طراحی لوگو رستوران رجب آشپز

طراحی لوگو رستوران رجب آشپز

طراحی لوگو رستوران رجب آشپز

برای مشاهده نمونه کارهای ” طراحی لوگو ” کلیک کنید!

 

طراحی لوگو رستوران رجب آشپز

طراحی لوگو (طراحی لوگوتایپ، طراحی مارك، طراحی نشانه، طراحی آرم، طراحی علامت تجاری) مانند هر تخصص دیگری، اصول خاصی در نقش آفرینی و بوجود آوردن لوگو دنبال می کند. در طراحی لوگو به همه عناصر ازجمله فرم ها، شکلها، کاراکترها، رنگها و قالب های آن توجه و دقت خاصی ابراز می شود. هریك از این عنصرها در برگیرنده مفاهیم خاص خود بوده و تاثیرات چشمگیری در آسان برداشت شدن از جانب مخاطبین خواهند داشت.

لوگوها با قالب دایره ای با لوگوها با قالب زاویه دار مفهوم متفاوتی القا می کنند. مفهوم لوگوها با رنگهای سرد متفاوت از لوگوها با رنگ های گرم می باشد. دریافت احساسات از لوگوها با قالب عمودی، با لوگوها با قالب افقی متفاوت است. همینطور نوع فونت و سایز آنها، میزان ضخامت در شکلها و زوایای موجود در لوگوها نیز در بر گیرنده پیامهای متفاوتی هستند و احساس ویژه ای را در مخاطب بوجود می آورند.

اما بطور كلی :

 

  • طرح لوگو (لوگوتايپ، مارك، نشانه، آرم، علامت تجاری) معمولا بايد ساده باشد.
  • طرح لوگو لوگو (لوگوتايپ، مارك، نشانه، آرم، علامت تجاری) بايد زيبا باشد.
  • طرح لوگو را نباید خیلی پیچیده کرد. دلیل آفرینش لوگو این است که به راحتی و در نخستین نگاه با مخاطب ارتباط برقرار کند و بدون پیچیدگی بیانگر مفهوم اصلی آن باشد.
  • طرح و ساختار لوگو (لوگوتايپ، مارك، نشانه، آرم، علامت تجاری) باید متفاوت باشد به گونه ای که میان انبوهی از هزاران لوگو کاملن شناخته شده و متمایز جلوه کند.
  • لوگو (لوگوتايپ، مارك، نشانه، آرم، علامت تجاری) باید قابلیت استفاده در ابزارهای مختلف تبلیغاتی را داشته باشد. باید همان کارایی، جذابیت و اثربخشی را نه تنها در تبلیغات چاپی (مجله- روزنامه- ست اداری – كاتالوگ ، كارت ويزيت) بلکه در تبلیغات محیطی ( بيلبورد – تابلو سر درب مغازه و مجموعه ها )، تبليغات ديجيتال (وب سایت – شبكه های مجازی – تيزرهای تبليغاتی ) و در دیگر شیوه های تبلیغاتی با بهترين كيفيت را داشته باشد.
  • لوگو (لوگوتايپ، مارك، نشانه، آرم، علامت تجاری) باید درخور نوع کسب و کار و هدفی که از آن انتظار می رود، باشد. باید از لحاظ دیداری دلنشین به نظر آمده و راحت با مخاطب ارتباط برقرار کند.
  • رنگ استفاده شده در لوگو ( لوگوتايپ، مارك، نشانه، آرم، علامت تجاری) بايد اصولی و هدفدار انتخاب گردد چرا كه رنگ در لوگو، يكی از پایه های بسيار مهم در طراحی آن به شمار می رود.
  • لوگو (لوگوتايپ، مارك، نشانه، آرم، علامت تجاری) باید بازار هدف خود را در نظر داشته باشد و گستره ی مخاطبین خود را کاملن بشناسد.
  • لوگو (لوگوتايپ، مارك، نشانه، آرم، علامت تجاری) نباید مخاطبین را در شناخت برند مربوطه سردرگم کند.
  • لوگو (لوگوتايپ، مارك، نشانه، آرم، علامت تجاری) باید رابطی مطمئن و انتقال دهنده ای قوی و موثر در بیان مفاهيم، خدمات و اهداف آينده مجموعه ها باشد .
  • لوگو (لوگوتايپ، مارك، نشانه، آرم، علامت تجاری) بايد طوری طراحی گردد كه كاملن در ذهن بماند به نحوی که حتی با یکبار دیدن، بتوان آن را در دفعات بعدی شناخت و معرف آن به افراد دیگر بود.
  • لوگوی حرفه ای باید در هر زمان و دوره ای خوب و با کیفیت به نظر آید. لوگو نشان برندی است که هدف اصلی آن ماندگاری است پس نباید نیاز زیادی به تغییر آن در دوره های کوتاه زمانی احساس شود.
  • لوگو (( یکی برای همیشه ! ))

طراحی لوگو رستوران رجب آشپز

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان، متولد دی ماه 1374 فارغ التحصیل رشته الکترونیک به عنوان مدیر سایت بنرساز فعالیت خود را در زمینه طراحی گرافیک از سال 1390 آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید: