معمولاً با فونت‌های مشخصی نوشته شده و اغلب در مکان‌های خاص بالای صفحات (سمت راست) می‌باشند که تکه‌ای فضا و تشابه فونتی از جمله عوامل ضعف طراحی صفحه محسوب می‌شود.استفاده از مکان‌های مختلف و انحصار عناوین در فضای سفید یا استفاده از فونت‌های مناسب موضوع مقالات از عوامل موثر در طراحی صفحات محسوب می‌شود که (مجله شماره۶) توانسته تا حدودی از نوع مکان‌یابی و استفاده از فونت‌های مناسب بهره ببرد.

از جمله موارد تأثیرگذار در طراحی مجله‌ها، استفاده مناسب از رنگ‌آمیزی است رنگ‌آمیزی صفحات باید به صورت همگون یا موضوعات باشد و علاوه بر آن باید بتواند شادابی خاصی به مخاطب بدهد تا به صورت لحظه‌ای در بیننده تأثیر گذاشته، چشمان او را نوازش دهد یا شُکی در آن حاصل کند که ورق زدن مجله را تا به آخر ادامه یابد. رنگ‌آمیزی امان، گاهاً با موضوعات هم‌خوان نبوده، و چه‌بسا در ضدّیت با آن می‌باشد مثلاً مجله شماره صفحات ۳۶ و ۳۷ موضوع مقاله ویژگی‌های مشترک یاران امام حسین و امام زمان است که رنگ‌ انتخاب شده برای صفحات خاکستری است در صورتی‌که می‌توانست از دو رنگ سبز و قرمز استفاده کند.

عدم هماهنگی رنگی (هارمونیزه) در بعضی از صفحات از نکات ضعف طراحی است که شوق خواندن و لذت مطالعه را از خواننده می‌گیرد.از جمله موارد غیر استاندارد صفحه‌آرایی در جمله استفاده کم و محدود از تصاویر مناسب موضوعات مقالات است. در صفحه‌آرایی استاندارد تصاویر بزرگ با زیرنویس مطابق آن عامل مهمی را در جلب چشمان و پیش‌برد آن به سوی متن اصلی دارد.

جنس کاغذ استفاده از کاغذ مرغوب در نشان دادن بهتر گرافیک و آسودگی خاطر خواننده تأثیر دارد. علاوه بر آن‌که مجلات تخصصی می‌بایست از کاغذهای مرغوب استفاده کنند چرا که معمولاً خوانندگان آنها را آرشیو می‌کنند و این عامل می‌تواند در سالم ماندن مجلات برای زمانی طولانی‌ موثر باشد.در سری مجلات امان به جز شماره (۱۱ و ۱۲) ما بقی شماره از کاغذ مرغوب استفاده نموده‌اند و روی‌کرد مجله در این مورد قابل تحسین است.

 

طراحی کتابچه ام دی اف رحمان

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان، متولد دی ماه 1374 فارغ التحصیل رشته الکترونیک به عنوان مدیر سایت بنرساز فعالیت خود را در زمینه طراحی گرافیک از سال 1390 آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید: