طراحی منوی کافی شاپ ویتامین بار عسل

طراحی منوی کافی شاپ ویتامین بار عسل

طراحی منوی کافی شاپ ویتامین بار عسل توسط تیم طراحی بنر ساز صورت گرفته است.

یکی از کارهای نه چندان آسانی که هنگام راه اندازی کافی شاپتان باید انجام دهید مشخص کردن و طراحی منوی کافی شاپ است. شاید برایتان سوال پیش بیاید که چرا سخت؟ واقعیت این است که برای داشتن یک منوی مناسب باید چندین فاکتور را در نظر داشته باشید.

کافه عسل ارومیه

کافه عسل، یکی از بهترین و محبوب ترین کافه های شهر ارومیه می باشد. این کافه واقع در خیابان امام / تقاطع عطایی می باشد. منوی بی نظیر، متنوع و خوشمزه آن باعث شده است تا این کافی شاپ از محبوبیت بسیار زیادی بین مردم ارومیه برخوردار شود.

ایده منو کافی شاپ

منوی طراحی شده برای کافی شاپ ها و ویتامین بارها، باید انرژی و خلاقیت خاصی داشته باشد تا مشتری هنگام مطالعه آن بتواند بهترین تصمیم را بگیرد و حس یک سفارش عالی را تجربه کند!

در طراحی منو کافی شاپ باید خلاقانه عمل کرد، همچنین دسته بندی محصولات مانند: آبمیوه ها، شیک ها، کیک ها و… را به صورت منظم و مشخص جدا کنید تا مشتری به راحت ترین روش بتواند سفارش خود را انتخاب کند.

برای پیدا کردن ایده های خلاقانه برای منوی کافی شاپ می توانید از سایت ” پینترست ” استفاده کنید!

طراحی منوی کافی شاپ

طراحی منوی کافی شاپ اولین موردی که باید حسابی به آن فکر کنید و برایش برنامه ریزی کنید نوشیدنی‌هایتان هستند.

به این فکر کنید که چه چیزهایی را می‌توانید هر روز تهیه کنید و چه چیزهایی را نه. اینکه مشتری از منوتان چیزی را سفارش دهد و شما نتوانید آن را سرو کنید چندان خوشایند نیست. چنین چیزهایی را می‌توانید روی یک بورد کوچک به عنوان منوی روز مشخص کنید.

یک ایده خلاقانه برای اینکه بتوانید منوی روزانه کافی شاپ تان را روی دیوار مقابل چشم مشتریان نصب کنید.

برای اینکه بتوانید ایده بگیرید، بد نیست سری به کافی شاپ‌های مختلف بزنید و هر چه تعداد منوی که می‌توانید را ببینید. تنها به فضاهای دم دستتان فکر نکنید؛ در اینترنت به دنبال منوی کافی شاپ‌های مختلف از شهرهای دیگر و حتی از کشورهای دیگر بگردید و نوشیدنی‌هایی که از پس تهیه‌شان برمی‌آیید و به نظرتان جالب هستند یادداشت کنید. به جز کافی شاپ‌ها منوی کافه‌ها و بارها را نیز ببینید و البته به طراحی منو‌ها نیز توجه کنید؛ بدون شک ایده‌های خلاقانه‌ای خواهید یافت.

طراحی منوی کافی شاپ

چند دسته از نوشیدنی‌هایی که باید در منوتان بگنجانید این‌ها هستند:

  • نوشیدنی‌هایی که بر پایه اسپرسو هستند (امریکانو، لاته، کاپوچینو،ماکیاتو و …)
  • قهوه‌های دمی مثل فرنچ پرس و …
  • نوشیدنی‌های گرم دیگر مانند چای، انواع دم‌نوش، هات چاکلت و …
  • نوشیدنی‌های سرد مانند شیک‌ها، اسموتی‌ها، آبمیوه‌ها، کوکتل‌ها و …
  • نوشیدنی‌های فصلی، جایی که می‌توانید خلاقیت بیشتری به خرج دهید و طعم‌ها و حس و حال‌های هیجان انگیزتری به منوتان اضافه کنید. اگر بخواهید منوتان را هر فصل عوض نکنید شاید بد نباشد که نوشیدنی‌های این بخش را هم کنار منوی روزتان روی یک برد اضافه کنید.

نکته: توجه کنید که درمواردی که واضح نیست نوشیدنی از چه چیزهایی تشکیل شده توضیحات کافی را ارائه کنید و گزینه‌هایی را که می‌توانید بسته به انتخاب مشتری به نوشیدنی‌هایتان اضافه کنید (مثل شیر، انواع سیروپ و …) را هم قید کنید.

طراحی منوی کافی شاپ ویتامین بار عسل

طراحی منوی کافی شاپ

طراحی منوی کافی شاپ

ویژگی منو کافی شاپ

طراحی منوی کافی شاپ نیازمند داشتن ویژگی هایی است که عبارتند از :

  • ليست نوشيدنی هايی که حتما بايد در منوی خود داشته باشيد
  • نوشيدنی های که بر پايه اسپرسو هستند. آمريکانو، لاته، کاپوچينو، ماکيانو، …
  • قهوه های دمی مثل فرنچ پرس
  • نوشيدنی های گرم مثل دمنوش ها، چايی، هات چاکلت،…
  • نوشيدنی های سرد مثل شيک ها، اسموتی ها، آبميوه ها، کوکتل ها،….
  • بررسی کافی شاپ های دیگر :

به محيط جغرافيایی که در آن قرار داريد توجه کنيد. به کافی شاپ های اطراف خود سر بزنيد و ببينيد چه چيزهايی را سرو می کنند. و مردم طرفدار کدام يک از آنها هستند. و به يک نکته زياد توجه کنيد و آن اين است که چيزهايی که تازه محبوبيت پيدا کرده اند در کافی شاپ ها را حتما در منوی خودتان داشته باشيد، و خودتان را به روز نگه داريد. برای مثال توجه کنيد که منوی مناسب برای خانواده ها با منوی مناسب برای دانشجوها فرق دارند باهم .

طرح گرافيکی کافی شاپ:

به اين فکر کنيد که منوی خود را چگونه می خواهيد طراحی کنيد. می خواهيد منوی کاغذی داشته باشيد يا روی برد هم می خواهيد منو داشته باشيد. منوی تک صفحه ای می خواهيد يا يک منو با چندين بخش و صفحه و دسته بندی به چه شکل خواهد بود. و به اين نکته بايد توجه داشته باشيد با تهيه يک منوی خوب می توانيد تجربه مشتريان خود را در مورد سفارش پويا تر کنيد.

طراحی منوی کافی شاپ

طراحی منوی کافی شاپ

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان، متولد دی ماه 1374 فارغ التحصیل رشته الکترونیک به عنوان مدیر سایت بنرساز فعالیت خود را در زمینه طراحی گرافیک از سال 1390 آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید: