طراحی لوگوتایپ جزیره

طراحی لوگوتایپ جزیره

طراحی لوگوتایپ جزیره

 

طراحی حرفه ای لوگوتایپ جزیره توسط گروه طراحی بنرساز

طراح و گرافیست:فرزام قلیزادگان

برای ثبت سفارش کلیک کنید

یا با شماره ۰۹۲۱۴۵۷۳۸۷۶ تماس بگیرید

 

طراحی لوگوتایپ جزیره

برای تملک ذهن مصرف کننده ، یک نام تجاری باید به کوششی وصف ناپذیر بپردازد. کیفیت بالای محصول، توزیع مناسب کالا و تبلیغات خلاق در رسانه ها و … همه و همه یک هدف واحد را دنبال می کنند و آن هم تثبیت نام تجاری محصول در ذهن مصرف کنندگان است. حال اگر طراحی این نام تجاری، به گونه ای رفتار کند که با ساختار ذهن مصرف کننده در تقابل باشد، مسلما برند را با چالشی وصف ناپذیر دچار می کند. از این رو است که شرکت های بزرگ در طول بقای کسب کارشان، راکد ننشسته اند و بارها و بارها نمادها و نوشتارشان را بهینه سازی کرده اند.

طراحی لوگوتایپ جزیره

خوانایی :

یک لوگو تایپ تجاری، هرچقدر هم که زیبایی بصری و تکنیک های فنی در آن رعایت شده باشد در صورتی که قابلیت خواندن سریع را نداشته باشد هیچ جایگاهی در ذهن مخاطب ایجاد نمی کند.پس مهمترین موضوع در طراحی لوگو تایپ برند تجاری، خوانایی آن نوشته است.

 

سادگی:

مغز مصرف کنندگان، به گونه ای خلق شده که از پیچیدگی و شلوغی گریزان است و هر چقدر المان های بصری نزدیک به اشکال هندسی ساده همچون مستطیل، دایره و مثلث باشند جذابیت بصری آن ها از نگاه مخاطب افزایش می یابد. پس هرچه ساختار اجزای حروف نوشتاری، نزدیک به این اشکال باشد علاوه بر خوانایی بهتر، سریع تر در ذهن مخاطب ثبت می گردد.

 

کوتاهی نام:

هر چه نام برند تجاری کوتاه تر باشد، طراحی لوگو تایپ ظرفیت بیشتر ی برای جذاب تر شدن دارد و همچنین به علت اینکه دو چشم انسان در کنار هم قرار گرفته اند، افقی بودن لوگو تایپ در جذابیت آن ، نقش بسزایی دارد.

 

ضخامت و حرکت مناسب:

انتخاب درست میزان ذخامت حروف و جهت حرکت ، ساختار نرمی و سختی آن ها ، مورب و یا صاف بودن آن ها می تواند حوزه فعالیت برند و استراتژی پیام را تقویت کرده و آن را در ذهن مخاطب ارتقاء دهد.

 

ایده تک واژه ای:

داشتن یک ایده بصری ساده در لابه لای واژه های لوگو تایپ می تواند آن را از دیگر نوشته های ساده متفاوت کند و این ایده باید هماهنگ با موضوع لوگو تایپ مورد نظر باشد. که بعد ها بتواند به عنوان نماد آن نوشتار هم مورد استفاده قرار گیرد. بهتر است ایده بصری به اندازه ای شناخته شده باشد که بتوانیم با چند واژه ساده آن را صدا کنیم. مانند SOS در لوگو تایپ رایانه کمک ، دو دست درون هم در لوگو تایپ صادراتی دیماز و …

 

تفاوت بصری:

تمامی سرمایه یک لوگو تایپ،حروف متفاوت آن نسبت به فونت در عین سادگی است که یک ایده مرتبط را با خود حمل می کند هر چند آن ایده در نگاه اول قابل فهم نباشد. برند های بزرگ به گونه ای طراحی شده اند که تمامی جنبه های آن ها اعم از ایده بصری و ایده کلامی کاملا با هم هماهنگ و مرتبط است.

 

طراحی لوگوتایپ جزیره

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان، متولد دی ماه 1374 فارغ التحصیل رشته الکترونیک به عنوان مدیر سایت بنرساز فعالیت خود را در زمینه طراحی گرافیک از سال 1390 آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید: