طراحی منوی غذای فست فود دکترنیک

طراحی منوی غذای فست فود دکترنیک

طراحی منوی غذای فست فود دکترنیک یکی از چندین منوی طراحی شده توسط تیم بنرساز می باشد. در طراحی این منو نکاتی را رعایت کرده ایم که در ادامه برای شما جمع آوری کرده ایم.

 

 

منوی دکتر نیک

طراحی منوی رستوران یک هنر ظریف و حساس است که به سادگی امکان رخ دادن خطا در آن وجود دارد و نیازمند درک صحیحی از نحوه برقراری تعادل میان همه عواملی که در آن نقش دارند می باشد . قبل از هر چیز باید این نکته را در نظر داشته باشید که منو باید در عین حال که جذاب است ساده، خوانا و قابل فهم باشد.

ضرب المثل “ما اول با چشمانمان غذا می خوریم” هنوز هم صدق می کند. اهمیت طراحی منو پیچیده تر از آن است که نقش فهرست کردن پیش غذاها، خوراکی ها و دسرها را داشته باشد. یک منوی موفق و نحوه ارائه آن همانند یک موسیقی خلق و خوی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد و در این مورد بیشترین وظیفه بر دوش طراحی و تایپوگرافی است. عوامل بی شماری بر سرنوشت رستوران شما تأثیر می گذارد و گاهی اوقات، همه چیز به زمان و شانس بستگی دارد. اما موفق‌ترین رستوران‌داران می‌دانند که طراحی منوی عالی ضروری است. نکته حائز اهمیت دیگر این است که یک منوی خوب رستوران باید زنده بوده و همچنین با فضای کلی رستوران شما هماهنگی داشته باشد. البته، همانند آشپزخانه منو باید مرتباً چک شود و قابلیت تغییر و به روز رسانی را داشته باشد.

در طراحی منوی غذای فست فود دکتر نیک از ترکیب رنگ های زرد و مشکی استفاده شده که نه تنها هماهنگی کامل با رنگ سازمانی این برند را دارد، بلکه ظاهری زنده، شاد و هیجان انگیز را به مهمانان القا می کند. استفاده از رنگ تیره در پس زمینه منو همچنین باعث می شود از اذیت شدن چشم جلوگیری کند. استفاده از فونت های مناسب در سایزهای مناسب باعث شده نه تنها نظم خاصی در ظاهر منو به وجود بیاید، بلکه وجه تمایزی بین آیتم های مختلف در منو ایجاد شده که در خوانایی آن نیز تاثیر بسزایی دارد. در طراحی منوی غذای فست فود دکترنیک مراحل مهمی را رعایت کرده ایم که برای شما به صورت خلاصه و مفید در ادامه مقاله آورده ایم:

مراحل طراحی منو رستوران

مواردی که باید در طراحی منو رستوران رعایت کرد به صورت زیر است:

متریال :

هیچ پاسخ ثابتی برای بهترین و مناسب ترین متریال برای منوی غذایی وجود ندارد . به خاطر داشته باشید که انتخاب جنس منو ارتباط زیادی به سبک رستوران شما دارد . مشتریان شما ، قبل از اینکه منوی شما را ببینند لوگوی شما، تبلیغاتتان و دکوراسیون شما را می بینند و یک بک گراند ذهنی از تم شما دارند .اگر رستوران شما یک تم رسمی دارد و یا یک فضای بسیار سطح بالا و درجه یک دارید ، چنانچه یک منوی کاغذی با طراحی ضعیف را به دست مشتری دهید ممکن است در ذهن وی شک و تردید نسبت به کیفیت غذاها ایجاد گردد  و به شما توصیه می گردد از جنس های سخت و یا چرمی برای جلد منو استفاده کنید.

شناخت صحیح از غذاها :

اولین گام در طراحی منوی رستوران این است که بدانید هزینه تهیه هر کدام از غذاها چقدر است . این کار به شما این امکان را می دهد که به راحتی تعیین کنید که کدام آیتم ها سوددهی بیشتری دارند . موارد کم هزینه با سوددهی بالا باید در صدر لیستی قرار گیرند که باید در منوی شما برجسته باشد . هم چنین اگر برآورد صحیحی از میزان فروش این آیتم ها داشته باشید در نحوه قرار دادن آن ها در منوی خود درست تر تصمیم خواهید گرفت .

چیدمان منو :

محل قرار گرفتن هر یک از آیتم های غذایی در منو در میزان فروش آن آیتم بسیار تأثیرگذار است . با توجه به نکته شماره ۲ شما باید لیست کاملی از اولویت های قرار گرفتن غذاها در منو داشته باشید . حال باید بدانید که چشم انسان ابتدا به کدام قسمت از صفحه می نگرد ؟

تحقیقات نشان میدهند که قسمت یک سوم بالایی صفحه و مرکز این قسمت اولین نقطه ای است که توجه چشم را جلب می کند  و تمرکز شما برای قرار دادن مهم ترین اولویت های خود باید بر این نقطه باشد .

دومین قسمتی که توجه چشم را به خود جلب می کند قسمت سمت راست بالای صفحه است یعنی دقیقا در راستای نقطه اول و سمت راست آن . و سومین قسمتی که توجه چشم را جلب می کند سمت چپ همین راستا است .این بک گراند ذهنی به شما کمک می کند که در طراحی منو هوشمندانه تر عمل کنید .

طراحی منوی غذای فست فود دکترنیک

تایپوگرافی :

کلمات حجم بالایی از منو را به خود اختصاص می دهند . به همین دلیل تایپوگرافی ار مهم ترین بخش های طراحی منو است .تایپوگرافی باید با آهنگ کلی و احساس منوی شما هماهنگ باشد . توجه داشته باشید که فونت انتخابی باید خوانا باشد .

بسیاری از طراحان این نکته را ذکر کرده اند که در طراحی منوی رستوران بهتر است سعی کنید در یک صفحه از سه نوع نوشتار استفاده کنید . بیشتر از این تعداد موجب می گردد که منوی شما حس در بیینده حس آشفتگی و بی نظمی القا کند . هم چنین توجه داشته باشید که استفاده از خطوط شکسته می تواند چشم مشتری را خسته کند و موجب یک ارائه غیر موثر از آیتم ها برای مشتری گردد .

 مطالعه بیشتر :نقش کاتالوگ در بازاریابی و فروش محصولات چیست؟

 توجه کافی به عکس ها :

عکس ها نقش مهمی در جذابیت منو دارند . عکس هایی که با هدف قرارگیری در منو گرفته می شوند نیازمند عکاسی حرفه ای غذا هستند . نور مناسب و کیفیت بالا ، عکس های جذاب و هوس انگیز در طراحی منو بسیار مهم است .هم چنین در طراحی منوی رستوران توجه به این نکته بسیار ضروری است که عکس های منو دقیقا همان چیزی را روایت کنند که قرار است در اختیار مشتری قرار گیرد.

منو غذای فست فودی

منوی فست فود یکی از ارکان اصلی تاثیرگذار در تجربه مشتریان و از مهمترین ابزارهای فروش رستوران شما به حساب می آید. حال این منو چه چاپ شده باشد چه آنلاین، اگر به خوبی طراحی شده باشد می تواند سودآوری شما را افزایش داده و در عین حال تجربه مهمان را بهبود دهد. به عنوان مثال، اگر کم سودترین آیتم غذایی شما در منو به برجسته ترین شکل طراحی و نمایش داده شود، مهمانان شما به جای در نظر گرفتن گزینه های دیگری که برای کسب و کار شما سود بیشتری دارند، بارها و بارها آن آیتم را سفارش خواهند داد. به یاد داشته باشید، اگر غذای شما هنر شماست، منوی شما نیز بوم نقاشی تان است. یک منو خوب می تواند مشتریان شما را وسوسه کرده  و باعث افزایش سفارشات شود.

شما می‌خواهید که برندتان در هر جایی که مهمانان با رستوران شما تعامل دارند منعکس شود، مثل شبکه های اجتماعی، وب‌سایت شما، دکوراسیون و در نهایت منوی شما. این یک تجربه منسجم و مهمتر از همه، به یاد ماندنی ایجاد می کند. درست است که شاید خیلی از صاحبان فست فود اهمیت طراحی منو را نادیده گرفته می گیرند، اما این موضوع می‌تواند عاملی تعیین‌کننده در بازگشت یا عدم بازگشت مشتریان به رستوران شما باشد.

یکی از مهم ترین قدم ها در طراحی منوی فست فود، شناسایی مخاطبان هدف است. شما به عنوان یک برند باید از خود بپرسید که چه کسانی را هدف قرار داده اید و این مخاطبان چه نیازهایی دارند. زمانی که این مورد به خوبی تشخیص داده شد، فرآیند طراحی می تواند با در نظر گرفتن نوع پیام که منو می خواهد با طراحی خود القا کند، آغاز شود.

مطالعات زیادی نشان داده که وقتی چیزی از لحاظ بصری فردی را جذب کند، تمایل بیشتری به خرید آن خواهد داشت. یک منو با طراحی خوب می تواند فروش را تا ۳۰ درصد افزایش دهد.

منوی فست فود با عکس

آیا واقعا یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد؟ این ضرب المثل برای منوی رستوران‌ها صدق می کند. چرا که عکس غذا می تواند مشتری را به اشتها بیاورد و به سفارش‌های بیشتری منجر می‌شوند. پس یکی از روش هایی که می تواند رستوران شما را از رقبایتان متمایز کند،  عکاسی است. وقتی به منو نگاه می کنید، تصاویر غذا اولین چیزی است که توجه شما را جلب می کند.

اما چطور می‌توان به بهترین عکس‌ها در منو دست یافت؟ شاید وسوسه شوید از دوربین گوشی هوشمند خود استفاده کنید، اما اینجاست که نقش یک عکاس حرفه ای برای گرفتن عکس هایتان پر رنگ خواهد شد. ممکن است به دلیل هزینه های مزتبط با عکاسی حرفه ای،  تمایلی به سرمایه گذاری در ان را نداشته باشید. با این حال، مزایای فروش بلند مدت قطعا آن را به یک سرمایه گذاری ارزشمند تبدیل می کند. تحقیق ها نشان داده هر آیتمی که در منو همراه با عکس باشد، میتواند تا ۶ درصد فروش بیشتری نسبت به سایر موارد داشته باشد. همچنین تصاویر جذاب از غذاهای پر سود می تواند توجه مردم را به خود جلب کرده و آنها را تشویق به سفارش آنها کنند که عملا به سوددهی بیشتر رستوران شما منجر خواهد شد.

از طرف دیگر، عکس های حرفه ای از غذاهای شما می تواند بیانگر کیفیت بالای غذاهای شما باشد. عکس‌های با کیفیت پایین که از دوربین گوشی‌های هوشمند یا یک عکاس آماتور گرفته شده‌اند، ممکن است به اعتبار شما آسیب بزنند و با تصاویر ناخوشایند، تاثیر اولیه ضعیفی در ذهن مهمانان شما ایجاد کنند.

اما در استفاده از عکس در منوی فست فود چه نکاتی را باید رعایت کنید؟ مهمترین بخش منوی شما این است که مشتری بتواند آن را بخواند. استفاده از تصاویر را در سایز ها و بخش های نامناسب منو، می‌توانند خوانایی آیتم های منو را برای مهمانان دشوار کند. به عنوان مثال، قرار دادن تصویر زیر کلمات می تواند اطلاعات مربوط به آیتم های منو را مبهم کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان، متولد دی ماه 1374 فارغ التحصیل رشته الکترونیک به عنوان مدیر سایت بنرساز فعالیت خود را در زمینه طراحی گرافیک از سال 1390 آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید: