مشخصات یک لوگو ی خوب

آسون ترین راه برای تشخیص یک کمپانی یا برند، تمیز یا شناخت لوگوی مربوط به اونه.وقتی که شما به طور آنلاین دنبال طراحی لوگوی ارزون مثلا ۵۰ هزارتومنی میگردید.این نکته هم مد نظرتون باشه که طرح نهایی لوگوی شما چی از آب در میاد و این لوگو چه تاثیری بر برندشما دارد ومشتریانتون چقدر با اون ارتباط برقرار میکنند .مشخصات یک لوگو ی خوب در دو قسمت خدمت شما عزیزان عرض میکنیم رو مورد توجه قرار بدید تا لوگوی شما به موفقیت برسد.

مشخصات یک لوگو ی خوب
۱-لوگو شما بازتابی از خود شماست
دست از اصلاح لوگو خود بردارید، اگر لوگو شما قدیمی و مرده است ،این ینی اینکه دیدگاه شما قدیمی وبه روز نشده است .اگر لوگوی شما زشت و نامربوطه ، ینی دیدگاه شماهم زشت ونامربوط است .وقتی مشتریای شما قرار باشه لوگوی شمارو نقد کنند ،اون حسی که از اون لوگو رو دریافت میکنند رو بازگو میکنند.پس تمرکز خودتون رو بزارید روی این موضوع که احساس خوبی رو به مخاطبانتون منتقل کند.

مشخصات یک لوگو ی خوب
۲-طراحی لوگو خود را به دست یک فرد آماتور نسپارید
چند دلیل که لوگو شما رومبتدیانه جلوه میده، اورده شده :
-شما قصد دارین تا برای خرج نکردن پول خودتون ، وظیفه ی طراحی لوگو تون رو خودتون به عهده بگیرید
-شما دوست یا آشنایی دارید که کمی با نرم افزارفتوشاپ و طراحی آشناست پس همین کافیه که کارخودتون رو به اون بسپرید.
– شما از شرکت های آنلاینی که لوگوهای ازرون قیمت به شما میفروشند،استفاده می کنید.

مشخصات یک لوگو ی خوب
همه ی این دلایل میتونه موجب شکست شما در برند سازی بشه.چون اگر لوگوی شما مبتدیانه به نظر برسد، کسب وکار شما  هم نه چندان حرفه ای به نظر برسد.
۴-از شلوغ کردن بیش از حد طرح بپرهیزید
تا جایی که امکان داره سعی کنید طرحتون ساده باشه و از پرداختن به جزئیات بپرهیزید .مثلا اگر شما صاحب یک فروشگاه حیوانات خونگی هستین ، هیچ لزومی نداره که عکس همه ی حیوانات رو دریک لوگو جا بدید.مسلما لوگوهایی که شلوغن وپر از محتوا هستن ، اصلا ظاهرشون زیبا نیست و اینکه شما احتمالا چیزی در مورد مشخصات یک لوگوی خوب رو نمیدونید .

مشخصات یک لوگو ی خوب
۵-بر روی روندهای برتر تمرکز بیش از حد نکنید

روند های طراحی مدام در حال تغییر هستند.درمورد لوگو که یک طرحی قدرتمند محسوب میشه ، باید جوری بشه که محدودیت زمانی نداشته باشه وهمیشه بدرخشه ، به این فکر کنید که چه چیزی برند شمارو ماندگارتر میکند.مثلا برند کوکاکولا که تواین مدت زیاد اصلا لوگوشون رو تغییر ندادند و همواره شیک و متداول محسوب میشود .

مشخصات یک لوگو ی خوب
۶-پیام را به صورت نامحسوس در طرح خود به مخاطب منتقل کنید

خیلی از ما میتونیم که لوگوی برندهارو حتی از فاصله دورهم تشخیص بدیم.اما از پیامی که این لوگوها به طور هوشمندانه ونا محسوس به مانشون میدن وما به طور ناخودآگاه اونهارو دریافت میکنیم ،غافلیم .طرح یک لوگو با مخاطب خودش فراتر از سطح ایتدایی صحبت میکنه و به همین خاطر هست که اکثرلوگوهای موفق، پیامشون رو از طریق پنهونی به مخاطباشون میرسونند، و با اولین نگاه پیام اون رو متوجه نمیشن ولی بعد از آشنایی با برند بانگاهی دیگه ای که به طرح لوگو میندازن متوجه پیام اون میشن و ازاین اتفاق لذت کافی رو میبرند .

 

مشخصات یک لوگو ی خوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *