طراحی بنر

 

دوستان عزیز اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که می خواهید طراحی بنر انجام دهید و تبلیغات آنلاین بنری را شروع کنید و رونقی به کسب و کارتان ببخشید بهتر است قبل از هر اقدامی این آموزشی را که برای شما آماده کرده ایم با دقت مطالعه نمایید با توجه به حساسیت تبلیغات بنری باکوچک ترین اشتباهی ممکن است بودجه تبلیغاتی شما به هدر برود و نتوانید نتیجه مطلوبی را کسب کنید

تبلیغات بنری فقط به طراحی بنر ختم نمیشود و ۱۰ ها مورد دیگر در موفقیت و شکست تبلیغات بنری دخیل هستند که ما آنها را جز به جز بررسی می‌کنیم و با شما به اشتراک می گذاریم پس با ما همراه باشید:

بنر چیست:

 بنر دارای معانی بسیار متفاوتی می باشد از جمله پرچم ، نشان ، سر صفحه اما اگر بخواهیم معنی بنر را در تبلیغات دقیق‌تر بررسی بکنیم اینگونه باید بگوییم : ابزاریست با ماهیت طرح گرافیکی که با استفاده از تصاویر گرافیکی پیام تبلیغاتی را به مخاطبین مورد نظر ما منتقل می کند .

طراحی بنر

تاریخچه طراحی بنر:

در اوایل سال ۱۹۹۰ اولین بنر طراحی شده به کار گرفته شد اما ایرادی که در نسخه اولیه بنرها وجود داشت  این بود که امکان لینک به صفحه مورد نظر ما را نداشت  و فقط میتوانستیم از طریق این بنرها فقط پیام تبلیغاتی خود را منتشر کنیم اما کاربران نمی‌توانستند به وب سایت ما لینک شوند .

و در اوایل سال ۱۹۹۳ اولین نسخه بنر که امکان لینک دهی داشت رونمایی شد و از آن پس این موضوع به عنوان یک استاندارد برای بنرهای تبلیغاتیدر نظر گرفته شد و همه می توانستند بنرهای تبلیغاتی خود را لینک دار کنند و به صفحات مورد نظر خود لینک بدهند

کاربردهای بنر :

از ابتدای سال ۱۹۹۰ تا به حال از بنرهای تبلیغاتی برای اطلاع رسانی خبری ،اطلاع رسانی تجاری و اطلاع‌رسانی غیر تجاری استفاده میشده است .

پس می توان گفت نمیشود یک کاربرد خاص را برای بنرهای تبلیغاتی در نظر گرفت زیرا هر فرد بسته به نیازی که دارد از بنرهای تبلیغاتی استفاده می کند اما افرادی که از این بنر ها  استفاده می‌کنند می‌توان گفت در نهایت  مقصود برای اطلاع رسانی میباشد حالا این اطلاع رسانی چه تجاری باشد چه غیر تجاری پس در واقع کار اصلی بنر اطلاع رسانی میباشد

طراحی بنر

ویژگی های تبلیغات آنلاین:

۳ مورد از ویژگی هایی که باعث شده است تبلیغات آنلاین به یک روش بسیار محبوب بین کاربران اینترنت تبدیل شود این است که تبلیغات آنلاین به طور کامل قابل اندازه‌گیری میباشد یعنی ما می توانیم بفهمیم که کاربر از طریق کدام سایت ها بر روی بنر ما کلیک کرده است و چه تعداد کلیک بر روی بنر ما انجام شده است

ویژگی بعدی این هست که قبل از اینکه تبلیغاتی را شروع کنیم می‌توانیم انتخاب کنیم که بنر ما برای بازار هدف ما فقط نمایش داده شود این که بتوانیم بازار هدف خودمان را انتخاب کنیم ویژگی بسیار خوبی محسوب می شود.

زیرا این ویژگی از هدر رفتن بودجه ما جلوگیری می کند و می توانیم تبلیغ خیلی دقیق تری را داشته باشیم و در نتیجه بازگشت سرمایه مثبتی را تجربه کنیم

ویژگی بعدی تبلیغات آنلاین این هست که ما وقتی بنرمان را طراحی کنیم تبلیغ ما سریعا به نمایش در می اید

طراحی بنر

ضعف تبلیغات سنتی:

اما ضعف تبلیغات سنتی یا به اصطلاح تبلیغات محیطی  این بود که قابل اندازه‌گیری نبود و ما باید یک مکان را انتخاب می‌کردیم و بنر را در انجا نصب می‌کردیم و نمی‌توانستیم متوجه شویم که چند نفر از بنر ما بازدید کردند به عبارتی جامعه هدف ما تشکیل شده بود از چند صد فرد که بصورت تصادفی از انجا رد میشوند که در نهایت از میان آنها در بهترین حالت چند نفر مشتری ما خواهند شد

طراحی بنر

مشکل دیگری که داشت این است که ما وقتی بنر را طراحی کنیم چندین روز زمان میبرد تا  تبلیغ ما به نمایش دربیاید و همینطور نمی توانیم جامعه بازار هدف خودمان را به صورت دقیق انتخاب کنیم

طراحی بنر

انواع طراحی بنر:

2:طراحی بنر ثابت

بنر ثابت در واقع یک تصویر با فرمت jpg میباشد که معمولا برای تبلیغاتی کاربرد دارد که متن تبلیغاتی آنها تقریبا مختصر می باشد

طراحی بنر

طراحی بنر

مزایا:
۱: دارای حجم پایین
۲: مناسب برای تبلیغاتی با متن های کوتاه
۳: امکان استفاده از افکت ها و رنگ های بیشتر در بنر ثابت

معایب:
۱:قدرت مانور کم برای متن هایی با تعداد کلمات بالا

نمونه‌هایی از بنر ثابت را برای شما اماده کرده ایم و طی بررسی هایی که انجام داده ایم بنرهای ثابت بازخورد و کلیک خور آنها با بنرهای متحرک برابری می کند و در برخی مواقع کلیک خور بیشتری نسبت به بنرهای متحرک دارد  دقت کنید که نسبت به نوع خدمات یا نوع کسب و کار خود قبل از شروع تبلیغات باید تصمیم بگیرید که می خواهید از بنر ثابت یا از بنر متحرک استفاده کنید

2: طراحی بنر متحرک :

طراحی بنر فلش :

بخاطر زیبایی و ظرافت خاصی که در بنر موجود میباشد مورد توجه کاربران اینترنت قرار گرفته است  زیرا توسط نرم افزار های خاصی مانند افتر افکت طراحی می‌شود و می توانیم انیمیشن های زیبا و روان تری را در بنر به نمایش بگذاریم اما این بنر به خاطر معایبش منسوخ شد

مزایا:  

۱: قدرت مانور زیاد در طراحی بنر و ساخت انیمیشن های روان و زیبا
۲: انتقال بهتر پیام تبلیغاتی توسط انیمیشن های ساخته شده

معایب:

۱: این بنر برای به نمایش درآمدن نیاز به یک برنامه کمکی به نام فلش پلیر دارد که متاسفانه تمامی مرورگرهای معروف جهان نرم افزار  اجرای  فلش را به صورت پیش‌فرض غیرفعال کردند کاربر برای این که بتواند بنر را مشاهده کند باید بصورت دستی نرم افزار کمکی فلش پلیر را اجرا نماید به همین دلیل بیشتر کاربران اینترنت نمی توانند بنر شما را مشاهده نمایند

۲: دارای حجم نسبتاً بالا

۳: تمامی کاربران اینترنت نمی توانند بنر را مشاهده نمایند در نتیجه این بنر منسوخ شد

طراحی بنر

بنر گیف (gif ):

این نوع بنر به خاطر حجم پایین و همچنین گرافیک قابل قبول خیلی سریع جایگزین فلش شد نکته ای که حائز اهمیت است :

طراحی بنر

بنر گیف مانند بنر فلش قدرت مانور دهی در طراحی گرافیک را ندارد اما با گذشت زمان توسط روش هایی که طراحان ابداع کردند توانستند بنر گیف را ۷۰% به بنر فلش نزدیک کنند به همین خاطر بنر گیف به یک فرمت استاندارد برای تبلیغات بنری در نظر گرفته شد

مزایا:

۱: حجم پایین تر به نسبت بنر فلش
۲: گرافیک قابل قبول

معایب :

۱: نداشتن قدرت مانور زیاد در طراحی به دلیل بالا رفتن حجم بنر

در نتیجه اگر به دنبال روش های تبلیغات بنری هستید می توانید از فرمت گیف با خیالی آسوده برای کمپین خود استفاده نمایید این نوع بنر بعد از لود شدن صفحه خیلی سریع به نمایش در می آید

طراحی بنر

بنر html:

این روش یک روش جدید محسوب می‌شود که بنر شما توسط کدنویسی html +css+javascript طراحی می شود و دارای حجم فوق العاده پایینی میباشد

در این روش از یکسری تکنیکهای خاص برای خلق انیمیشن های ویژه بدون این که تأثیر زیادی بر روی حجم بنر داشته باشد میتوانیم بهره مند شویم اما خبر بد آن است که هزینه طراحی بنر html کمی بالا میباشد

مزایا:

۱: خلق انیمیشن های روان و ویژه با استفاده از کد نویسی

۲: حجم بسیار بسیار پایین

۳: نمایش سریع بعد از لود شدن صفحه وب سایت

معایب :

۱: هزینه نسبتاً بالا برای طراحی بنر

۲: موجود نبودن زیرساخت راه اندازی بنرهای تبلیغاتی آنلاین با فرمت html البته فعلا ( تاریخ ۱۳ ابان ۱۳۹۷ )

استفاده از بنر های html در خارج از کشور مرسوم می باشد و جز روش های جدید طراحی بنر محسوب می شود زیرا در خارج از کشور زیر ساخت این نوع بنر برای نمایش موجود میباشد

طراحی بنر

مهمترین المان های به کار رفته در طراحی بنر:

۱:  طی بررسی هایی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که متن تبلیغاتی مهمترین المان در بنر محسوب می شود زیرا بعد از گرافیک در نهایت مخاطب به خاطر پیام تبلیغاتی شما است که تصمیم می‌گیرد بر روی بنر تبلیغاتی تان کلیک کند یا از کنار بنر شما گذر کند تا حد امکان سعی کنید از حرفه ای ترین متن های تبلیغاتی استفاده نمایید.

برای اینکه بتوانید یک متن تبلیغاتی خوب برای بنرتان تهیه کنید می‌توانید از اشخاصی که در حرفه ی تبلیغ نویسی مهارت بسیار بالایی دارند استفاده کنید دقت داشته باشید یکی از اشتباهاتی که اکثر صاحبان کسب و کار مرتکب می شوند این است که هنگام طراحی بنر از متن های کلیشه ای استفاده می کنند مانند اطلاعات مربوط به کسب و کار ، راه های ارتباطی، نام برند و تمامی محصولات یا خدمات را لیست می کنند شاید برایتان جالب باشد که بدانید راه های ارتباطی شما  ، نام برند و لیست خدمات شما به صورت گروهی برای مخاطبان شما معنی و مفهومی ندارند و آنها را برای خرید از شما تحریک نمی کند.

به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که تا زمانی که شما هیچ پیشنهاد ویژه ای برای مخاطبین خودتان نداشته باشید به احتمال ۹۹ درصد هیچ خریدی از شما صورت نخواهد گرفت پس قبل از هرگونه شروع کمپین تبلیغاتی ابتدا روی متن خود به خوبی کار کنید و سپس تبلیغات را آغاز کنید

۲: در مرحله دوم المان های گرافیکی نقش بسیار مهمی را در تحریک مخاطبان شما به کلیک کردن بر روی بنر ایفا می کنند پس به شما پیشنهاد می کنم که از حرفه ای ترین گرافیست ها بهره بگیرید زیرا اگر بنر شما به صورت مبتدی و غیرحرفه‌ای طراحی شود همان بنری که به ظاهر هزینه زیادی برای آن نکرده اید ممکن است تمامی بودجه تبلیغاتی میلیونی شما را در عرض چند روز به هدر دهد.

اما در مقابل به این نکته  هم دقت داشته باشید که اگر پیام تبلیغاتی را فدای گرافیک بیش از حد نماید در این صورت هم حواس مخاطب به گرافیک زیبای بنر شما پرت خواهد شد و در نتیجه انتقال پیام تبلیغاتی به مخاطب به صورت صحیح انجام نخواهد شد .

۳: دکمه های فراخوان یا call to action: کال تو اکشن به دکمه ای گفته می شود که کاربر را تحریک می کند که بر روی بنر کلیک کند و طراحی آن به این صورت است که بایستی رنگ دکمه نسبت به رنگ بک گراند بنر شما کاملا متفاوت باشد به طور مثال اگر بکگراند بنر شما از رنگ سفید تشکیل شده است رنگ دکمه فراخوان یا کال تو اکشن می تواند از رنگ قرمز تشکیل شده باشد

 

متنی که روی دکمه فراخوان استفاده می‌شود نسبت به متن بنر باید کمی متفاوت باشد به طور مثال می‌توانید از کلمه های دستوری استفاده کنید مثلا:

همین حالا کلیک کنید
کلیک کنید
همین حالا تماس بگیرید
برو به صفحه محصول

و کلماتی از این قبیل

پس فراموش نکنید که حتما در بنرهای خود از کال تو اکشن یا دکمه فراخوان استفاده نمایید در زیر برای شما نمونه ای از دکمه های فراخوان آماده کرده ایم :

 

 

 

اثر گذار ترین آیتم ها در طراحی بنر:

 

طی بررسی هایی که انجام داده ایم در بنرهای تبلیغاتی اثرگذار ترین آیتم ها را برای شما مشخص کرده ایم به عبارتی وقتی شما متوجه شوید که در یک بنر تبلیغاتی مهم ترین اجزای بنر کدام  یک از المان های آنها هستند می‌توانید دقت فراوانی را برای طراحی بنر خود به کار بگیرید تا طراحی بنر را به بهترین نحو ممکن انجام دهید

۱: در درجه اول متن های تبلیغاتی مهم ترین قسمت بنر را تشکیل می دهد

۲: در درجه دوم المان های گرافیکی می‌تواند باعث شود که نظر کاربر جلب شود و بر روی بنر شما کلیک کند پس به این موضوع پی میبریم که المان های گرافیکی نیز باید با دقت فراوان انتخاب شوند تا با در کنار هم چیدن آنها بتوانیم بنر ویژه ای را خلق کنیم

نکته ای که بسیار حائز اهمیت است این است که در بین تمامی المان های گرافیکی رنگ بک گراند از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد شما باید رنگی را انتخاب کنید که در میان سایر بنر های دیگر جلب توجه کند از میان رنگ ها می‌توان به رنگ زرد اشاره کرد و در مرحله آخر هم استفاده از کال تو اکشن می تواند کلیک خور بنر را به طرز قابل توجهی افزایش دهد

در نهایت اگر طراح بنر خود شما هستید به نکات گفته شده با تمام وجود دقت کنید و به آنها عمل کنید و اگر قصد دارید طراحی بنر مجموعه خود را برون‌سپاری کنید از حرفه ای ترین گرافیست ها بهره بگیرید زیرا همانطور که گفتم اگر طراحی بنر شما به صورت مبتدی و غیر استاندارد طراحی شود می تواند بودجه میلیونی تبلیغات شما را در عرض چند روز نابود کند .

اندازه های مرسوم در طراحی بنر و تبلیغات آنلاین بنری :

 

 

 

اندازه های استاندارد بنر که در تبلیغات بنری استفاده می شوند در کمپین های مختلف و شبکه های تبلیغاتی مختلف متفاوت می باشند به طور مثال ممکن است یک شبکه تبلیغاتی دوازده سایز استاندارد بنر را ساپورت کند و شبکه تبلیغاتی دیگر تعداد بیشتری را پشتیبانی کند با توجه به بررسی‌های که داشتیم ۱۲ سایز بنر تبلیغاتی حداقل تعداد بنر در شرکت های تبلیغاتی به شمار محسوب میشود  اما در نهایت بستگی به سیاست‌های آن شبکه تبلیغاتی مورد نظر هم دارد

نکته دیگری که حائز می باشد این است که حجم استاندارد بنر در شبکه های تبلیغاتی متفاوت است ممکن است یک شرکت حجم بنر طراحی شده شما را ۱۰۰ کیلوبایت در نظر بگیرد و شرکت دیگری ۱۵۰ کیلوبایت در نظر گرفته باشد کاری که شما باید بکنید این است که قبل از سفارش طراحی بنر به گرافیست از حجم درخواستی شبکه تبلیغاتی مطمئن شوید و آن را به گرافیست اعلام کنید.

زیرا بنرها در سایزهای مختلفی طراحی می شود و ممکن است حجم بزرگترین سایز بنر ازحجم در نظر گرفته شبکه تبلیغات تجاوز کند در نهایت اگر به طراح اطلاع نداده باشید ممکن است تعدادی از بنرهای شما باحجم بالا تر طراحی شده باشد و بی استفاده بمانند و سایز های مورد نظر را نتوانید با بنرهای طراحی شده تکمیل نمایید در این حالت کمپین تبلیغاتی بنری شما با تعدادی بنر به صورت ناقص به تبلیغ ادامه خواهد داد .

در زیر نمونه ای از سایز های مختلف بنر در شبکه های تبلیغاتی را برای شما اماده کرده ایم :

طراحی بنر طراحی بنر    

 

نکاتی مهم در مورد متن های تبلیغاتی در طراحی بنر :

 

یکی از اشتباهاتی که اکثر افراد مرتکب می شوند این است که هنگام نگارش متن تبلیغاتی خود به نام برند راه های ارتباطی خدمات و یا ذکر محصولات به صورت گروهی اشاره می کنند زمانی می توانید از این روش استفاده نمایید که کسب و کاری با گردش مالی میلیاردی در ماه داشته باشید زمانی که کسب و کار شما به این قدرت رسیده باشد شما بایستی برند سازی را شروع کنید (البته زمان شروع برند سازی به نوع کسب و کار هم ارتباط زیادی دارد ) 

مطمئناً کاری اشتباه است که در ابتدای شروع کسب و کارمان در تبلیغات به معرفی نام برند ، راههای ارتباطی و معرفی خدمات بصورت کلی بپردازیم زیرا مردم وقتی روی شما هیچ شناختی ندارند پس در نتیجه نام بلند و راه های ارتباطی شما هیچ معنی و مفهومی برای مخاطبین نخواهد داشت حال برای اینکه بهتر متوجه این موضوع شوید مثال هایی را برای شما آماده کرده ایم :

اگر کسب و کار شما خدماتی است شما بایستی در متن بنر خود یک فرصت ویژه را به بازار هدف خودتان ارائه نمایید به عبارتی زمانی که افراد یا بازدیدکنندگان مورد نظر شما با فرصت ویژه شما رو به رو شدند با خودشان بگویند من نباید این فرصت ویژه را از دست بدهم زیر توجه کنید:
فرض میکنیم تخصص شما اموزش طراحی سایت با وردپرس است  متنی که مینویسیم باید اینگونه باشید :

دیگر نیاز نیست برای طراحی یک وب سایت ماه ها صبر کنید و وابسته به برنامه نویس باشید 
ما به شما یاد میدهیم که سایتتان را خودتان در عرض ۲ روز طراحی کنید

مطمئنا هر شخصی که نیاز به طراحی وبسایت داشته باشد و از طرف برنامه نویس های بد قول اذیت شده باشد قطعاً با پیشنهاد شما وسوسه خواهد شد

در حالت دوم اگر کسب و کار شما فروش محصول میباشد اشتباه ترین کار ممکن این است که در بنر تبلیغاتی  به تمامی کالا و خدماتی که دارید اشاره نمایید در این حالت اگر شما برای مخاطبین خودتان یک پیشنهاد ویژه نداشته باشید مطمئناً از تبلیغ شما استقبال نخواهند کرد پس بهترین راه ممکن این است که یکی یا دوتا از محصولاتتان که بسیار پر فروش است و یا فکر می کنید از این محصولات استقبال خوبی خواهد شد به عنوان محصول منتخب آنها را انتخاب کنید و در آخر یک درصد تخفیف ویژه در نظر بگیرید تا بازدید کنندگان شما با مشاهده این درصد تخفیف ویژه تحریک شوند و در نهایت اقدام به خرید کنند یک تفکر اشتباه که غالبا در ذهن افراد شکل می گیرد این است که اگر من تمامی خدمات و محصولات را در بنر تبلیغاتی ذکر نکنم فروش من کم خواهد شد دوستان عزیز همانطور که در بالا عرض کردم اگر مشتریان یا مخاطبین شما با گروهی از محصولات و خدمات شما مواجه شوند مطمئنا استقبالی نخواهند کرد زیرا ممکن است اصلا قصد خرید نداشته باشند اما اگر با پیشنهاد ویژه و تحریک‌کننده روبه‌رو شوند احتمال اینکه از شما خرید کنند بسیار زیاد است پس در نتیجه اگر در کمپین های تبلیغاتی خود در هر سری یک یا دو تا از محصولات خودتان را معرفی و پیشنهاد ویژه کنید قطعا فروش بیشتری خواهید داشت و سود بیشتری کسب خواهید کرد نمونه بارز این مثال وب سایت دیجی کالا و بامیلو می‌باشند اگر دقت کرده باشید در هر سری از کمپین های تبلیغاتی که برگزار می کنند یک یا دو محصول ویژه را در هر بنر خود معرفی میکنند

روش های مرسوم تبلیغات بنری :

همانطور که اطلاع دارید روش های تبلیغات بنری به یک روش خاص ختم نمی شود و تا به حال از چندین روش تبلیغاتی بنری رونمایی شده است که در این آموزش قصد دارم این روش ها را به شما معرفی کنم تا از این روش ها استفاده نمایید و بازخورد بیشتری را از لحاظ موفقیت در تبلیغات تجربه کنید .

روش اول تبلیغ توسط شبکه های تبلیغاتی می باشد:

در این روش یک سری سایت های اینترنتی در شبکه های تبلیغاتی که زیرساخت نمایش بنر های تبلیغاتی را دارا هستند  ثبت نام می کنند و جایگاه های بنرهای تبلیغاتی شان را در اختیار این شرکت ها میگذارند مانند صباویژن . انتورک . ادد نگاه و سایر شبکه های مشابه .
شبکه های تبلیغاتی فوق سیاست اصلی خود را به دو بخش تقسیم میکنند تبلیغ دهنده و تبلیغ گیرنده

تبلیغ دهنده ها افرادی هستند که میخواهند تبلیغات آنها یا به اصطلاح بنر آنها در جایگاه تبلیغاتی سایت های طرف قرار داد به نمایش در بیاید

تبلیغ گیرنده ها افرادی هستند که مکان های تبلیغاتی وب سایت خود را در اختیار شبکه های تبلیغاتی میگذارند تا بنرهای مشتریانشان را به نمایش در بیاورند

و روش تقسیم سود و هزینه ها به این صورت میباشد که شما در ازای هر کلیکی که بر روی بنر تان میشود هزینه ای را پرداخت میکنید به طور مثال ۳۰۰ تومان حال از این ۳۰۰ تومان بسته به سیاست شبکه های تبلیغاتی درصدی را به حساب تبلیغ گیرنده واریز میکند و درصدی را هم به عنوان سود خود در نظر میگیرد

نکته ای که حائزه اهمیت است این است که شرکت های تبلیغاتی انلاین بر روی سیستم خود نوعی اسکریپت ضد تقلب بکار گرفته اند بطوری که این نوع اسکریپت ها می توانند کلیک های اصلی و تقلبی را تشخیص دهند و در نهایت اگر کلیک ها تقلبی باشند از حساب تبلیغ دهنده مبلغی کسر نمی شود

در زیر نمونه ای از تبلیغ بنری که جایگاه سایت اپارات به صبا ویژن محول کرده است :

طراحی بنر

روش دوم نمایش بنر توسط موبایل می باشد که خود این روش از دو بخش تشکیل می شود

بخش اول : این نوع بنر ها وقتی شما با یک اپلیکیشن اندروید در حال کار کردن هستید در بالا یا پایین صفحه به نمایش در می آیند تبلیغات معمولا توسط سایت هایی که مرجع اپلیکیشن‌های اندروید هستند انجام می‌شود وب سایت هایی مانند بازار و سیب اپ زیرا اپلیکیشن های بسیار زیادی را در اختیار دارند و بدلیل تعداد بالای اپلیکیشن ها معمولا بازخورد بیشتری را به همراه دارند احتمال بسیار با این نوع تبلیغات در تلفن همراه خود مواجه شده اید

بخش دوم: بنر هایی هستند که دقیقا با روش بالا به صورت ناگهانی در وسط صفحه نمایش موبایل شما بصورت کامل به نمایش در می آیند این روش قطعاً برای صاحبین گوشی هوشمند مزاحمت هایی را ایجاد خواهد کرد و از محبوبیت کمتری برخوردار است هیچ شخصی دوست ندارد که هنگام کار کردن با گوشی خود تبلیغی به صورت ناگهانی در وسط صفحه نمایش ظاهر شود زیرا اپلیکیشن هایی که دارای این گونه تبلیغات هستند توسط افراد از روی گوشی حذف خواهند شد زیرا در زمان کار کردن با گوشی همراه وقفه هایی را ایجاد خواهد کرد مخصوصاً اگر شما در حال انجام دادن کار مهمی باشید اینگونه تبلیغات برایتان ناخوشایند می باشد در نهایت ترجیح می دهید اپلیکیشنی که باعث نمایش این تبلیغ میشود را از روی گوشی حذف نمایید

در نهایت روش اول که تبلیغ را در بالا یا پایین اپلیکیشن به نمایش در می آورند قابل قبول تر می باشد تا حد امکان سعی کنید از روش های تبلیغاتی که باعث مزاحمت افراد می شوند استفاده نکنید.

نوع دیگری از تبلیغات بنری نمایش بنر در ابتدای کلیپ های ویدیویی جذاب می باشد مانند وب‌سایت‌های اپارات یوتیوب و تماشا و دیگر سایت های مشابه این نوع تبلیغات در حال حاضر از محبوبیت نسبتاً خوبی برخوردار است

ایرادی که این نوع روش تبلیغاتی دارد این است که هزینه نسبتاً بالایی دارد

اگر از لحاظ بودجه تبلیغاتی مشکل زیادی ندارید این روش را حتما در برنامه تبلیغاتی خود قرار دهید .

نوع دیگری از تبلیغات بنری پست ثابت در وب سایت ها می باشد:

 

در این نوع تبلیغات یک بنر تبلیغاتی با ابعادی که آن وب سایت تبلیغاتی مشخص کرده است طراحی می کنید و در نهایت به وبسایت تحویل می دهید در نهایت این بنر در سایت به عنوان پست ثابت قرار می گیرد .
معمولاً مکان بنر در اواسط صفحه وبسایت در نظر گرفته میشود

طراحی بنر پست ثابت

به عبارتی در بالای پست های اصلی خود وب سایت و به این صورت که زمانی که برای وب‌سایت یک پست جدید ایجاد میشود بنر شما به پایین آن پست جدید منتقل نمی شود و در همان بالای پست به صورت ثابت باقی می ماند

هزینه این نوع روش تبلیغاتی با توجه به معروفیت و تعداد بازدید هر وبسایت متغیر میباشد قطعا وبسایت هایی که دارای معروفیت بیشتر و تعداد بازدید بیشتری می باشد هزینه های بالاتری را در نظر می گیرند

این نوع روش به صورت قرارداد ماهانه می باشد و با توجه به سیاست‌های سایت مورد نظر ممکن است قراردادهای یک ماهه سه ماهه شش ماهه و یکساله را به شما ارائه دهند

اما پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا شما قرارداد یک ماهه را امتحان کنید و در صورت دریافت بازخورد و مدت قرارداد خود را ارتقا دهید

روش بعدی تبلیغات بنری در تلگرام اینستاگرام و شبکه های اجتماعی مشابه می باشد :

در این روش ابتدا بایستی کانال ها و پیچ های پربازدید را پیدا کنید سپس با توجه به روش تبلیغاتی کانال ها و پیج های مورد نظر با آنها همکاری می‌کنیم معمولاً برای تبلیغ بنری در کانالهای تلگرامی دو روش وجود دارد :

روش اول: بعد از اینکه شما طراحی بنر را انجام دادید به مدیر کانال آن را تحویل میدهید سپس بنر شما را به صورت پست جدید در کانال ارسال می کند حال با توجه به سیاست های آن ممکن است بنر شما را از یک تا چند ساعت آخرین پست قرار می‌دهد و در این چند ساعت هیچ پستی را ارسال نمی کند تا بازدید بنر شما در ساعاتی که توافق کرده اید به حداکثر برسد . بررسی هایی که داشتیم بازخورداین کانالها نسبت به هزینه ای که پرداخت می کنید نسبتاً قابل قبول است و اگر کانال های طرف قرارداد بیشتری را پیدا کنید و در آنها تبلیغات مستمری را انجام بدهید مطمئناً بازخورد خوبی را دریافت خواهید کرد و برند و همچنین کسب و کار شما شناخته تر خواهد شد .

روش دوم :تبلیغات بنری در تلگرام به این صورت است که وقتی شما بنر تبلیغاتی خود را به ادمین کانال تحویل دادید بنر را همراه پست های دیگر در کانال ارسال خواهد کرد که معمولا نسبت به روش فوق بازخورد کمتری را به همراه خواهد داشت زیرا از افرادی که در آن کانال عضو هستند فقط یک یا دو پست آخر را  ممکن است مطالعه نمایند و بنر شما را هرگز مشاهده  نکنند در این روش نسبت به روش فوق هزینه کمتری دارد اما نسبت به هزینه کمتر بازخورد آن نیز کمتر میباشد سعی نمایید معمولا به کانال هایی درخواست تبلیغ دهید که موضوعات بسیار  قدرتمند و طرفدار های خوبی دارند بطوری که اعضای ان کانال حداقل ۱۰ پست آخر را همیشه چک خواهند کرد مانند کانال های خبری از این کانال ها تقریباً می‌توان گفت که می‌توانید بازخورد بیشتری را دریافت نمایید

نکته: همیشه قبل از اینکه بخواهید تمامی روش های تبلیغاتی که گفته شد را تست نمایید که ببینید آیا برای شما بازخورد دارد یا خیر ؟
پیشنهاد ما این است که با یک فرد که در زمینه تبلیغات آنلاین فعالیت دارد و تجربه بسیار زیادی را کسب کرده است مشورت نمایید و سپس روشهای توصیه شده را به کار ببندید

ویژگی که این مشاوره دارد این است که ممکن است ماهها و یا سالها شما و کسب و کارتان را به جلو هدایت کند و باعث شود هزینه های تبلیغاتی که شما بابت تست های متفاوت میخواهید انجام دهید هدر نرود و پس انداز شود .

پس فراموش نکنید که حتی اگر هزینه مشاوره پرداخت کردید نگران هزینه نباشید در مقابل فکر کنید که همین مشاوره باعث می شود میلیون ها تومان در بودجه تبلیغاتی شما صرفه جویی شود و همچنین میتواند باعث شود از نظر زمانی شما بسیار جلوتر باشید هیچگاه فراموش نکنید که زمان گوهر بسیار ارزشمندی است پس آنرا از دست ندهید.

ا شتباهات رایج که باعث شکست تبلیغات بنری می‌شوند:

۱: طراحی بنر به صورت مبتدی و غیرحرفه‌ای

یادتان باشد که اگر بنری به صورت غیر حرفه ای و مبتدی طراحی شود نمیتواند نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب کند و در نتیجه یک طراحی مبتدی می تواند منجر به نابودی بودجه تبلیغاتی و در نتیجه شکست کمپین تبلیغات بنری شود زیرا در تبلیغات بنری ؛ بنر و متن تبلیغاتی آن حرف اول را میزنند به این صورت که اگر بنر نتواند نظر کاربران را به خود جذب کند در نتیجه بنر تبلیغاتی شما دیده نخواهد شد و در آخر روی بنر هیچ کلیکی نخواهد شد .

۲: استفاده از متن های کلیشه ای و مبتدی:

شاید جالب باشد که بدانید وقتی بنر را طراحی کردید ، در نهایت مخاطبین به خاطر پیام تبلیغاتی شما بر روی بنر کلیک می‌کنند نه بخاطر زیبایی بنر .
اگر پیام تبلیغاتی شما آنقدر جذاب باشد که بتواند مخاطب را جذب خودش کند مطمئناً کلیک خور بیشتری را خواهید داشت بسیاری از افراد به اشتباه فکر می کنند که اگر طراحی بنر را به زیبا ترین شکل ممکن انجام دهند دیگر کار تمام است و بنر آنها کلیک بسیار زیادی را تجربه خواهد کرد و در نتیجه مشتری های زیادی را بدست خواهند آورد حال به شما می‌گویم که این تصور اشتباه را از ذهن خود دور نمایید گرافیک بنر فقط خاصیت جلب توجه دارد به عبارتی گرافیک بنر بیشتر نقش جلب توجه را ایفا میکند

حال اگر بنر شما فاقد محتوای مفید برای مخاطبین باشد مطمئنا بر روی بنر کلیک نخواهد کرد.
پس همانطور که متوجه شدید زیبایی بنر دلیل اصلی و نهایی برای کلیک خوردن بنر نمی‌باشد و در نهایت آن متن تبلیغاتی است که زمینه ارتباط بین مخاطب و کسب و کار شما را فراهم می سازد .

۳: لینک دادن بنر به صفحه اصلی وب سایت و صفحات نامناسب:

یکی دیگر از مواردی که باعث کاهش بازخورد بنر تبلیغاتی می شود این است که بسیاری از افراد به اشتباه بنر را به صفحه اصلی و یا صفحات نامناسب لینک می دهند .
یک لحظه خود را جای بازدیدکننده بگذارید فرض کنید در بنر محصول خاصی را تبلیغ کرده اید به طور مثال:

فروش کتانی اسپرت نایک

حال وقتی روی بنر کلیک میکنید به صفحه اصلی وب سایت لینک می شوید و میبینید خبری از آن محصولی که روی بنر مشاهده کردید نیست

حال باید تمامی منوها و دسته‌های موردنظر را به صورت تک تک بگردید تا محصول مورد نظر خود را پیدا کنید دقت داشته باشید که افراد کمی هستند که چنین زمانی را صرف کنند و تمامی قسمت های سایت را جستجو کند تا به محصول مورد نظرشان برسند .

خوب دقت کنید، اتفاقی که در این بین می افتد این است که ۹۰ درصد از افراد وقتی به صفحه اصلی لینک میشوند صفحه وبسایت را میبندند زیرا افراد خیلی کمی هستند که قسمت های مختلف سایت را برای آن محصول جستجو کنند به عبارتی کاربران امروزه اینترنت بسیار کم حوصله شده اند و در نهایت صفحه وب سایت شما بسته می شود و یک فروش از دست خواهد رفت.

پیشنهاد می‌شود که بنر را به صفحه ی مربوطه محصولی که در نظر گرفته اید لینک دهید

۴: بکاربردن گرافیک بیش از حد در طراحی بنر:

خیلی از افراد فکر می کنند که اگر بنر شان بسیار گرافیکی طراحی شود جلب توجه بیشتری می کند و در نتیجه بیشتر کلیک خواهد خورد

این طرز تفکر که اگر گرافیک بنر بیش از حد باشد بیشتر جلب توجه خواهد کرد صحیح است اما در مقابل  یک مشکل اساسی رخ خواهد داد :

هنگامی که  انیمیشن ها و المان های بیش از حد گرافیکی در بنر کار شود مشکلی که رخ میدهد این است که بازدید کنندگان به جای اینکه متوجه مفهوم پیام تبلیغاتی شما شوند محو گرافیک بیش از حد خواهند شد و در این بین احتمال اینکه پیام تبلیغاتی نادیده گرفته شود بسیار زیاد می باشد

پس سعی کنید میان پیام تبلیغاتی و گرافیک بنر یک حالت تعادل ایجاد کنید و طوری بنر را طراحی کنید که المان های به کار برده شده تداعی کننده متن بنر شما باشد به عبارتی باید از آیکن ها و تصاویر مرتبط با متن استفاده نمایید .

۵: استفاده از صفحه های فرود نامناسب :

قبل از توضیح این مورد باید با صفحه فرود آشنا شوید :

صفحه فرود چیست: به زبانی ساده بعد از کلیک بر روی بنر تبلیغاتی به صفحه ای که منتقل می شوید به آن صفحه ، صفحه فرود گفته می شود.

بسیاری از افراد از صفحه اصلی وب سایت خود به عنوان صفحه فرود استفاده می کنند که در بالا خدمت شما عرض کردیم که کاری بسیار اشتباه می باشد مگر در مواقعی که قصد تبلیغات برای برند سازی را داشته باشید که برندسازی هم شرایط خاص خود را دارد و سعی می‌کنیم در آینده آموزشی را تحت عنوان تبلیغات برند سازی برای شما آماده کنیم .

در حالت دوم می توانیم از صفحه ی مربوط به محصول مورد نظر که قصد تبلیغ آن را داریم برای صفحه فرود استفاده نماییم به عبارتی باید بنر را به صفحه محصولی که می‌خواهیم آن را تبلیغ کنیم لینک بدهیم .!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

و در  صورتی اگر بخواهید تبلیغات بنری خود را به صورت حرفه‌ای برگزار کنید و از آن یک نتیجه قابل قبول دریافت کنید میتوانید از صفحه فرود های حرفه ای استفاده کنید به این صورت که برای طراحی صفحه فرود های حرفه ای باید به شخصی که کار طراحی وب سایت انجام می دهد و به زبان های html و css مسلط است مراجعه نماییم و از آن فرد بخواهیم که یک صفحه فرود استاندارد و تا حد قابل قبول گرافیکی را مطابق با محصولی که قصد داریم آن را تبلیغ کنیم طراحی کند

به این نکته توجه کنید که فقط طراحی تنها کافی نیست و باید به موارد مهم تری نیز توجه کنیم از همین حالا یاد بگیرید که یکی از مهمترین هدف هایی که ما از برگزاری کمپین های تبلیغاتی داریم این است که بتوانیم اطلاعات بازدیدکنندگانی که بر روی بنر ما کلیک می‌کنند و به صفحه فرود ما وارد میشوند را جمع آوری کنیم که بتوانیم در اینده بازاریابی محتوایی انجام دهیم و در نهایت محصولات دیگر خودمان را به این بازدیدکنندگان معرفی کنیم دقت داشته باشید که اگر بازدیدکنندگان به صفحه محصول  یا صفحه فرود ما مراجعه کنند و ما از آنها هیچ اطلاعاتی را دریافت نکنیم در واقع او یک تبلیغات بی اثر را انجام داده‌ایم زیرا بازدیدکنندگان از لحاظ علم تبلیغاتی سرمایه های ما محسوب می شوند .

به این مورد ویژه توجه داشته باشید که هنگامی که تبلیغاتی را انجام می دهیم نباید به این چشم به آن نگاه کرد :
بازدید کنندگان باید به صفحه فرود ما بیایند و با محصول ما آشنا شوند و از ماخرید کنند میدانم این نوع طرز فکر حس بسیار خوبی به ما میدهد اما باید به شما بگویم که در اغلب اوقات این اتفاق نمی افتد باید انتظاراتمان را کمی پایین تر بیاریم و کمی به موضوع حرفه ای تر نگاه کنیم

بعد از اینکه شما به طراح وب سایت درخواست طراحی صفحه فرود را دادید باید از آن فرد بخواهید که در صفحه فرود شما یک باکس تعبیه کند که در ازای دادن اطلاعات یا هدیه خاصی مانند کتاب رایگان یا دادن کد تخفیف و مواردی مشابه بتوانید از بازدیدکنندگانی که به صفحه فرود شما مراجعه می‌کنند ادرس ایمیل شان را دریافت کنید زیرا این آدرس ایمیل ها بسیار ارزشمند می باشند و می‌توانید ارتباطتان را با این بازدیدکنندگان حفظ کنید و محصولات ، خدمات و یا مقالات جدید آموزشی خود را برای آنان ارسال نمایید

کمی با خود فکر کنید که اگر در حالت اول ما اطلاعاتی از بازدیدکنندگانی که به صفحه فرود ما می‌آمدند دریافت نمی کردیم و فقط محصولمان را به آنها معرفی می‌کردیم چه اتفاقی می افتاد ؟

مطمئناً درصد بسیار ناچیزی از بازدیدکنندگان شاید محصول شما را در حالت خوشبینانه خرید کنند و بازدیدکنندگان دیگری را که بخاطرشان هزینه سنگین تبلیغاتی را متقبل شدید از دست خواهید داد و هیچ نام و نشانی از آنها ندارید هیچگاه فراموش نکنید ما بخاطر افزایش بازدید کننده هزینه تبلیغاتی پرداخت میکنیم اگر بخواهیم بازدید کنندگانمان را به همین راحتی از دست بدهیم پس یک تبلیغ ناشیانه انجام دادیم و فقط هزینه تبلیغاتیمان را هدر داده ایم

اما در حالت حرفه ای تر که برایتان توضیح دادم علاوه بر اینکه محصولات خودتان را معرفی خواهید کرد می‌توانید در ازای دادن هدیه و یا اطلاعات با ارزشی آدرس ایمیل بازدیدکنندگان را دریافت کنید و در کنار معرفی محصولاتتان در آینده به بازاریابی ایمیلی هم بپردازید و اگر بتوانید یک بازاریابی ایمیلی حرفه ای انجام دهید ، مطمئناً می توانید بسیاری از آن بازدیدکنندگانی را که آدرس ایمیل شان را در صفحه فرود دریافت کردید را تبدیل به خریدار کنید

۶: انتخاب مکان نامناسب برای تبلیغات:

بسیاری با ما تماس می گیرند و می گویند من در یک جا بلیغ دادم اما نتیجه نگرفتم بعد از اینکه تبلیغاتشان را بررسی کردیم به این نتیجه رسیدیم که سایتی را که برای تبلیغات انتخاب کرده اند جامعه بازار هدف آنها نبوده است و صرفا فقط بر اساس تعداد بازدید بالایی که آن سایت داشته است آن را برای تبلیغ انتخاب کرد ه اند

پیشنهاد ما به شما این است که قبل از شروع هرگونه تبلیغات بنری ابتدا بر روی مکان های تبلیغاتی که قصد انجام تبلیغ را دارید خوب تحقیق کنید و سپس بعد از اینکه متوجه شدید مکان هایی که انتخاب کردید جامعه بازار هدف شما را تشکیل میدهند سپس اقدام به تبلیغ نمایید.

۷: استفاده از محصول یا خدمات نامناسب

قبل از اینکه هر روش تبلیغاتی را بخواهید شروع و یا امتحان کنید بایستی از کیفیت محصول و یا خدمات خود کاملا مطمئن باشید زیرا که شروع هر کسب و کاری با خدمات و یا محصول بی کیفیت شکست آن کسب و کار است قبل از اینکه تبلیغات خود را شروع کنید خود را جای مخاطبین تان بگذارید اگر با این محصول روبرو شوم آیا کیفیتش آنقدر خوب هست که بتواند نیاز های مرا برطرف کند یا فقط اصراف هزینه است؟

کیفیت قابل قبول آنقدر از اهمیت بالایی برخوردار هست که یکی از ارکان اصلی تبلیغ نویسی محسوب میشود به عبارتی تا زمانی که محصول یا خدمات ما از کیفیت قابل قبولی برخوردار نباشد ما به هیچ وجه نمی توانیم یک متن تبلیغاتی حرفه ای را نگارش کنیم و وقتی نتوانیم متن تبلیغاتی بنویسیم در نتیجه نمی‌توانیم یک تبلیغات بنری موفقی داشته باشیم  و در اخر اگر کسب و کار ما دارای محصول یا خدمات بی کیفیتی باشد تبلیغات با شکست مواجه می‌شود و بیزینسی که تبلیغاتش با شکست مواجه شود محکوم به شکست است

تحلیل و کنترل تبلیغات بنری:

راه اندازی تبلیغات بنری فقط به طراحی بنر و گذاشتن بر روی یک وب سایت ختم نمی‌شود
وقتی بنر طراحی شد و بنر را بر روی یک وب سایت جهت تبلیغ قرار گرفت مرحله بعد نوبت به آنالیز کردن میرسد  که یک روش مرسوم را برای تحلیل به شما معرفی می کنیم

در کمپین تبلیغات بنری بسیاری از موار نادیده گرفته می شوند بطور مثال ما باید متوجه شویم که چه تعداد کلیک بر روی بنر ما شده است و اینکه چه تعداد بازدیدکننده به صفحه فرود ما وارد شدند و حتی می‌توانیم متوجه شویم وقتی بازدید کننده وارد صفحه فرود ما شد چه مدت زمانی را در صفحه فرود سپری کرده است و همچنین امکانات دیگر نظیر اینکه بازدیدکنندگان در کدام قسمت از صفحه فرود بیشترین کلیک را کردند( این ایتم به ما کمک می کند متوجه شویم که کدام قسمت از صفحه فرود ما از اهمیت خیلی بیشتری برخوردار است)

 

 

اگر این امار و ارقام به طور دقیق در اختیار ما قرار بگیرد می‌توانیم متوجه بسیاری از موارد شویم به طور مثال اگر کلیک خورد بر روی بنر کم باشد به دو عامل خیلی مهم پی می‌بریم بطور مثال وقتی کلیک بر روی بنر کم باشد :

ایراد می‌تواند از بازدیدکننده های سایت مورد نظر باشد

ایراد بعدی می‌تواند از جایگاه نامناسب بنر باشد

و همچنین می‌تواند ایراد از طراحی مبتدی و غیرحرفه‌ای بنر باشد اگر بنر به صورت استاندارد و جذاب طراحی نشده باشد میتواند مورد توجه بازدیدکنندگان قرار نگیرد و در نتیجه کلیک کمتری دریافت خواهد کرد

کمی فکر کنید وقتی به این آمارها دسترسی داشته باشیم قبل از اینکه ضررهای زیادی را متقبل شویم می توانیم این ایرادها را برطرف کنیم تا تبلیغمان بخوبی پیش برود بطور مثال :

اگر ایراد از بنر باشد می‌توانیم طراحی بنر عوض کنیم اگر ایراد از جایگاه نمایش بنر باشد می‌توانیم جایگاه بنر را تعویض کنیم و یا اگر ایراد از تعداد بازدید کننده های وب سایت تبلیغاتی باشد می‌توانیم وب سایت دیگری را برای تبلیغ خود انتخاب کنیم

کسب و کار هایی هستند که سال های زیادی را با یک وب سایت خاص یا یک شبکه تبلیغاتی خاص کار می کنند و نمی‌دانند که آیا تبلیغات بنری که انجام میدهند اصلا بازخوردی برای آنها دارد یا خیر و یا اصلا امار کلیک هایی که بر روی بنر می شوند چقدر هست ؟ و بازگشت سرمایه آنها چقدر است یعنی در ازای هزینه تبلیغاتی که انجام میدهند بنرهای تبلیغاتی شان چقدر از هزینه ها را بازگشت می دهند ؟

این سوال ها دقیقا همان سوال هایی هستند که می‌توانند نقش بسیار مهمی را در موفقیت یک کمپین ایفا کنند اما به دلیل ناآگاهی و اطلاع نداشتن صاحبین کسب و کار از ابزارهای تحلیلی متاسفانه تبلیغاتی که انجام می‌شوند امار شفافی را به همراه ندارند

هیچ گاه فراموش نکنید تبلیغاتی موفق است که تمامی آیتم ها و گزارش های آن بصورت اعداد و ارقام  ذکر شود و کاملا شفاف باشد زیرا همین امار و ارقام های دقیق می تواند از به هدر رفتن بودجه های تبلیغاتی جلوگیری کند و در نهایت سرنوشت یک کسب و کار را مشخص نماید.

طراحی بنر

در آخر برای کنترل و تحلیل کمپین تبلیغاتی بنری خود می توانید از سرویس قدرتمند گوگل آنالیز که متعلق به وب سایت بزرگ گوگل می باشد استفاده نمایید و تمامی جزئیات ، اعداد و ارقام مربوط به تبلیغات بنری خود را در اختیار داشته باشید قابل ذکر است که در این آموزش اموزش گوگل آنالیز نمی باشد اما در آینده سعی می‌کنیم یک آموزش کامل و نحوه کار کردن با گوگل آنالیز و utm های گوگل آنالیز را به شما عزیزان آموزش دهیم اما برای شروع یادگیری سرویس گوگل آنالیز می توانید ” فیلم آموزشی گوگل آنالیز” را در گوگل سرچ کنید و از آموزش های گوناگونی که وجود دارد استفاده نمایید

آیتم های مهم جهت تشخیص یک سایت خوب برای تبلیغات بنری :

در ادامه به شما روش هایی را معرفی خواهیم کرد که به وسیله این روش ها می توانید تا حد قابل قبولی یک وب سایت را تحلیل کنید و متوجه شوید که آیا این وب سایت برای تبلیغات بنری مناسب است یا خیر؟

۱: تشخیص رتبه الکسا
ما فرض را بر این می گذاریم که شما با وب سایت الکسا و  کارایی آن آشنا هستید قابل ذکر است که این وب سایت بسیار معروف می باشد . برای اینکه یک وب سایت را بتوانید از لحاظ بازدیدهای روزانه و محبوبیت تحلیل کنید می توانید آدرس آن وب سایت را در وب سایت الکسا دات کام سرچ کنید .

معمولاً وب سایت هایی که رتبه الکسای ایران آنها سه رقمی می باشد دارای بازدید قابل قبولی می باشند و می توان به آنها اطمینان کرد
قابل ذکر است که هر چه رتبه الکسای یک سایت نزولی باشد یعنی یک رتبه کاهشی داشته باشد دارای محبوبیت بیشتری است

نکته دیگری که حائز اهمیت است این است که حتماً هنگام چک کردن رتبه الکسا به نمودار کنار رتبه های ایران و جهان معمولاً وب‌سایت‌هایی که از روش های استاندارد و بازدید های بسیار خوبی برخوردار هستند و از بازدیدهای فیک استفاده نمی کنند معمولاً نمودار آنها سعودی می باشد و دائما در حال رشد هستند اما وبسایت هایی که از بازدید های تقلبی یا فک استفاده می کنند معمولا در یک بازه زمانی نمودار انها بسیار متشنج میباشد به عبارتی نمودار آنها دارای افت و خیز های بسیار زیادی می باشد به مثال های زیر توجه کنید :

 

 

     

۲: قبل از سفارش تبلیغ حتما از مدیر وب سایتی که قصد تبلیغ دادن به آن را دارید میزان ورودی های (” ip یکتای”) آن را حتما سوال کنید اگر قابل قبول بود و توانستید اعتماد کنید می توانید  آن وبسایت را انتخاب کنید

۳: قبل از هر چیزی بررسی نمایید که آیا این وبسایت جامعه ای از بازار هدف شما را تشکیل می دهد یا خیر ؟ اگرجواب مثبت بود می‌توانید به آن وبسایت اعتماد کنید

۴: قبل از اینکه سفارش تبلیغات خود را نهایی کنید وب سایت مورد نظر را خوب بررسی بکنید یکی دیگر از راه هایی که می توان تشخیص داد که آیا این وب سایت مورد اعتماد است و بازخورد خوبی را برای شما دارد یا خیر ؟ بنرهای تبلیغاتی روی آن سایت هستند اگر مشاهده کردید که برند های بسیار معروفی بر روی این سایت تبلیغ داده اند تا حدودی خود گویای این است که مورد اعتماد است زیرا اکثر برندهای معروف کارشناس های تبلیغاتی دارند که ان سایت را تست کردند و بازخورد انرا دریافت کردند اما این روش به صورت ۱۰۰% کاربردی نمی باشد اما مانند روش های دیگر می تواند کمک خیلی شایانی را به شما بکند

۵: یکی دیگر از آیتم هایی که می توان تشخیص داد که وبسایت مناسب تبلیغ هست یا خیر ؟

سایت را از لحاظ محتوا خوب بررسی کنید و تاریخ پست های آن را یادداشت کنید و در صورتی که منظم آپدیت میشود و در زیر پست ها کاربران به تبادل نظر می پردازند می توان تشخیص داد که وبسایت مورد نظر وبسایت حرفه ای است زیرا کاربران خود را به چالش می کشد و کاربران آن مدام به وب سایت سر می زنند

می توان گفت که تقریبا هیچ روش مشخصی و قطعی وجود ندارد که  مشخص کند  واقعا این وب سایت از لحاظ بازخورد برای شما مناسب است یا خیر ؟ اما هیچ چیز جای تجربه را نمیگیرد سعی کنید با افرادی که بر روی آن وب سایت تبلیغ انجام دادند و بازخورد گرفته‌اند صحبت کنید و از تجربه آنها استفاده نمایید در اخر روش هایی که در سرتاسر اینترنت موجود است قطعی و صد در صدی مشخص نمی کنند که آیا وب سایت مورد نظر شما بازخورد دارد یا خیر؟  اما با کنار هم چیدن روش هایی که به شما گفتیم تا حدودی می‌توان متوجه شد که وب سایت مورد نظر شما بازخورد خواهد داشت یا خیر ؟

مواردی که در افزایش بازخورد تبلیغات بنری نقش مهمی را ایفا می کنند؟

۱: متن تبلیغاتی 
توصیه می‌کنیم که قبل از شروع هرگونه تبلیغاتی چه تبلیغات بنری و چه سایر روش های دیگر که نیاز به متن تبلیغاتی دارند حتما حتما و حتما از یک متخصص تبلیغ نویسی کمک بگیرید زیرا همین متن تبلیغاتی شما که به ظاهر بی اهمیت می باشد می‌تواند موفقیت کمپین بنری شما را رقم بزند و یا بودجه تبلیغاتی شما را نابود کند

۲: گرافیست حرفه ای : 
پایین بودن قیمت های طراحی بنر و یا هرگونه طراحی دیگر دلیل بر ارزان فروشی نمی باشد هیچ شخصی مانند گرافیست‌های باسابقه نمیتوانند تجربه خود را در اختیار شما بگذارند زیرا به دلیل کارهای متفاوتی که انجام دادند حال دیگر خبره شدند که کدام طراحی بازخورد خیلی خوبی را برای تبلیغات شما دارند و کدام نوع از طراحی ها می توانند تبلیغات شما را به شکست منتهی کند

اگر طراحی بنر شما به صورت کاملا مبتدی و غیر حرفه ای انجام شده باشد و نتواند نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب نماید ، همان بنر به ظاهر کوچک می‌تواند در یک چشم به هم زدن تبلیغات کسب و کار شما را نابود سازد

پس هیچگاه تبلیغات را شوخی نگیرید و از حرفه ای ترین گرافیست ها استفاده نمایید زیرا برای تبلیغات تان پول پرداخت می کنید و فکر نمی‌کنم دوست داشته باشید پولتان به راحتی هدر برود

۳: استفاده از صفحه فرود حرفه ای : 
اعتقاد من این است که صفحه فرود مکمل تبلیغات بنری شما می باشد اگر برای ساخت یک صفحه فرود حرفه ای هزینه نکنید مطمئناً از بازخورد تبلیغات شما کاسته خواهد شد زیرا شما به راحتی با استفاده از صفحه فرود و استراتژی‌هایی که در آن به کار می‌گیرید میتوانید با بازدید کننده ها در تعامل باشید اطلاعات آنها را دریافت کنید و در آینده بازاریابی های ایمیلی و بازاریابی های متفاوت دیگری بر روی آنها انجام دهید و در نهایت میتوانید تبلیغ محصولات جدیدتان را برای آنها ارسال نمایید ناگفته نماند که شاید بتوان این استراتژیها را در صفحه محصول که جزئی از وبسایتتان هست پیاده سازی کنید اما مطمئناً به خوبی و به زیبایی صفحه فرود نمیشود و نخواهد شد

نکات پایانی مثبت:

۱: برای نوشتن متن تبلیغاتی بنرهای تان و هر نوع تبلیغات دیگری با یک متخصص تبلیغ نویس مشورت نمایید

۲: تا حد امکان سعی کنید در یک کمپین تبلیغاتی بنری از ۳ سری طراحی متفاوت استفاده نمایید و هرکدام از سری بنرها را هر ۲۴ ساعت تست کنید و بنری که از همه بازخوردش بیشتر بود با آن بنر کمپین را ادامه دهید

۳: تبلیغات بنری خود را توسط گوگل آنالیز و انالیزرهای دیگر حتما تحلیل نمایید و اعداد و ارقام آن ها را یادداشت کنید

۴: راز موفقیت در تبلیغات ( انتخاب روش تبلیغاتی مناسب و در نهایت مستمر بودن تبلیغات می باشد هیچگاه تبلیغات خود را قطع و وصل نکنید)

۵: برای تبلیغات خود به صورت ماهانه بودجه برنامه ریزی شده ای را در نظر بگیرید و تا حد امکان سعی کنید این برنامه‌ریزی طوری باشد که نخواهید به خاطر کسری بودجه روش تبلیغاتی دیگری را متوقف کنید

۶: برای تبلیغات بنری تا حد ممکن از صفحه فرود اختصاصی استفاده کنید

طراحی بنر
برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *